Chiel1994 |
25-10-2011 15:37 |
Posts: 628 |
En als ik dit zou doen, moet ik dan zorgen dat de zuiger precies symetris blijft of gewoon boren op de plekken van de spalkjes?
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
Paultje Pils |
25-10-2011 15:42 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Niks beuns aan, word bij crossmotors gedaan om het uitlaat spalkje te koelen.
Ok, wist ik niet. Weer wat geleerd. Dus dan weegt het verlies van mengsel wat dus niet de verbrandingsruimte ingaat, maar direct naar de uitlaat, op tegen het koelen van het spijltje?
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-10-2011 15:42 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
[...]
Ok, wist ik niet. Weer wat geleerd. Dus dan weegt het verlies van mengsel wat dus niet de verbrandingsruimte ingaat, maar direct naar de uitlaat, op tegen het koelen van het spijltje?
2 takt, dus dat mengsel komt wel terug
|
|
|
|
kenny77 |
25-10-2011 15:45 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
En als ik dit zou doen, moet ik dan zorgen dat de zuiger precies symetris blijft of gewoon boren op de plekken van de spalkjes?
Zuiger + cilinder monteren en dan op de plek van de spijltjes een lijn bovenop de zuiger zetten.
Zuiger weer eraf halen en dan een loodrecht lijntje naar beden tekenen en dan boren op de gewenste plek.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
[...]
Ok, wist ik niet. Weer wat geleerd. Dus dan weegt het verlies van mengsel wat dus niet de verbrandingsruimte ingaat, maar direct naar de uitlaat, op tegen het koelen van het spijltje?
De gaatjes moeten alleen op de pijl uitkomen en niet ernaast.
Dus er gaat geen mengsel verloren , alleen het koude mengsel "bots" tegen de spijl aan waardoor deze iets gekoeld wordt.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
25-10-2011 15:52 |
Posts: 8626 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
2 takt, dus dat mengsel komt wel terug
Je boort ook onder de zuigerveren, dus het de zuigerveren brengen het terug naar beneden.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Chiel1994 |
25-10-2011 17:28 |
Posts: 628 |
Maar in mijn cilinder zit zegmaar een grote uilaatpoort en aan beide kanten een extra poortje, dus dan zou ik aan elke kant van de uitlaatpoort een klein gaatje in de zuiger moeten maken. Ik heb dus 2 spijltjes. Dit was trouwens ook de plek van de warmloper
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
JB1 |
25-10-2011 17:29 |
Posts: 14881 |
Denk niet dat dat de reden was dat hij warmliep.
Lijkt me eerder een gevalletje sproeiertje te klein
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
rubbert |
25-10-2011 17:38 |
Posts: 8825 |
Als je cilinder op die spijltjes warmloopt zie je dat wel op je zuiger, dan zitten er lange donkere vegen van boven naar beneden op je zuiger
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Chiel1994 |
25-10-2011 17:52 |
Posts: 628 |
Ja hij is erop vastgelopen want die vegen zitten op de spijltjes
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
JB1 |
25-10-2011 17:53 |
Posts: 14881 |
Of je zuiger is gewoon te warm geworden omdat je mengsel te arm was.
En aangezien de kant van de uitlaatpoort meestal het warmste gedeelte is zet ie daar het meeste uit en zal hij eerder daar tegen de wand aandrukken dan aan de inlaatzijde
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Derbi-Olaf |
25-10-2011 17:57 |
Posts: 14999 |
naja, preventie tegen vastlopen door aanpassingen (om maar oven OT te gaan)
-mooie bevels aanbrengen, zeker bij de uitlaatpoort
-zuiger , alle scherpe randjes afwerken, deze schrapen namelijk olie weg ipv ze tussen zuiger en cilinderwand door te geleiden
-eventueel een gaatje in de zuiger ter hoogte van je uitlaatspijl (deed ik zelf wel altijd)
En dat in combinatie met afstellen is zowat het maximum wat je kan doen... als je radiator te klein zou zijn zie je dat in je koelwatertemperatuur terug
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Chiel1994 |
25-10-2011 17:59 |
Posts: 628 |
ik heb dit topic niet gemaakt om 15 keer te horen dat het mengsel te arm was. Goed bedoeld maar toch..
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
JB1 |
25-10-2011 18:02 |
Posts: 14881 |
Wat ik weet maakt metrakit prima cilinders, die zullen niet zomaar vast of warmlopen, dan zal het toch echt aan de afstelling liggen.
Die spijltjes zijn geen 3-tiende mm dik, dus die zullen ook niet echt koeling nodig hebbenn.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Chiel1994 |
25-10-2011 18:02 |
|
Chiel1994 |
25-10-2011 18:04 |
Posts: 628 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Wat ik weet maakt metrakit prima cilinders, die zullen niet zomaar vast of warmlopen, dan zal het toch echt aan de afstelling liggen.
Die spijltjes zijn geen 3-tiende mm dik, dus die zullen ook niet echt koeling nodig hebbenn.
Ik heb de cilinder gekregen met deze warmloper, weet niet precies wat er mee is gebeurd maar denk dus het mengsel. En aangezien ik regelmatig lees dat deze cilinders snel warm zouden lopen of in ieder gevalt hier gevoelig voor zijn ivm. afstelling wou ik gewoon even weten wat voor voorzorgsmaatregelen ik zou kunnen treffen.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|