Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Betere smering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65410 - Betere smering
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chiel1994 25-10-2011 15:37 Print reply

Posts: 628
En als ik dit zou doen, moet ik dan zorgen dat de zuiger precies symetris blijft of gewoon boren op de plekken van de spalkjes?
 
BX nr. 19 Superklasse!
Paultje Pils 25-10-2011 15:42 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Niks beuns aan, word bij crossmotors gedaan om het uitlaat spalkje te koelen.


Ok, wist ik niet. Weer wat geleerd. Dus dan weegt het verlies van mengsel wat dus niet de verbrandingsruimte ingaat, maar direct naar de uitlaat, op tegen het koelen van het spijltje?
 
If you can't dodge it, ram it.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-10-2011 15:42 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
[...]


Ok, wist ik niet. Weer wat geleerd. Dus dan weegt het verlies van mengsel wat dus niet de verbrandingsruimte ingaat, maar direct naar de uitlaat, op tegen het koelen van het spijltje?



2 takt, dus dat mengsel komt wel terug
 
kenny77 25-10-2011 15:45 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
En als ik dit zou doen, moet ik dan zorgen dat de zuiger precies symetris blijft of gewoon boren op de plekken van de spalkjes?


Zuiger + cilinder monteren en dan op de plek van de spijltjes een lijn bovenop de zuiger zetten.
Zuiger weer eraf halen en dan een loodrecht lijntje naar beden tekenen en dan boren op de gewenste plek.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
[...]


Ok, wist ik niet. Weer wat geleerd. Dus dan weegt het verlies van mengsel wat dus niet de verbrandingsruimte ingaat, maar direct naar de uitlaat, op tegen het koelen van het spijltje?


De gaatjes moeten alleen op de pijl uitkomen en niet ernaast.
Dus er gaat geen mengsel verloren , alleen het koude mengsel "bots" tegen de spijl aan waardoor deze iets gekoeld wordt.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-10-2011 15:52 Print reply

Posts: 8626
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



2 takt, dus dat mengsel komt wel terug


Je boort ook onder de zuigerveren, dus het de zuigerveren brengen het terug naar beneden.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Chiel1994 25-10-2011 17:28 Print reply

Posts: 628
Maar in mijn cilinder zit zegmaar een grote uilaatpoort en aan beide kanten een extra poortje, dus dan zou ik aan elke kant van de uitlaatpoort een klein gaatje in de zuiger moeten maken. Ik heb dus 2 spijltjes. Dit was trouwens ook de plek van de warmloper
 
BX nr. 19 Superklasse!
JB1 25-10-2011 17:29 Print reply

Posts: 14881
Denk niet dat dat de reden was dat hij warmliep.

Lijkt me eerder een gevalletje sproeiertje te klein
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rubbert 25-10-2011 17:38 Print reply

Posts: 8825
Als je cilinder op die spijltjes warmloopt zie je dat wel op je zuiger, dan zitten er lange donkere vegen van boven naar beneden op je zuiger
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Chiel1994 25-10-2011 17:52 Print reply

Posts: 628
Ja hij is erop vastgelopen want die vegen zitten op de spijltjes
 
BX nr. 19 Superklasse!
JB1 25-10-2011 17:53 Print reply

Posts: 14881
Of je zuiger is gewoon te warm geworden omdat je mengsel te arm was.

En aangezien de kant van de uitlaatpoort meestal het warmste gedeelte is zet ie daar het meeste uit en zal hij eerder daar tegen de wand aandrukken dan aan de inlaatzijde
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 25-10-2011 17:57 Print reply

Posts: 14999
naja, preventie tegen vastlopen door aanpassingen (om maar oven OT te gaan)

-mooie bevels aanbrengen, zeker bij de uitlaatpoort
-zuiger , alle scherpe randjes afwerken, deze schrapen namelijk olie weg ipv ze tussen zuiger en cilinderwand door te geleiden
-eventueel een gaatje in de zuiger ter hoogte van je uitlaatspijl (deed ik zelf wel altijd)


En dat in combinatie met afstellen is zowat het maximum wat je kan doen... als je radiator te klein zou zijn zie je dat in je koelwatertemperatuur terug
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Chiel1994 25-10-2011 17:59 Print reply

Posts: 628
ik heb dit topic niet gemaakt om 15 keer te horen dat het mengsel te arm was. Goed bedoeld maar toch..
 
BX nr. 19 Superklasse!
JB1 25-10-2011 18:02 Print reply

Posts: 14881
Wat ik weet maakt metrakit prima cilinders, die zullen niet zomaar vast of warmlopen, dan zal het toch echt aan de afstelling liggen.

Die spijltjes zijn geen 3-tiende mm dik, dus die zullen ook niet echt koeling nodig hebbenn.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Chiel1994 25-10-2011 18:02 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
naja, preventie tegen vastlopen door aanpassingen (om maar oven OT te gaan)

-mooie bevels aanbrengen, zeker bij de uitlaatpoort
-zuiger , alle scherpe randjes afwerken, deze schrapen namelijk olie weg ipv ze tussen zuiger en cilinderwand door te geleiden
-eventueel een gaatje in de zuiger ter hoogte van je uitlaatspijl (deed ik zelf wel altijd)


En dat in combinatie met afstellen is zowat het maximum wat je kan doen... als je radiator te klein zou zijn zie je dat in je koelwatertemperatuur terug

Okee, ik doe ga mijn best doen, bedankt
 
BX nr. 19 Superklasse!
Chiel1994 25-10-2011 18:04 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Wat ik weet maakt metrakit prima cilinders, die zullen niet zomaar vast of warmlopen, dan zal het toch echt aan de afstelling liggen.

Die spijltjes zijn geen 3-tiende mm dik, dus die zullen ook niet echt koeling nodig hebbenn.

Ik heb de cilinder gekregen met deze warmloper, weet niet precies wat er mee is gebeurd maar denk dus het mengsel. En aangezien ik regelmatig lees dat deze cilinders snel warm zouden lopen of in ieder gevalt hier gevoelig voor zijn ivm. afstelling wou ik gewoon even weten wat voor voorzorgsmaatregelen ik zou kunnen treffen.
 
BX nr. 19 Superklasse!

Dit topic is 2776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved