Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80 MHR TEAM Zuiger vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65384 - 80 MHR TEAM Zuiger vervangen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2183 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ultimatecrosser 21-10-2011 11:53 Print topicpost
Posts: 61
Hallo,

Is het waar dat je rond de 1000 km je zuiger moet vervangen?
Mijn setup:
80cc mhr team ( gilera zulu derbi blok )
doppler race krukas
19mm dellorto
standaart ontsteking.

Ik rij hem altijd even warm en ik rij bijna nooit helemaal op de top.



Dit bericht is gewijzigd door ultimatecrosser op 21-10-2011 om 11:54 uur.
 

kenny77 21-10-2011 12:03 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij deed Falco met zijn aprilia rs het om de 2000 km ligt me iets van bij?

Maar die had ook nog een leuke setup erom heen en zal ook deels preventief vervangen zijn geweest.

Uitlaatje is ook nog een belangrijk deel om te vermelden of het ding 9000 toeren draait of 13000 dat is ook weer een verschil.


 
Derbi-Olaf 21-10-2011 13:25 Print reply

Posts: 14999
bij normaal gebruik zoals jij omschrijft zou ik gerust rond de 5-6000 durven gaan zitten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
wesselvdb 21-10-2011 13:27 Print reply

Posts: 158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
bij normaal gebruik zoals jij omschrijft zou ik gerust rond de 5-6000 durven gaan zitten


haha, de zuiger onder mijn brommer zit er al 20000 km onder
 
Interesting
Derbi-Olaf 21-10-2011 13:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wesselberg
[...]


haha, de zuiger onder mijn brommer zit er al 20000 km onder

als dat bij een originele set-up is, is het langzaamaan tijd om hem te vervangen :P


Echter de TS heeft een veel snellere set-up en dan heb je er sowieso baat bij de zuiger preventief te vervangen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tobias Verhoef 21-10-2011 14:41 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wesselberg
[...]


haha, de zuiger onder mijn brommer zit er al 20000 km onder



Als je het om het opscheppen doet, mijnes zit er al 50k in.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Makrolon 21-10-2011 15:03 Print reply

Posts: 6733
van mn auto al bijna 300k!
 
KTM 525 EXC Supermoto
Leen 21-10-2011 15:24 Print reply

Posts: 26877
ik heb een patrol 3.3TD motor gehad die al 900.000 gedraaid had met de originele zuigers!
 
puchcobra4t 21-10-2011 16:12 Print reply

Posts: 116
waarom je zuiger vv, is tie warm/vast gelopen normaal heeft het geen nut,als je je zuiger+ veren vervangt moet je ook je cilinder reviseren anders zet je een ronde zuiger+ veren in een ovale cilinder dicht erg slecht af en als dit ingelopen is ben je weer 1000 k verder.
 
ook ik maak fouten!
-PuchSjonnie- 21-10-2011 17:19 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
waarom je zuiger vv, is tie warm/vast gelopen normaal heeft het geen nut,als je je zuiger+ veren vervangt moet je ook je cilinder reviseren anders zet je een ronde zuiger+ veren in een ovale cilinder dicht erg slecht af en als dit ingelopen is ben je weer 1000 k verder.

cilinder hoef je echt niet te reviseren hoor, en als je cilinderbus ovaal is kloppen te timingen ook niet meer, dus dat klopt niet
 
koetjeboe91 21-10-2011 17:30 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
waarom je zuiger vv, is tie warm/vast gelopen normaal heeft het geen nut,als je je zuiger+ veren vervangt moet je ook je cilinder reviseren anders zet je een ronde zuiger+ veren in een ovale cilinder dicht erg slecht af en als dit ingelopen is ben je weer 1000 k verder.


1000k jezus dat is veel
100k is 100.000
1000k is 1000000
dat haal jij nooit op een brommer.
auto is weer een ander verhaal als je gaat kijken waar je woont waar je werkt en wat je beroep is. zelf vervang ik de zuiger eens per 2 jaar. maar dan heb ik weer 5k er bij gereden. dan vind ik het wel eens tijd.
maar iedereen heeft een eigen voorkeur. de ene vervangt hem om de 1000 km de andere vervangt hem om de 1000000 km blijkbaar.

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
-PuchSjonnie- 21-10-2011 17:35 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]


1000k jezus dat is veel
100k is 100.000
1000k is 1000000
dat haal jij nooit op een brommer.
auto is weer een ander verhaal als je gaat kijken waar je woont waar je werkt en wat je beroep is. zelf vervang ik de zuiger eens per 2 jaar. maar dan heb ik weer 5k er bij gereden. dan vind ik het wel eens tijd.
maar iedereen heeft een eigen voorkeur. de ene vervangt hem om de 1000 km de andere vervangt hem om de 1000000 km blijkbaar.


ik denk dat na 1000k je zuiger niet alleen vervangen moet worden
 
PRO TUNING 21-10-2011 17:41 Print reply

Posts: 4000
Voor een snelle weg set-up zou ik niet langer als 5000 km met 1 zuiger gaan rijden.

Je zuiger wordt ruim, gaat kantelen en drukt je nicasil weg in het aluminium.

Met het blote oog meestal niet zichtbaar maar een goede binnen micrometer geeft hier zekerheid, vooral vlak boven en onder je uitlaatpoort.
 
puchcobra4t 21-10-2011 21:39 Print reply

Posts: 116
eccuses voor mijn schrijf fout ik bedoelde id 1000 km

Dit bericht is gewijzigd door puchcobra4t op 21-10-2011 om 21:40 uur.
 
ook ik maak fouten!

Dit topic is 2183 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved