Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - groter tandwiel achter en toch snelheid omhoog?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65417 - groter tandwiel achter en toch snel...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7031 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

energy verslaaft 25-10-2011 13:21 Print topicpost

Posts: 199
beste bf gebruikers

ik heb een honda mtx-sh en mijn vraag is hoe het kan dat mijn brommer harder is gaan rijden met een grotere vertanding waardoor deze harder zou moeten gaan trekken.
toen ik hem kocht zat de vertanding 13-45 op en ging die rond de 65-70 ik wou zn top naar beneden hebben en hem harder laten optrekken dus had er 13-47 van gemaakt maar ondangs dat liep ie toen nog steeds 65-70 nu heb ik de vertanding 13-50 ereop zitten en had gehoopt zn snelheid naar beneden te halen maar in tegen deel is ie harder gaan rijden maar trek ie ook hard hoe kan dit? ik zat nu te denken om er 12-52 van te maken maar gaat ie dan nog harder rijden ik snap er niks meer van.

Dit bericht is gewijzigd door energy verslaaft op 25-10-2011 om 13:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door energy verslaaft op 25-10-2011 om 13:22 uur.
 

kenny77 25-10-2011 13:23 Print reply

Posts: 29286
Dan was de twv eerst te zwaar.
Hij maakt nu zeker ook meer toeren in de laatste versnelling?


Maar waarom nog langzamer?
65 km/h is toch een beschaafde snelheid?
 
ChielTZR 25-10-2011 13:23 Print reply

Posts: 6016
omdat je nu meer toeren maakt?
was je brommer hiervoor te zwaar vertand miss?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
energy verslaaft 25-10-2011 13:24 Print reply

Posts: 199
ik rij der ook mee door de bossen en het lossen zand dus moet ie harer gaan trekken anders trekt ie hem er niet door heen en ja klopt hij rijd nu op zn top met 11000 toeren en eerst was dat 10000 en 13-47 is orginele vetanding dus zou kunnen?

Dit bericht is gewijzigd door energy verslaaft op 25-10-2011 om 13:25 uur.
 
energy verslaaft 25-10-2011 14:02 Print reply

Posts: 199
maar is het nou dus zo als ik de vertanding 12-52 op zet dat ie harder gaat lopen of niet? of gaat ie dan overtoeren maken?
 
ChielTZR 25-10-2011 14:19 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: energy verslaaft
maar is het nou dus zo als ik de vertanding 12-52 op zet dat ie harder gaat lopen of niet? of gaat ie dan overtoeren maken?


wat voor setup rijd je verder dan?
11000 is voor normaal gebruik voldoende, in my opinion.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
energy verslaaft 25-10-2011 14:25 Print reply

Posts: 199
proma bocht en proma demper 50cc orgineel zit op zn eerste overmaat en er staat vt op de bovenkant van de cilinder gekrast dus denk getund weet niet zkkr wat het betekend en zit een 16mm keihin carb op met orgineel filterhuis iemand nog iedeeen?





Dit bericht is gewijzigd door energy verslaaft op 25-10-2011 om 19:35 uur.
 
mxbeunking 26-10-2011 20:18 Print reply

Posts: 2305
hij zou harder moeten optrekken ipv harder gaan rijden toch
 
Draaiwerk nodig? = PB
Aprilia RX 50 2003 26-10-2011 20:49 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
hij zou harder moeten optrekken ipv harder gaan rijden toch


niet als ie eerst te zwaar stond, dan ga je geen van beide
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
energy verslaaft 1-11-2011 9:31 Print reply

Posts: 199
dus als ik nu nog grotere tandwielen erop zet ga ie wel harder trekken?
 
mxbeunking 1-11-2011 9:43 Print reply

Posts: 2305
achter groter voor kleiner
 
Draaiwerk nodig? = PB
energy verslaaft 1-11-2011 10:09 Print reply

Posts: 199
ja zit te denken om er dan 12-52 op te zetten maar weet niet of ie dan overtoeren gata maken hij maakt nu al 11000 toeren en wil niet dat dat hoger word is denk niet zo goed voor mijn motorblok
 
StineZ 1-11-2011 12:14 Print reply
Posts: 571
voortandwielen zijn niet zo duur en makkelijk te vervangen achtertandwielen daarentegen wel wat duurder en lastiger te vervangen. Ook moet je eigenlijk nieuwe tandwielen is nieuwe ketting..
 
Turbokit
energy verslaaft 1-11-2011 13:11 Print reply

Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StineZ
voortandwielen zijn niet zo duur en makkelijk te vervangen achtertandwielen daarentegen wel wat duurder en lastiger te vervangen. Ook moet je eigenlijk nieuwe tandwielen is nieuwe ketting..


dat maakt me echt niet uit dat het er nieuw op moet boete is duurder maar zit met het probleem dat ik niet wil dat ie overtoeren gaat maken en of ei dan wel harder gaat trekken en niet zn top omhoog gaat zoals dus al gebeurde

 
energy verslaaft 24-11-2011 21:01 Print reply

Posts: 199
dus iemand al een antwoord op mijn vraag?
 
.luuk 24-11-2011 21:09 Print reply

Posts: 1483
welke twv heb je er nu opzitten?
wat is je top? @ hoeveel toeren?
 

Dit topic is 7031 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved