De Schout |
22-10-2011 17:45 |
Posts: 5327 |
veel valse lucht? krukaskeerring eruit/lek b.v.?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ChielO |
22-10-2011 17:49 |
Posts: 322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
veel valse lucht? krukaskeerring eruit/lek b.v.?
Hoe kan ik precies kijken of die ergens valse lucht vandaan haalt?
dacht dat dat alleen kon als die liep..
Keerring kan ik nog wel naar kijken
|
|
|
|
yamahaman |
22-10-2011 18:09 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Heb gister dus een Puch Z-One gekocht.
Liep niet dus vandaag effe naar gekeken.
Alles schoongemaakt en ververst maar hij loopt nog niet.
Hij vonkt wel en de carb krijgt wel benzine maar elke keer als ik geprobeerd heb hem te starten en ik kijk naar de bougie is die nog gewoon droog..
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 22-10-2011 om 17:52 uur.
Misschien zit de gasnaald los in de gasschuif, dit heb ik ook wel eens gehad ;p.
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
ChielO |
22-10-2011 18:14 |
Posts: 322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahaman
[...]
Misschien zit de gasnaald los in de gasschuif, dit heb ik ook wel eens gehad ;p.
Gasnaald zit gewoon goed vast.
Maar is het zo dat als ik mijn hand voor het spruitstuk hou hij zich vacuüm zou moeten zuigen?
|
|
|
|
yamahaman |
22-10-2011 18:17 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielO
[...]
Gasnaald zit gewoon goed vast.
Maar is het zo dat als ik mijn hand voor het spruitstuk hou hij zich vacuüm zou moeten zuigen?
Oh oke.
Ja dat zou wel moeten ja.
Misschien is die pakking bij het inlaatspruitstuk gaar?
Edit: daar zal die dan ook waarschijnlijk valse lucht aanzuigen.
Edit: En als je spruitstuk gaar is heb ik er nog wel eentje liggen, die kan je morgen als je wil zo meenemen of ik kom em wel ff brengen, kan ook.
Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 22-10-2011 om 18:28 uur.
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
smefke |
22-10-2011 18:45 |
Posts: 507 |
komt er wel benzine in de vlotterbak zoja.
kijk dan of je valse lucht hebt.
bougie zelf nog wel goed? is het een hele duidelijke grote vonk?
|
|
|
|
ChielO |
22-10-2011 19:38 |
Posts: 322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahaman
[...]
Oh oke.
Ja dat zou wel moeten ja.
Misschien is die pakking bij het inlaatspruitstuk gaar?
Edit: daar zal die dan ook waarschijnlijk valse lucht aanzuigen.
Edit: En als je spruitstuk gaar is heb ik er nog wel eentje liggen, die kan je morgen als je wil zo meenemen of ik kom em wel ff brengen, kan ook.
Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 22-10-2011 om 18:28 uur.
Spruitstuk zelf is nog hagelnieuw, pakking was nog wel in redelijke staat.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
komt er wel benzine in de vlotterbak zoja.
kijk dan of je valse lucht hebt.
bougie zelf nog wel goed? is het een hele duidelijke grote vonk?
Benzine komt gewoon in de vlotterbak, bougie is ook nog zowat nieuw.
Denk dat et dan door valse lucht komt..
Kan het kwaad dat ik in plaats van een gewone pakking vloeibare pakking tussen mijn spruitstuk en cilinder doe?
Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 22-10-2011 om 19:39 uur.
|
|
|
|
-PuchSjonnie- |
22-10-2011 20:12 |
Posts: 735 |
kan wel maar als die het weer doet zou ik er dan meteen wel een nieuwe pakking in doen
|
|
|
|
Custompuch |
23-10-2011 12:32 |
Posts: 290 |
Voorontsteking en contactpunten afstellen.
Bij een originele Puch, 0,8 à 0,9 mm voorontsteking
Punten op 0,35 mm.
En de goede sproeier pakken.
Bij originele Puch 58
|
|
|
|
jeroentjen13 |
23-10-2011 13:46 |
Posts: 850 |
heb je een blauwe of een geel/oranje vonk?
als je een gele vonk hebt is je bougie namelijk kapot
|
|
|
|
antonhonda |
23-10-2011 13:54 |
Posts: 3616 |
ik zeg sproeier verstopt
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
ChielO |
23-10-2011 14:08 |
Posts: 322 |
Heb zo net effe spruitstuk goed afgedicht met vloeibare pakking, straks als et droog is kijken of et helpt.
Ontsteking staat volgens mij wel goed omdat die et wel een paar keer effe heeft gedaan.
Bougie vonkt gewoon mooi blauw.
Sproeier en rest van de carb zijn schoon.
|
|
|
|
ChielO |
23-10-2011 16:36 |
Posts: 322 |
Vanmiddag nog een paar keer geprobeerd te starten, geen succes.
Heeft 't wel 1 keer effetjes gedaan maar dat was toen ik gewoon wat benzine door 't bougiegat de cilinder in goot..
Kwam er toen ook achter dat m'n krukas dik 2mm speling had...
Volgende week dus maar eens een keer blok loshalen...
|
|
|
|
Custompuch |
23-10-2011 17:29 |
Posts: 290 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
heb je een blauwe of een geel/oranje vonk?
als je een gele vonk hebt is je bougie namelijk kapot
Bij een gele vonk is je condensator kapot,
Je moet altijd met de kabel de vonk testen, niet met de bougie erin.
Je moet vanaf de kabel een blauwe vonk van ong 0,8 mm kunnen trekken.
|
|
|
|
pompower |
23-10-2011 22:47 |
Posts: 1777 |
michien even naar je membraam kijken, kan best dat er daar iets niet in orde is
|
|
www.basvanloenen.nl |
|