Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda NS1 74cc met een NSR Homoet uitlaat 50/70 cc, werkt dat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65438 - Honda NS1 74cc met een NSR Homoet u...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy1263 30-10-2011 15:44 Print topicpost

Posts: 597
Ik ben in het bezit van een Honda NS1 uit 1996 met brommerkenteken.
Mijn uitlaat is een beetje erg veel aan het roesten de laatste tijd en vroeg mij af wie een tip voor een nieuwe?


 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub

kenny77 30-10-2011 15:56 Print reply

Posts: 29286
Af schuren en opnieuw spuiten geen optie?

Ik ben geen fan van homoet.
 
zoef_de_haas 30-10-2011 16:20 Print reply

Posts: 332
mocht je je oude uitlaat wegdoen, dan heb ik wel intresse

ben namelijk nog opzoek naar een orginele
 
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden!
mbx-genieter 30-10-2011 17:02 Print reply
Posts: 758
Slijptol pakken, een roterende borstel erop, de gehele pijp kaal maken dan de boel ontvetten en spuiten met dupli-color hitte bestendige lak.
2 uur na het spuiten met een verf föhn/stripper of een kleine gasbrander
voor hardsolderen de verf op de pijp lekker verwarmen en je kan er weer een lang seizoen tegenaan.
 
Frysk 30-10-2011 18:21 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Slijptol pakken, een roterende borstel erop, de gehele pijp kaal maken dan de boel ontvetten en spuiten met dupli-color hitte bestendige lak.
2 uur na het spuiten met een verf föhn/stripper of een kleine gasbrander
voor hardsolderen de verf op de pijp lekker verwarmen en je kan er weer een lang seizoen tegenaan.


inderdaad zo heb ik het ook gedaan.

Ik heb m'n ook gedaan.
alleen heb ik m'n uitlaat nadat hij droog beet te pakken is onder de brommer gehangen en toen de brom een half uur stationair laten draaien.
 
giggitybyte
ChielTZR 30-10-2011 18:37 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


inderdaad zo heb ik het ook gedaan.

Ik heb m'n ook gedaan.
alleen heb ik m'n uitlaat nadat hij droog beet te pakken is onder de brommer gehangen en toen de brom een half uur stationair laten draaien.


zo doe ik het ook. zon borstel op je haakse slijpert werkt echt uber.
gaat beter en sneller als schuren en je haalt er ook niet echt metaal mee weg.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 30-10-2011 om 18:37 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Frysk 30-10-2011 18:38 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


zo doe ik het ook. zon borstel op je haakse slijpert werkt echt uber.
gaat beter en sneller als schuren en je haalt er ook niet echt metaal mee weg.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 30-10-2011 om 18:37 uur.


met de flex schiet inderdaad aardig op , op boormachine kan btw ook gewoon (is volgens mij ook nog een goedkoper koppelstukje)

maargoed dat gaat zo snel niet.
 
giggitybyte
maerijn 30-10-2011 20:23 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


met de flex schiet inderdaad aardig op , op boormachine kan btw ook gewoon (is volgens mij ook nog een goedkoper koppelstukje)

maargoed dat gaat zo snel niet.

Hoe ziet zo'n ding eruit?
 
mbx-genieter 30-10-2011 20:31 Print reply
Posts: 758
ChielTZR 30-10-2011 20:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Hoe ziet zo'n ding eruit?




komborstel heten ze.
tip, doe wel een bril op want die draadjes willen er nog wel eens uitvliegen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
roy1263 30-10-2011 20:57 Print reply

Posts: 597
Ik heb hem al gespoten, maar is vanbinnen niet lang meer goed.
als je er mee schudt rammelt er iets binnen in
Hij is niet origineel, er zit een 125cc eindemper op tegen het geluid maar wil nu wel een wat snellere uitlaat voor 75cc
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
bro123 30-10-2011 21:02 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
Ik heb hem al gespoten, maar is vanbinnen niet lang meer goed.
als je er mee schudt rammelt er iets binnen in
Hij is niet origineel, er zit een 125cc eindemper op tegen het geluid maar wil nu wel een wat snellere uitlaat voor 75cc

je kunt hem evt ontkolen, scheelt je wsl ook vermogen.
met een beetje geduld haal je dat er rammeltje er zo uit.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
mbx-genieter 30-10-2011 21:03 Print reply
Posts: 758
Rammelen kunnen stukken kool zijn die zich in het expansie gebeuren verzamelen, deze kan je er misschien uit krijgen door de uitlaat op zijn kop te hangen en dan op de uitlaat kloppen zodat ze eruit komen gevallen.
 
roy1263 30-10-2011 21:10 Print reply

Posts: 597
ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe uitlaat voor een mooiprijsje.
wat zou het beste werken met een 74cc standaard blok?
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
RikDT50MX - Nieuws Poster 30-10-2011 21:14 Print reply

Posts: 1558
opmaat werkt doorgaans bijna altijd het best.
 
I Can Play With Madness
Aprilia RX 50 2003 30-10-2011 21:20 Print reply

Posts: 6717
opmaat zit rond de 110 a 150 euro ,weet je zeker dat t werkt en niet eens zo duur
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 4446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved