Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mbx80 blok onder nsr rookt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 645 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6540 - mbx80 blok onder nsr rookt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Superfunk 5-12-02?08:10 Print topicpost

Posts: 1442
Hoi ik heb sinds gisteren een gereviceerd mbx80 blok onder me nsr zitten.
Toen we hem gisteren wilden starten,toen ging het zo zwaar dat me achterwiel gewoon stil stond en stuiterde over het asfalt(met aanduwen)
Na een 100 meter het hebben geprobeerd ging het steeds makelijk,en sloeg hij af en toe aan.
Hij loopt nu gewoon goed,niet zwaar,kicken gaat goed,alleen hij rookt heeeeeeeel erg.
Zou het kunnen dat misschien een krukas kering vast zat,en nu lek is?
Of is dit normaal bij een gerviceerd blok?
Ik heb nu zo'n 10/15 km gereden,en hij rookt nog steeds erg.

[This message is edited by Superfunk on 5-12-02 08:40]
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.

Hier_ben_ik - Administrator 5-12-02?10:56 Print reply

Posts: 8499
krukaskeering of carterpakking kan lek zijn ja.. euhm..

je kunt ruiken aan de rook of het carterolie is of niet (ruikt naar carterolie dhuh ) en als je denkt dat je dat niet kunt ruiken zou ik gewoon even een dagje je dingetje stil laten staan, dan cilinder eraf, krukas ronddraaien en als blijkt dat daar allemaal carterolie aan zit weet je het gelijk he.....

als er idd carterolie in je krukaskamer komt hoop ik voor je dat de keerring lek is ipv de pakking, als de keerring lek is kun je er zo bij vanaf de koppelingskant, scheelt je weer 2 nieuwe lagers...

maar ik zou eerst ff kijken of het wel carterolie is. het kan nl ook koelvloeistof, 2taktolie enzo zijn he..

ik dacht eerst dat het wel kon zijn dat er iemand (weet niet of je hem zelf gereviseert hebt) carterolie in de krukaskamer gegoten heeft om je krukas te beschermen tegen vocht, kan goed, maar als je al 15km gereden hebt moet dat er toch vort uit zijn zou ik denken.. bij mij rookt het iig altijd maar ff een minuut of 3.


ben benieuwd
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 5-12-02?11:38 Print reply
Posts: 4326
Als het witte rook is kan het ook zijn dat je koppakking lekt, dit verklaart mischien ook waarom hij nu zo makkelijk aanduwt?
 
Hier_ben_ik - Administrator 5-12-02?11:49 Print reply

Posts: 8499
hehe ja:


kwoot van mezelf:
Quote:

maar ik zou eerst ff kijken of het wel carterolie is. het kan nl ook koelvloeistof, 2taktolie enzo zijn he..





 
Members zijn vervelend :-|
Superfunk 5-12-02?22:23 Print reply

Posts: 1442
Nou net dus me blok olie gecheckt,nou daar zat geen olie meer in,me koelvloeistof nog wel,dus keering lek,of pakking er niet goed in,nou wordt weer lekker sleutelen :( ,als ik de koppelings kant los wil halen,zit er dan op de koppeling zo'n vage moer?En zoja hoe halen jullie die los?(speciale sleutel)?
En zo'n rubbertje vervangen lukt dus makelijk?en zou dat de reden zijn van het zware aanduwen van toen ik hem net kreeg?


[This message is edited by Superfunk on 5-12-02 22:39]
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Martijn 5-12-02?22:50 Print reply
Posts: 10000
die moer krijg je los met een speciale sleutel (die je toch nerges kan krijgen) gewoon normaal gereedschap ff ombouwe..dan krijg je em los..of met beitel in die gleuf meppe...

en het kan zijn dat ie rookt door te grote sproeier, of dat het idd olie of koelvloeistof is...

als de mijne koud is rookt ie ook...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 5-12-02?23:27 Print reply

Posts: 8499
niet alle assen hebben zon gekke moer, waarschijnlijk heb je gewoon zo'n borgringetje daar zitten

en een keerring vervangen wil eigenlijk niets zeggen..

je haalt je krukastandwiel eraf, pakt een schroef, draait deze een klein stukje in de keerring (zorgen dat je niet in je lager draait he) en dan pak je een tangetje en trek je de keerring er zo uit.

sim-pel

daarna de moer van je krukas weer goed vastdraaien he, heel goed...
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 5-12-02?23:34 Print reply
Posts: 4326
idd, bij mbx blokken zit volgens mij nooit zo'n moer. Alleen bij nsr blokken heb ik die gezien.
 
Superfunk 6-12-02?08:02 Print reply

Posts: 1442
Oke bedankt,maar past zo'n keering van een nsr(50 blok),of zou ik gewoon een nieuwe kopen(et laatste denk ik maar)
Maar dat vast zitten kan/kon de keering zijn?
Alvast bedankt in ieder geval.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Hier_ben_ik - Administrator 6-12-02?08:07 Print reply

Posts: 8499
van een 50lc blok past gewoon ja, maar ik zou toch een nieuwe halen...

het vastzitten kan daar aan liggen ja, weet niet of het ook daadwerkelijk zo is maar het kan wel...

ben benieuwd of hij dadelijk met die niewe keerring niet meer lekt!
 
Members zijn vervelend :-|
Superfunk 6-12-02?08:09 Print reply

Posts: 1442
Ik ook ,maarja onze brommerboer zal namelijk wel geen mbx 80 keeringen kunnen leveren,dus dan zet ik mooi gewoon een keering van een 50 blok in.
(kan ik trouwens kijken of het die keering is door in me krukas holte benzine te gieten en kijken waaar het langs stroomt?)
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Blukaap 6-12-02?13:41 Print reply

Posts: 10008
Kan wel op die manier jah.

En LC50 keerringen en lagers zijn gewoon hetzelfde (behalve als je een MTX80RII blok hebt, die heeft dus andere krukaslagers...)
 
Bastila is lief
Superfunk 6-12-02?16:17 Print reply

Posts: 1442
Net uitmekaar gehaald me blok,is de keering aan me vliegwiel kant ook lek :a ,nou ik breng hem maar weer even weg,en laat hem even fixen, is wel het best denk ik.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Robert_S 6-12-02?16:26 Print reply
Posts: 513
Quote:
Originally posted by: Superfunk

Net uitmekaar gehaald me blok,is de keering aan me vliegwiel kant ook lek :a ,nou ik breng hem maar weer even weg,en laat hem even fixen, is wel het best denk ik.


Als je geld over hebt...
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Superfunk 6-12-02?16:30 Print reply

Posts: 1442
Ik wil wel goed rijden,en ik weet dat het een hoop geld kost,maarja je moet wat :a ,ik zie nog wel even wat het verstandigst is.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Blukaap 6-12-02?16:40 Print reply

Posts: 10008
Keerringen d'r uit peuteren (schroefje indraaien en klaar) en nieuwe d'r in proppen (eerst wat olie om het binnenste deel doen).

Is toch niet zo lastig ?
 
Bastila is lief

Dit topic is 1463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved