Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi -> wat vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65416 - Puch Maxi -> wat vraagjes
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custompuch 31-10-2011 17:54 Print reply

Posts: 290
segmenten ong 70 gram per stuk maken.
icm blauwe veren, die je 2 slagen uitdraaid (1 slag, 360 graden)

aan je uitlaat niks doen, beter als vanaf fabriek maken lukt je toch niet.
 
Quick-T 1-11-2011 1:24 Print reply
Posts: 88
Kay, thnx . hoeveel mm aan gat is dat per segment(ongeveer, dan weet ik waar ik kan beginnen)?
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Custompuch 1-11-2011 13:38 Print reply

Posts: 290
Ik heb zelf 1 gat van 10 mm

en 2 gaten van 5mm.

ik zal ff een fototje opzoeken

edit;

Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 1-11-2011 om 13:39 uur.
 
Quick-T 1-11-2011 18:36 Print reply
Posts: 88
Thanks
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Quick-T 2-11-2011 14:45 Print reply
Posts: 88
Bij mijn koppeling zitten daar rolletjes (vermoedelijk) lood.. Ik neem aan dat dat er vanaf fabriek al zit om de zaak de balanceren?

Lood eruit trekken en kolomboor erop dan maar =).

EDIT: op de plek waar jouw 10mm gaten zitten dus

Dit bericht is gewijzigd door Quick-T op 2-11-2011 om 14:47 uur.
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
bro123 2-11-2011 17:24 Print reply

Posts: 901
koppeling tunen/verlichten moet je wel goed doen.
neem er maar voor de zekerheid een gevoelige weegschaal erbij.
meestal word de sigmenten niet juist geboord en ontstaat er een onbalans, waar door je lagers stuk maakt.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
Quick-T 2-11-2011 23:07 Print reply
Posts: 88
Kan ik me voorstellen.. Daarom segmentjes in een machineklem en de kolomboor erdoor. Pak een weegschaal die gevoelig is tot 0,01 gram.. Moet lukken toch ?

En voor alles moet er een eerste keer zijn.. We zien t wel! Heb een standaard koppeling op de kop getikt en die hou ik achter de hand voor als t niet netjes genoeg is naar mn zin..
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Custompuch 3-11-2011 18:12 Print reply

Posts: 290
Zoals ik al zei,

er zitten putjes in de segmenten.

je kunt er nog 1 zien op de foto, op de hoek van een segment, bij het grote gat.

zulke putjes, zaten op de plekken waar ik de gaten heb geboord.


zo heb je in elk segment, op de zelfde plek materiaal weggehaald.

als je dit netjes doet, krijg je dus geen onbelans.
 
Quick-T 3-11-2011 23:59 Print reply
Posts: 88
Dat had ik ook bedacht . Zier er nu precies hetzelfde uit als jouw koppelling, alleen zijn die twee kleine gaten wat kleiner bij mij. Ze zijn nu allemaal 75,00 gram, met blauwe veertjes..

Wat bedoel je precies met "helemaal indraaien"? Draaien tot je niet verder kan, of tot t schroefje gelijk ligt met het segment? Draaien tot t eind neem ik aan.. En dan 2 volle slagen (2x 360 graden) terug..
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Custompuch 4-11-2011 11:04 Print reply

Posts: 290
Helemaal indraaien tot je niet meer verder kan.
Gewoon losjes, niet lomp hard gaan draaien.

Daarna 2 volle slagen uit.

2x 360 graden dus.
 
Quick-T 4-11-2011 11:13 Print reply
Posts: 88
Thanks! Net even gedaan, maar tering wat gaan die dingen nu zwaar.. icm met uitgeboorde segmenten vraag ik me af of ie nu niet aangrijpt bij 10.000 rpm
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Custompuch 4-11-2011 11:51 Print reply

Posts: 290
Zoveel toeren haalt je puch denk ik niet eens.

Wanneer die aangrijpt verschilt ook per setup.

Ik denk dat hij nu bij ong 3,5 a 4 k aangrijpt...

Minder dan 2 slagen uit iig niet doen.

Als het nog niet naar je wens is qua optrekken,
Ontsteking GOED afstellen.

Dat scheelt serieus een hoop.

En anders, je koppeling nog meer verlichten.

Maar ik denk dat je nu al aardig tevreden moet zijn.
 
Quick-T 4-11-2011 13:09 Print reply
Posts: 88
Hij loopt maar 6k (10.000 was een geintje) hoor .. is 3 a 4k dan niet een beetje hoog? Kan ik amper langzaam met iemand meerijden.. hmmz.. Misschien 2,5 a 3 slagen uit dan maar..
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Quick-T 5-11-2011 3:06 Print reply
Posts: 88
Koppeling zit er in (met 2,5 slagen terugdraaien, bij 2 slagen slipte hij eindeloos).. Het probleem is nu wel dat als ik vanuit stilstand wegrij, de koppeling heeuuul lang blijft slippen bij c.a. 2/3e van zn maximale toerental.. hmm..

Is daar nog wat aan te doen door de veertjes verder terug te draaien oid?
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Custompuch 5-11-2011 19:04 Print reply

Posts: 290
Jep.

Zoals ik al zei, aantal slagen draaien verschilt per setup en wensen.

Gewoon een slagje uitdraaien,
 

Dit topic is 8668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved