Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer harder dan 45

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65413 - Brommer harder dan 45
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

habersdj 24-10-2011 21:55 Print topicpost
Posts: 31
Ik heb voor school een discussie, waarbij we het onderwerp: brommers moeten harder mogen dan 45, hebben, ik heb de eer om deze stelling te gaan verdedigen, maar ik loop een beetje vast in argumenten.
Weten jullie nog handige/leuke/goede/originele argumenten die ik kan gebruiken, alles is welkom!

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door habersdj op 24-10-2011 om 21:55 uur.
 

mx-jacob 24-10-2011 21:57 Print reply

Posts: 2938
ja gas is alles en remmen is voor mietjes...
verzin wat leuks

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 24-10-2011 om 21:57 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
RikDT50MX - Nieuws Poster 24-10-2011 21:57 Print reply

Posts: 1558
harder dan 45 gaat alles toch al, de verkeerveiligheid gaat omhoog doordat brommers dan de zelfde snelheid als het overige verkeer rijden.
 
I Can Play With Madness
minarelli 24-10-2011 21:57 Print reply

Posts: 42
http://www.brommerfo...nieuws/artikel/916/2

Zie (mijn) post op pagina 2..
 
maerijn 24-10-2011 21:58 Print reply

Posts: 2455
Vaak irriteren automobilisten zich aan het feit dat er weer een rotbrommer met een slakkengang voor hun rijdt. Het zou voor brommers handiger zijn als ze harder gaan om beter in het verkeer mee te kunnen. Als ik 45 zou rijden tussen de auto's wordt ik vaak genoeg ingehaald bij doorgetrokken strepen. Auto's hebben ook geen maximum constructiesnelheid en kunnen daardoor in noodgevallen harder dan toegestaan.
 
j0ren 24-10-2011 22:00 Print reply

Posts: 1298
Auto's hebben toch ook geen beboetbare maximum snelheid? Zie je al die auto's al op de roller bij de popo xD

Verder; op het platteland zijn vaak weinig fiets/brommerpaden, dus je moet met je brommer op de weg. Vaak zijn dit 60/70/80kmh wegen waar ook nog hard gereden word. Ik vind het juist gevaarlijk om zo langzaam te rijden, je moet met het verkeer mee kunnen komen.

En ook vind ik dat jongeren maar met hun gashendel moeten leren omgaan, in een auto kan je later ook niet continu volgas gaan rijden. Misschien dus beter als je eerder leert jezelf in bedwang te houden.

Dat zijn de bepalende argumenten voor mijzelf..
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
tsx-elite 24-10-2011 22:19 Print reply

Posts: 1798
brommers die terug gevoerd zijn naar 45km/h zijn allemaal begrensd, veel begrenzers zijn elektronisch, deze zijn errug slecht voor het ontsteking systeem, dus daarom mooi harder laten gaan, gaan ze, mits je er een beetje fatsoenlijk mee om gaat nog langer mee ook. en daarbij is 45 veel te langzaam zeker op als er geen fiets/brommer pad aanwezig is is het gewoon veel te gevaarlijk om met 45 de grote weg op te gaan.
 
shut up muttley
Tobias Verhoef 25-10-2011 11:07 Print reply

Posts: 1832
Wat iedereen nog vergeet is dat je brommer daardoor veel zuiniger is, als je brommer bijv 90 loopt en je rijdt netjes 60 hoef je bijna geen gas te geven om dat te halen. Maar het ligt ook grotendeels aan de rechterhand van het persoon.

Ik heb dat ook met mn brommer ik haal soms gewon 1 op 30 daardoor.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
frietkop 25-10-2011 11:29 Print reply
Posts: 36
Je moet mensen gewoon vragen of ze zich veilig zouden voelen met hun fiets op een drukke 80km weg.

Het is veel veiliger als je brommer/scooter +- 65-70 kan, ontgrensde voertuigen hebben een betere verbranding, zijn daardoor zuiniger en milieuvriendelijker.

Verder kan je veel beter met het verkeer mee komen als je op de rijbaan rijd IPV op het fietspad en dan irriteer je ook geen fietsers en voetgangers die zich op het fietsbad bevinden.

Ik vind echter wel dat mensen de keus moeten hebben waar ze willen rijden met hun bromfiets. Soms zie je wel eens van die hele oude dames brommertjes die net 30 gaan en die moeten dan op de rijbaan, lijkt me ook niet heel erg verstandig en prettig.
 
RD50mx 25-10-2011 12:22 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Wat iedereen nog vergeet is dat je brommer daardoor veel zuiniger is, als je brommer bijv 90 loopt en je rijdt netjes 60 hoef je bijna geen gas te geven om dat te halen. Maar het ligt ook grotendeels aan de rechterhand van het persoon.

Ik heb dat ook met mn brommer ik haal soms gewon 1 op 30 daardoor.


dat rijdt ook gewoon veel lekkerder, de mijne loopt 60 (nog wel...) maar ik wil niet lang met 50 km/h rijden, want erg prettig is dat niet, je hebt te veel 't idee dat je de brommer constant irriteert.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Robin 1993 25-10-2011 23:33 Print reply

Posts: 1234
het is beter voor je brommer zelf als die wat harder gaat. Als je hem maar 45 laat gaat koolt alles dicht zoals je uitlaat. Gewoon netjes tussen de 80-100 laten lopen is het mooiste, kan je mooi meekomen met het verkeer en rijdt veel lekkerder
 
!!2 takt!!
Cas DT 25-10-2011 23:35 Print reply

Posts: 3131
Succes, dit onderwerp had ik als betoog in mn examenjaar, ik kreeg niemand in de klas mee.
Ik wil je het betoog best mailen?
Als je even je e-mail in een pb stuurt zou ik mn pc eens doorspitten.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
koetjeboe91 26-10-2011 0:00 Print reply

Posts: 2096
Het verhogen van de maximale km op de brommer is maar een moeilijk onderwerp.

er zijn vaak 3 groepen.

groep 1.
Deze zeggen je zo hard mogelijk die dingen.

groep 2.
Ja maar met een grens 45 is inderdaad langzaam 65/70 is een beter snelheid.

groep 3.
Nee houden zo

zelf behoor ik in groep 2 ik vind brommer in de bebouwde kom 50 op de weg 40 op het fiets/bromfiets pad. en indien de 80 of 60 weg het aan kan op de autobaan max 70 indien borden anders aangeven.

groep 1 zijn meestal nog zeer jongen mensen die net hun rijbewijs hebben. wat ze niet hebben is een normaal gezond verstand. dat heeft niemand op die leeftijd. want ik vind zelf met 90 km per uur over de 30 wegen rijden niet zo zeer verstandig het is leuk maar niet slim.

groep 3.
dit zijn De ouders, politiek en de oudere mensen. denk haast niet dat ik hoef uit te leggen waarom.




 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Joop_Karel_Spank 26-10-2011 7:20 Print reply
Posts: 278
ik heb er zelf toevallig gisteren nog eens over na lopen denken. Ik rijdt momenteel op een gare puch z-one rond die een verbazingwekkende topsnelheid heeft van 50 km/h en een acceleratie vermogen die zich kan meten met een bejaarde van 75 op een niet electrische fiets.

Ik ben daardoor dus een week geleden bijna van de weg door gereden door een buurtbusje met schijnbaar haast. ik had rechts van me een paar geparkeerde auto's staan en die reedt ik links voorbij en het busje wilde me eerst graag tussen de auto's hebben en toen ik dat niet deedt(was ook eigenlijk onmogelijk) toen reedt hij me daarna bijna de dijk af in een bocht.

Maargoed om dus op het punt terug te komen van de maximale constructiesnelheid. Ik ben voor en ik ben tegen. Als ik naar mijn Derbi Senda kijk met een hele goede wegligging, degelijke remmen en een goed frame zou ik zeggen laat hem lekker lopen zoals ze in italie afgeleverd worden(dus 70-75 km/h met 17.5mm carb ontgrenzde uitlaat en niet langzame cilinder)

Maargoed het andere uiterste van wat nu op brommer kentekens uitgevoerd wordt zijn dus dames brommers zoals de puchjes. Die kunnen nu onderhand zo oud zijn als je maar wilt en kunnen met frame speling en weet ik het wat voor vreemde vervangingsonderdelen ook zo de weg op. Met 45-50 km/h is dat geen probleem maar als die ook 70 zouden mogen denk ik dat er hier en daar een 16 jarige zn brommer dubbel vouwt op een drempel of iemand platrijdt vanwege slechte remmen.

Dat soort dingen maakt het natuurlijk lastig om dit soort dingen te beslissen omdat de situatie nu niet heel veilig is maar met 70 potentieel helemaal niet. Ik heb zelf eens na zitten denken over een andere oplossing en ik kwam met het volgende:

Ik ben het zelf niet heel erg eens met het snorfiets kenteken. Omdat ik vind dat je eigenlijk gewoon een helm behoort te dragen omdat die dingen toch allemaal wel wat te hard lopen. Daarom zou ik persoonlijk wel iets voellen voor een stop in de uitgifte van snorkentekens waardoor er ruimte is om naast het 50 km/h brommer kenteken een 70cc brommerkenteken te maken. Je kan dan voortaan nieuwe brommers kopen begrenst en ontgrenst. Het verschil zit hem dan in het kenteken en je kan niet zomaar overstappen. Als je nou een Peugot Vclic had willen kopen met 70cc is dat dus niet mogelijk omdat hij bijvoorbeeld niet aan de eisen voldoet maar luxer uitgeruste scooters en schakels(degelijke schakels) kan je wel in beide kentekens kopen.

Verder wordt de huidige typegoedkeuring aangepast wat het mogelijk maakt om je bestaande (degelijke) brommer te omkeuren tot de 70cc klasse mits je merk en type daarvoor in aanmerking komt.
 
Aprilia RX 50 2003 26-10-2011 10:18 Print reply

Posts: 6717
gewoon 50 cc houden iig
maar met onderdelen die fabrieksaf geleverd zijn of goed gekeurd zijn voor straat gebruik.
dus gewoon niet begrenste brommers. voor die snelheid zijn ze gemaakt en dan zijn ze zeer veilig. dus geen max constructie snelheid, alleen misschien controle op onderdelen of die wel weggebruik goed gekeurd zijn.

dan even over de max snelheid:
op auto wegen 60 tenzij minder aangegeven (zoals 30, 50, woonerf etc).
er zijn ook best veel 60 wegen en daar moet een brommer geheid op de weg.
80 wegen blijft jammer, maar die snelheid is voor veel brommerrijders gewoon te hoog. ik kan nu na bijna 3 jaar wel zeggen dat ik aardig kan rijden. maar toen ik me rijbewijs net had was een 80 weg op gaan niet bepaalt een optie, en dat geld voor eigenlijk alle beginnende brommer rijders. plus dat niet alle brommers ontgrenst de 80 halen.

ikzelf ben zeker niet heilig kwa opvoer gedrag enz. maar dit lijkt me de beste oplossing, aangezien er nu een praktijk rbw is, helmplicht, de brommers zijn degelijker met betere remmen enz.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 26-10-2011 om 10:18 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Gary - Forum en Gallery Moderator 26-10-2011 10:33 Print reply

Posts: 12846
Beetje vooronderzoek had ook prettig geweest:

Klikkerdeklik!
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 4670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved