Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momenteel radeloos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 797 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65449 - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momente...
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mark300 8-1-2012 12:57 Print reply
Posts: 440
Een oldtimer die gewoon moet gaan rijden, en er redelijk origineel uit ziet.

Geen werkpaardje, daar heb ik me MT voor.
Gewoon dat er een tourtocht mee gereden kan worden, en hij gewoon loopt.

Optisch is tie zo goed als origineel, maar motorisch maakt het me niet heel veel uit.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 8-1-2012 13:16 Print reply

Posts: 1171
Dan is het inderdaad een leuk project om de complete DTR elektronica pas te maken. Als je het inderdaad zo op lost zien we daar graag foto's en een verslagje van hier.

Nogmaals succes.
 
kenny77 8-1-2012 13:17 Print reply

Posts: 29286
Bij mijn DT en RD hoefde ik alleen zelf stekkers aan de dtr ontsteking te maken, en kon ik hem aansluiten, dat was zo gepiept.
(ik had alleen ontsteking en cdi voor de rest niks)

Op mijn RD zat een zelfgemaakte kabelboom (origineel gemaakt voor contactpunten) en die was 6V. (geen accu)
Die had ik toen ook gewoon 6V gelaten, spanningsregelaar zet dit gewoon om en had ik meteen wat helder licht.

Mijn dt had ik in het begin ook nog 6V gelaten, maar na een tijdje omgebouwd naar 12V (d.m.v. een honda spanningsregelaar)

Dit werkte ook allemaal prima.

Voor een MX heb je dus ook geen kabelboom nodig van een DTR, misschien dat de kabelboom van de RD M compleet anders is??


Alleen de DTR ontsteking werkt goed als je hem zo erop zet.
Je hebt ook LC elektronische ontstekingen, maar dan heb je een verkeerd ontstekingstijdstip.
De ontstekingen zijn makkelijk te onderscheiden DTR heeft een "goud" achtige vliegwiel en een zwarte pick-up en LC heeft een normaal kleurige vliegwiel en een witte pick-up.

Je hebt ook nog ontstekingen van een RX80, YSR80 die zijn het zelfde als een DTR ontsteking, maar je kan dan beter zoeken op DTR aangezien ze hiervoor worden aangezien.

@ Mark,
Nee helaas niet dat ik weet.
Wel heeft deze een am6 45mm slag passend gemaakt:

http://www.garagego....essan-27-4-sidan-29/

Wat hij er voor aan heeft gepast weet ik niet, ik heb de maten van een am6 krukas eens opgemeten (voor in mijn honda) maar die ben ik vergeten. :(
 
mr200r 8-1-2012 14:52 Print reply
Posts: 5122
Hoe is het met het sleepschoentje op je contactpunten?

 
mr200r
markRD 8-1-2012 16:56 Print reply

Posts: 1171
Op marktplaats staat een advertentie waar je iets aan kan hebben.

http://fietsen-bromm...click=1#photoGallery
 
Mark300 8-1-2012 17:02 Print reply
Posts: 440
@MarkRD,

Die had ik al gebeld en gemaild vanochtend.
Maar evenmins bedankt

EDIT: die verkoopt hem niet los helaas.

@mr200R:
Sleepschoentje contactpunten?
Wat zijn dat als ik vragen mag?

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 8-1-2012 om 17:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 8-1-2012 om 17:11 uur.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
mr200r 8-1-2012 23:19 Print reply
Posts: 5122
Dat is het stukje op de contactpunten wat over je krukas draaid.
Die kan versleten zijn,en dan verloopt alles.
 
mr200r
Mark300 8-1-2012 23:50 Print reply
Posts: 440
Contactpuntjes openen en sluiten gewoon netjes, timingen zouden ook enigszins overeen moeten komen.

Maar als die versleten is, en verlopen dus zou je dus wel een vonk moeten hebben?
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Mark300 9-1-2012 15:39 Print reply
Posts: 440
De ontsteking van een DTR125 past zeker niet?
http://www.ebay.co.u...cb26735#ht_500wt_969

Maar wat voor type blok gebruikt een DTR eigenlijk dan?
Zie vrij vaak erbij opgenomen kreten zoals AM5 of AM6 namelijk.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 9-1-2012 15:56 Print reply

Posts: 1171
Dit is niet de ontsteking die wij bedoelen nee. Of hij past of pas te maken is, waarschijnlijk niet, vooral vanwege de pick up buiten het vliegwiel. Als je me een momentje geeft zoek ik een plaatje van een DTR ontsteking. Ook is het geen am5 of am6 blok, maar een echt Yamaha blok zoals jij ook hebt. Luchtgekoeld, maar dan met elektronische ontsteking. Momentje

(Ik weet namelijk vrij zeker dat ik er ooit een plaatje van mijn ontsteking op mn projectpagina heb gezet.)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-1-2012 om 15:57 uur.

Ja, hier op deze pagina:

http://www.brommerfo...detail_gallery/551/5

en op deze pagina:

http://www.brommerfo...detail_gallery/551/6

En dan heb ik er vast nog wel één in mn afbeeldingenmap staan ook.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-1-2012 om 15:59 uur.
 
Mark300 9-1-2012 15:57 Print reply
Posts: 440
Vind het allang tof dat ik zo goed geholpen wordt

Aha, gewoon 2 spoelen dus.
Kijk, dat een stuk makkelijker zoeken al, (Y)

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 9-1-2012 om 16:00 uur.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 9-1-2012 16:04 Print reply

Posts: 1171
Ja, twee spoelen, één grove spoel, één fijne lichtspoel. En ik denk dat je degene wil hebben met de zwarte pick up. Deze heb ik. Verder zijn de te herkennen aan het goudkleurige viegwiel. (Als in geel-verzinkt-achtig-goud als je snapt wat ik bedoel.)

Links op deze onderstaande afbeelding 2 goede ontstekingen. De rechter is volgens mij een 80cc elektronische ontsteking die wel past maar verkeerd getimed staat. Misschien kan Kenny dit even bevestigen of ophelderen?! Maar volgens mij moet het zo een stuk beter zoeken. De orginele CDI is een rechthoekig doosje zonder boutgat. Deze wordt opgehangen in een rubber, maar een Aerox CDI werkt ook perfect, of een 80cc CDI of een Malossi Aerox CDI, maar koop daarvan ook weer geen immitatie CDI, dit werkte bij mij voor geen meter.



Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-1-2012 om 16:08 uur.
 
Mark300 9-1-2012 16:08 Print reply
Posts: 440
Hmm, dacht ff dat het een bestaande MP advertentie was, tot ik de datum zag. Haha.

Zie dat jij nu een HPI onder je RD heb, de DTR onsteking heb je neem ik aan dan ook in gebruik?

Kenny schreef:
"De ontstekingen zijn makkelijk te onderscheiden DTR heeft een "goud" achtige vliegwiel en een zwarte pick-up en LC heeft een normaal kleurige vliegwiel en een witte pick-up."

Pick-up is het onderdeel wat tussen de beide spoelen zit kan ik aannemen?

EDIT:
Waarschijnlijk domme vraag, maar:
Als ik er een DTR onsteking op maak, kan ik dan de huidige bobine blijven gebruiken?
Deze is als het goed is goed, geeft de juiste waardes aan, zoals de rest van de ontsteking -.-

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 9-1-2012 om 16:10 uur.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 9-1-2012 16:11 Print reply

Posts: 1171
Oh! Ja, kijk aan... het staat er al. Ja precies. Deze vervangt je contactpuntjes, maar slijten niet. Ja, ik doe mijn DTR ontsteking niet weg sorry. Maar volgende maand is ook Dirk Timmer weer terug van zijn wereldreis. Hij zit hier ook op het forum, waarschijnlijk heeft hij er nog wel één voor je liggen. Hij heeft alles als het gaat om oude Yamaha onderdelen.

Volgens velen kan dit gewoon al doe ik het zelf niet. Een bobine zet een kleine spanning om in een hoge spanning. Als je de ingaande spanning vertweevoudigd zal hij de uitgaande spanning ook vertweevoudigen? Het kan aangesloten worden, maar op elke straathoek hebben ze goede 12v bobines, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-1-2012 om 16:17 uur.
 
Mark300 9-1-2012 16:19 Print reply
Posts: 440
Kijk, dat zijn weer Top-tips

Ok, dus elke 12V bobine is er geschikt voor?
Alleen wel de bijbehorende CDI neem ik aan?

EDIT:
Heb Dirk eventjes een mailtje gestuurd, dat wordt dus geduldig afwachten.

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 9-1-2012 om 16:20 uur.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless

Dit topic is 20603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved