Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - koelvloeistof mtx-r 80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 706 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65425 - koelvloeistof mtx-r 80cc
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxbeunking 29-10-2011 11:44 Print reply

Posts: 2305
kan ook zijn dat er een boutje op je cil kop zit, die moet je dan los draaien en wanneer er kvs uit komt weer vast.
 
Draaiwerk nodig? = PB
De Schout 29-10-2011 11:45 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
kan ook zijn dat er een boutje op je cil kop zit, die moet je dan los draaien en wanneer er kvs uit komt weer vast.



nee, dat kan origineel niet bij een mtx80 en hoeft ook niet.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mxbeunking 29-10-2011 11:45 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



nee, dat kan origineel niet bij een mtx80 en hoeft ook niet.


oke wist ik niet
 
Draaiwerk nodig? = PB
-PuchSjonnie- 29-10-2011 12:21 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

mensen met een beetje verstand gooien er in dat geval gedistilleerd water in hea

klopt moet ook in accus, water kan in de zomer wel,of als je geen koelvloeistof hebt, verder met de winter antivries gebruiken
 
koetjeboe91 29-10-2011 12:41 Print reply

Posts: 2096
Rood, blauw, groen: je komt koelvloeistof in alle mogelijke kleuren tegen. De kleur dient slechts ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen problemen ontstaan met loskomende oxidatielagen die voor verstopping zorgen, lekkages van de waterpomp en de koppakking(en) zijn niet uitgesloten en kunststoffen en rubber kunnen verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur.

Koelvloeistof bestaat uit een 50/50 mengsel van water, antivries en additieven. Omdat het antivriespakket bestaat uit (ongeveer) 92% glycol, 5% additieven en 3% water, bestaat 100% koelvloeistof uit 51,5% water, 46% glycol en 2,5% additieven. Het water moet aan een aantal eisen voldoen om geschikt te zijn als koelwater. De zuurgraad, de hardheid, en de hoeveelheden sulfaten, chloor en andere ongewenste stoffen moeten binnen bepaalde grenzen vallen.

Er worden twee soorten glycol gebruikt, mono ethyleen glycol (MEG of kortweg EG) en mono-propyleen glycol (MPG of kortweg PG). Het is niet mogelijk om het verschil tussen de twee vast te stellen zonder de hulp van een laboratorium. De additievenpakketten zijn ook verschillend omdat de autofabrikanten verschillende eisen stellen. Grofweg zijn er drie typen: Japanse, Europese en Amerikaanse. Omdat niet vast te stellen is welke koelvloeistof in het systeem zit, is het niet wenselijk zomaar additief bij te vullen. Bovendien is het additief niet los verkrijgbaar.

Bijvullen
Als er moet worden bijgevuld, gebruik dan de voor dat automodel voorgeschreven koelvloeistof. Vergeet niet de oorzaak van het verlies op te sporen en te verhelpen. Ververs de koelvloeistof op de juiste wijze, op de voorgeschreven termijn en met de voorgeschreven vloeistof.

Het verschil tussen de twee glycolen is dat ethyleen glycol giftiger is dan de mono-propyleen glycol. Dit type glycol werd in Zwitserland gebruikt vanwege de verkoop van koelvloeistoffen in supermarkten. Er is verschil in viscositeit (stroperigheid), warmteoverdracht en de hoeveelheid die nodig is om een bepaald vriespunt te halen. Moderne koelvloeistoffen bevatten MEG, gebruiken een OAT-additievenpakket en speciaal onthard en gezuiverd water.

Tot slot nog een belangrijke opmerking: het bepalen van het vriespunt zegt niets over de toestand van de additieven in de koelvloeistof. Op tijd vervangen blijft het beste. (bron amt)

zelf gebruik ik longlife als kvs http://www.halfords....koelvloeistof/108476 dit bevriest pas bij een temperatuur van -38 graden. voor het bijvullen is het wel een nadeel het kan niet met antivries worden bij gevuld dit klontert namelijk. het ontlucht doe je door de kvs dop er af te halen en de motor te laten draaien totdat deze op bedrijfstemperatuur is. laat hem dan nog even lopen en vul bij indien nodig is.

voor wat water betreft. ja voor het zoeken naar lekken. nee voor bijvullen. als je niet zeker bent wat er inzit vervang je alles met 1 merk.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 2747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved