Johann |
28-10-2011 7:31 |
Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]
Nieuw wil niks zeggen, heb je hem al doorgemeten? [/quot]
Ja natuurlijk, hij heeft een hele lage weerstand. Het is gewoon allemaal prima in orde.
|
|
|
|
Johann |
29-10-2011 8:54 |
Posts: 1273 |
Nu heb ik een champion bougie geprobeerd. Na 20km rijden was mijn hele elektrode weggebrand. Hoe kan dit? Loopt de brommer dan toch te arm?
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
29-10-2011 11:09 |
Posts: 9841 |
weet niet of het mogelijk is bij een dt bobine, maar als je de bobine verkeerd om aansluit is de polariteit verkeerd en kun je dit soort grappen krijgen.
Bij auto's is het vrij simpel om verkeerd te doen, maar als dt gewoon geaard is via het frame gebeurt dat niet zo makkelijk.
|
|
Too cool for school! |
|
Johann |
30-10-2011 8:21 |
Posts: 1273 |
De dt is gewoon geaard via het frame. Bedoel je dat de noord en zuidpool omdraaien?
Ik ga een andere bobine proberen. Want vindt het een erg raar probleem. De bougie is mooi koffiebruin en de brommer loopt prima.
Steek ik er een nieuwe bougie in dan gaat de brommer na ong. 10km inhouden bij volgas. En niet zo heel veel later gaat de brommer stotteren en dan is het over.
|
|
|
|
tsx-elite |
30-10-2011 9:40 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
De dt is gewoon geaard via het frame. Bedoel je dat de noord en zuidpool omdraaien?
Ik ga een andere bobine proberen. Want vindt het een erg raar probleem. De bougie is mooi koffiebruin en de brommer loopt prima.
Steek ik er een nieuwe bougie in dan gaat de brommer na ong. 10km inhouden bij volgas. En niet zo heel veel later gaat de brommer stotteren en dan is het over.
nee de + en - maar dan zou er meer kapot moeten gaan als alleen de bougie
|
|
shut up muttley |
|
Johann |
7-11-2011 22:57 |
Posts: 1273 |
Ik ben na lang zoekwerk eindelijk achter mijn probleem. Ik heb een veels te hoge compressie, waardoor de temparatuur te hoog is en al mijn bougietjes kapot branden.
Weet iemand hoe ik de ideale compressie-einddruk berekend?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
7-11-2011 22:58 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
Ik ben na lang zoekwerk eindelijk achter mijn probleem. Ik heb een veels te hoge compressie, waardoor de temparatuur te hoog is en al mijn bougietjes kapot branden.
Weet iemand hoe ik de ideale compressie-einddruk berekend?
wat issie nu dan? lijkt me namelijk heel sterk wat je daar nu zegt!
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
7-11-2011 22:59 |
Posts: 4605 |
Zou je dan niet detonatie sporen moeten zien op de zuiger als hij echt te hoog is?
Kun je de brommer makkelijk aanlopen?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-11-2011 om 23:00 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Johann |
7-11-2011 23:01 |
Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
wat issie nu dan? lijkt me namelijk heel sterk wat je daar nu zegt!
Dat weet ik niet, ik heb mijn cilinder eraf gebeund en aan koster in Staphorst laten zien. Die stelde die conclusie. Ik heb goed ervaringen bij die man. Hij heeft ook al eens een kreidler blokje onder handen genomen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Zou je dan niet detonatie sporen moeten zien op de zuiger als hij echt te hoog is?
Kun je de brommer makkelijk aanlopen?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-11-2011 om 23:00 uur.
De brommer loopt makkelijk aan ja. En hij loopt verder gewoon perfect.
Dit bericht is gewijzigd door Johann op 7-11-2011 om 23:03 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
7-11-2011 23:03 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]
Dat weet ik niet, ik heb mijn cilinder eraf gebeund en aan koster in Staphorst laten zien. Die stelde die conclusie. Ik heb goed ervaringen bij die man. Hij heeft ook al eens een kreidler blokje onder handen genomen.
wss detonatiesporen dan idd ;P
Kun je hem het kop je niet laten aanpassen ?
ik zou voor een 70cc'tje gewoon compressieverhouding 1/13-13.5 aanhouden en ong 40% squishband.
Zit je vrijwel altijd redelijk goed mee en vooral veilig!
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Johann |
7-11-2011 23:04 |
Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
wss detonatiesporen dan idd ;P
Kun je hem het kop je niet laten aanpassen ?
ik zou voor een 70cc'tje gewoon compressieverhouding 1/13-13.5 aanhouden en ong 40% squishband.
Zit je vrijwel altijd redelijk goed mee en vooral veilig!
Dat wilde ik horen
Ik zal ander van de week eens een paar foto's schieten. Heb niet veel tijd helaas
En de kop is idd wel idee. Ik zit er over 2 weken weer in de buurd, dus ga het eerst zelf proberen met extra pakking.
Dit bericht is gewijzigd door Johann op 7-11-2011 om 23:06 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
7-11-2011 23:07 |
Posts: 4605 |
De compressie verhouding zal waarschijnlijkl iets te hoog zijn, misschien wat kleine detonatie sporen op de zuiger.
Als hij echte te hoog is krijg je de brommer waarschijnlijk niet eens aan of krijg je hem echt moeilijk aangelopen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Johann |
7-11-2011 23:09 |
Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
De compressie verhouding zal waarschijnlijkl iets te hoog zijn, misschien wat kleine detonatie sporen op de zuiger.
Als hij echte te hoog is krijg je de brommer waarschijnlijk niet eens aan of krijg je hem echt moeilijk aangelopen.
Volgens die man had kon het wel degelijk invloed hebben op de bougies. Die had ik ook meegenomen en hem laten zien. Ik had een champion waar de elektrode gewoon was uitgefakkeld. Tja en dan word het ook gevaarlijk voor je zuigertje.
Maar ben heel benieuwd
Dit bericht is gewijzigd door Johann op 7-11-2011 om 23:10 uur.
|
|
|
|
Makrolon |
7-11-2011 23:12 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
weet niet of het mogelijk is bij een dt bobine, maar als je de bobine verkeerd om aansluit is de polariteit verkeerd en kun je dit soort grappen krijgen.
Bij auto's is het vrij simpel om verkeerd te doen, maar als dt gewoon geaard is via het frame gebeurt dat niet zo makkelijk.
Is wisselspanning, dus maakt niet uit
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|