Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki GT50 48mm cylinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65418 - suzuki GT50 48mm cylinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4785 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ritesh 25-10-2011 17:54 Print topicpost
Posts: 29
hallo ik wil starten met een nieuwe cylinder, heb 'm al uitgedraaid naar 48mm wat ik wil weten is hoe hoog ik kan gaan in graden voor zo een boring dus maximale hoogte van me uitlaat en spoel poorten, heeft iemand misschien een formule voor het berekenen van de hoogte uitlaat poort?

Dit bericht is gewijzigd door Ritesh op 25-10-2011 om 17:58 uur.
 
Tip

JB1 25-10-2011 17:56 Print reply

Posts: 14881
Maximale hoogte van wat?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 25-10-2011 17:59 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Maximale hoogte van wat?


van de uitlaatpoort, zie edit


@ ritesh, heb je wat maten? misschien poortmapje?
 
faster than a bullet!
Ritesh 25-10-2011 18:07 Print reply
Posts: 29
hey marcoow ik heb geen poorten mapje maar de poorten zijn nog standard, heb de cyl uitgedraaid van 40mm naat 48mm,

ik wil de cylinder bewerken voor toeren, er wordt in suriname illegaal geracet 400m en op lange afstande(800m tot 1500m). ik wil proberen te tunen voor lange afstanden want dit heb ik nog niet gedaan. en als ik op straat ga met me GT50 dan wordt constant uitgedaagd.
tegestanders zijn dames yamaha 80cc(die jonges rijden met grooooote cylinder boringen)
 
Tip
JB1 25-10-2011 18:09 Print reply

Posts: 14881
Toeren als in rustig rijden?
Of toeren als in toerentallen?

Misschien moet je even kijken naar poorttimingen etc.
(Ik weet niet wat voor kennis je/u al hebt)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 25-10-2011 18:09 Print reply

Posts: 29286
Wat is de rest van de setup?

Is het voor de sprinter?

Voor de uitlaatpoort zou ik als maximum rond de 200 zitten
En voor de spoelers 134.

(boostpoort iets lager dan de spoelers , 1mm)

Mag je ook cilinders van andere brommers erop zetten?
Anders is het misschien intressant om voor een oude rm80 cilinder te kijken, die heeft een vlinderpoort)




Edit, voor dagelijks gebruik en toch wat sneller:
190/130 of 185/125.

Een maximum van 12000 toeren dan blijft het allemaal prima heel.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-10-2011 om 18:11 uur.
 
Marcooow 25-10-2011 18:10 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ritesh
hey marcoow ik heb geen poorten mapje maar de poorten zijn nog standard, heb de cyl uitgedraaid van 40mm naat 48mm,

ik wil de cylinder bewerken voor toeren, er wordt in suriname illegaal geracet 400m en op lange afstande(800m tot 1500m). ik wil proberen te tunen voor lange afstanden want dit heb ik nog niet gedaan. en als ik op straat ga met me GT50 dan wordt constant uitgedaagd.
tegestanders zijn dames yamaha 80cc(die jonges rijden met grooooote cylinder boringen)


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127

dat lijkt me wel handig aangezien het makkelijk is om te weten wat de timingen van de cilinder zijn

als je dat hebt, en de deckheight van de cilinder kom je al een heel eind
 
faster than a bullet!

Dit topic is 4785 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved