Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momenteel radeloos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65449 - Yamaha RD50MX, Geen vonk en momente...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mark300 7-1-2012 23:42 Print reply
Posts: 440
FS1 is idd anders, daar was ik al achter.

Hmm, dan ga ik denk toch voor een vonkende/lopende sloper, nuttige delen ervan af trekken en zorgen dat dat ding voor de zomer rijdt.

Tnx, kom er vast nog wel een keertje op terug.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 7-1-2012 23:44 Print reply

Posts: 1171
Deze zijn allemaal passend, sterker nog, deze zijn identiek aan elkaar. Er zijn ook elektronische ontstekingen geweest. Deze zaten op een 50cc luchtgekoelde yamaha DTR en op sommige 80cc motoren. Ik ben zo snel even vergeten welke. Een fs1 ontsteking is ook goed. Je kunt er vast een op de kop tikken. Neem echter geen immitatie spullen! Succes, misschien handig om ook de contactpuntjes en de condensator even te vervangen door nieuwe.


Edit: Ik ben sloom, en de Fs1 ontsteking is inderdaad gedraaid, maar qa componenten exact gelijk volgens mij, die kun jij gewoon overzetten op je eigen grondplaatjes als ik me nu niet gruwelijk vergis.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 7-1-2012 om 23:50 uur.
 
Mark300 7-1-2012 23:50 Print reply
Posts: 440
Dat een DTR ontsteking past had ik al vernomen van Kenny.
Malaguti schijnt dezelfde brommer ook in zijn assortiment te hebben.

Maar ik had begrepen dat een ontsteking van een FS1 niet op een RD50 past, bron was een bevriende FS1 handelaar.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 8-1-2012 0:02 Print reply

Posts: 29286
fs1 grondplaat is iets anders, ivm liggende cilinder.

is passend te maken, maar niet de moeite waard.
 
Mark300 8-1-2012 0:10 Print reply
Posts: 440
En als ik de onderdelen die op de FS1 grondplaat over zet op mijn RD50 grondplaat, past dat en werkt dat dan of?

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 8-1-2012 om 0:10 uur.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 8-1-2012 0:12 Print reply

Posts: 29286
Als het goed is wel, zie net dat Mark dat ook in zijn edit had staan.

Maar 2de handse fs1 ontstekingen zijn meestal 2x zo duur als een dt/rd ontsteking, dus niet de moeite waard naar mijn mening.

als je nieuwe onderdelen zoekt in een winkel kan je uiteraard wel voor fs1 delen gaan.
 
Mark300 8-1-2012 0:14 Print reply
Posts: 440
Zie ook net zijn edit staan ja.

Maakt niet opzich zo heel veel uit als het iets duurder is, als ik maar de juiste onderdelen vind.

Ben momenteel maar Marktplaats aan het afstruimen op alles waar het trefwoord Yamaha in zit.

Ff kijken, zit iemand die wat met FS1'tjes doet hier in het dorp als het goed is, die eens benaderen en de ontstekingen naast elkaar leggen.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Santa Cruz 8-1-2012 10:35 Print reply

Posts: 716
Heb je al je draden doorgemeten?

Vonkt de bougie wel als je hem ongeveer 5mm van de massa afhoud? zoja, dan heb je ergens problemen met je massa..

Wissel ook es de draadjes van je bobine, ookal passen ze zo niet, toch eens proberen.

Succes nog
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Mark300 8-1-2012 11:34 Print reply
Posts: 440
@Santa,

Bedankt voor je hulp, maar zoals ik eerder al aangegeven had:

"Bobine doorgemeten, Ok.
Spoelen doorgemeten, Ok.
Nieuwe bougie en bougiedop ( werkend op me MT), Ok.
Bedrading nalopen volgens schema, Ok.
Contactslot, Ok."

Zou ik ook mogen weten wat de bedoeling van de bobinedraden omdraaien is? En de bougie vonkt helemaal nergens.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Mark300 8-1-2012 11:59 Print reply
Posts: 440
Dan nog even een vraagje:

Zit er nog verschil tussen de DTR's?
Kan daar geen duidelijk antwoord op vinden namelijk.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 8-1-2012 12:29 Print reply

Posts: 1171
Er zijn twee soorten passende elektronische ontstekingen, maar als je er één hebt van een Yamaha DTR, dan is deze altijd hetzelfde naar mijn weten. Echter!, ze zijn wel allemaal 12v, hebben een cdi en een compleet ander bedradingsschema, dus het is nogal een klus om alles netjes en werkend op je RD te krijgen (koop dus ook niet alleen de ontsteking zelf). Wanneer dit lukt heb je dan wel goed licht en een echt betrouwbare ontsteking. Op het fs1 forum staat daar meer over. Daar hebben ze het ook over 27 graden om zetten van de grondplaat geloof ik, dat dus in verband met de hoekverdraaing van de cilinder ten opzichte van de bevestegingspunten.


EDIT, aan de andere kant wil ik wel in alle nederigheid zeggen dat Kenny hiervan nog meer spullen heeft liggen en je er waarschijnlijk nog iets beter over deze spullen kan inlichten, ook als het gaat over andere passende standaard onderdelen zoals cilinders en koppelingen.

Kleine offtopic vraag dan nog voor Kenny: Ken jij een voorbeeld waarin een Minarelli Horizontaal, of verticaal of piaggio krukas is pasgemaakt in een Yamaha? Naar mijn weten komen de buitendiameter en de breedte van deze krukassen heel dicht in de buurt bij die van een yamaha. Sterker nog, ik denk dat er krukassen zijn waarbij je alleen de rechter kruktap hoeft af te zagen en opnieuw moet draaien om hem passend te maken. Voor deze scooters zijn 44mm slag krukassen zo leverbaar.

Breedte yamaha krukas tussen de krukaslagers: 38
Buitendiameter van de wangen: +/- 76

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 8-1-2012 om 12:37 uur.
 
Mark300 8-1-2012 12:31 Print reply
Posts: 440
12Volt is eigenlijk alleen maar mooier.

Had me al aangemeld op het FS1forum, en zat al een klein beetje te zoeken.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 8-1-2012 12:39 Print reply

Posts: 1171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark300
12Volt is eigenlijk alleen maar mooier.

Had me al aangemeld op het FS1forum, en zat al een klein beetje te zoeken.



Het is idd meer gangbaar ja. Maar dan moet je dus wel voor het mooie de hele kabelboom overzetten en wat aanpassen zodat je je dashbord verlichting en dergelijke nog werken. Niet erg simpel, maar wellicht wel de moeite waard.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 8-1-2012 om 12:41 uur.
 
Mark300 8-1-2012 12:41 Print reply
Posts: 440
Dat lukt me wel, spanningsregelaar erbij zodat er voor de verlichting etc.. gewoon 6V uit komt. Das niet heel moeilijk.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 8-1-2012 12:53 Print reply

Posts: 1171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Dat lukt me wel, spanningsregelaar erbij zodat er voor de verlichting etc.. gewoon 6V uit komt. Das niet heel moeilijk.


Ok, dat is mooi. Het viel mij eerlijk gezegd tegen. Ook een accubakje en dergelijke moet je even aanpassen. Is het een echt oldtimer of meer een dagelijks werkpaard voor je?
 

Dit topic is 20602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved