Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4 takt start niet meer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65415 - 4 takt start niet meer.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-rupke- 24-10-2011 23:06 Print topicpost
Posts: 193
Hallo bf ers,

Hier een vraagje,

Vriend van me heeft een brommer gekocht met een 4 takt blok. Nu is het probleem dat hij eerst kon rijden maar nu start die niet meer. Als je kickt draait namelijk de onsteking niet meer. Nu is mijn vraag wat er in het blok kapot kan zijn gegaan. Als hij in zijn 1 staat gaat hij wel namelijk vooruit met het kicken

grz
 

Derbi-Olaf 24-10-2011 23:07 Print reply

Posts: 14999
je start hem toevallig niet met de koppeling ingeknepen? probeer hem eens aan te lopen

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
4takker 24-10-2011 23:09 Print reply

Posts: 2395
niet de koppeling in knijpen tijdens het kicken.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
De Schout 24-10-2011 23:09 Print reply
Posts: 5327
honda imitatie blok met liggende cilinder en koppeling op de krukas zeker? probleem met de koppeling hoogst waarschijnlijk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
-rupke- 24-10-2011 23:09 Print reply
Posts: 193
Dit lukt niet

is die te licht voor

maar als je loopt draait de onsteking ook niet.
En om te starte moet die in zijn vrij staan

en ja heb een tzr dus weet wel hoe je een schakel aan rent

grz
 
-rupke- 24-10-2011 23:10 Print reply
Posts: 193
koppeling is los

rennen doet die niet

echt de overbrenging naar de onsteking is het.


 
Derbi-Olaf 24-10-2011 23:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -rupke-
Dit lukt niet

is die te licht voor

maar als je loopt draait de onsteking ook niet.
En om te starte moet die in zijn vrij staan

en ja heb een tzr dus weet wel hoe je een schakel aan rent

grz

koppelingsproblemen... staat je kabel niet te strak of blijft 'ie niet hangen ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
tsx-elite 24-10-2011 23:11 Print reply

Posts: 1798
dan gaat een van jullie er opzitten en de andere duwen, zo hebben ik en een kameraad een heel lichte pitbike die dood verklaard was weer aan het lopen gekregen
 
shut up muttley
De Schout 24-10-2011 23:11 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -rupke-
koppeling is los

rennen doet die niet

echt de overbrenging naar de onsteking is het.




ja, de koppeling dus.. of je krukas ligt er in 2 stukken in, dat kan ook nog.
 
tune tweak fiddle bang bummer
-rupke- 24-10-2011 23:13 Print reply
Posts: 193
krukas in 2 stukke kan mijn zuiger ook niet meer draaie lijkt me

dus wat jullie zeggen is de riem aan de binnenkant te strak of dood?

Dan gaan we eens kijke

bedankt
 
jeroentjen13 24-10-2011 23:54 Print reply
Posts: 850
is je spie in je vliegwiel niet kapot? of de moer los?
als je brommer compressie heeft, kan het zijn da je vliegwiel los is, als hij geen compressie heeft is het je koppeling die mankeert of je krukas die af is
 
RD50mx 25-10-2011 12:25 Print reply
Posts: 353
waarom kan ik dan wel kicken met de koppeling in? start dan direct! of is dat een verschil tussen een DT-RD blok en die honda 4takt?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
jr customs 25-10-2011 12:43 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
waarom kan ik dan wel kicken met de koppeling in? start dan direct! of is dat een verschil tussen een DT-RD blok en die honda 4takt?


Jah das een verschil...

Ik zou zeggen douw em eens aan, als dat wel lukt ligt het aan je koppeling of aan je olie.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 25-10-2011 om 12:44 uur.
 
4takker 25-10-2011 13:14 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
waarom kan ik dan wel kicken met de koppeling in? start dan direct! of is dat een verschil tussen een DT-RD blok en die honda 4takt?


bij zoon DT dinges zit de kickstart op de koppeling.
bij een honda 4 takt zit het op de 1e versnelling van de versnellings bak.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Meathausen 27-10-2011 13:18 Print reply

Posts: 726
Als je ontsteking niet meedraait is het dan gewoon niet het spietje wat je mist op je krukas?

Of werkt dat heel anders op die 4takt blokken?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 2717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved