Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki ZR50K maakt te weinig toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65383 - Suzuki ZR50K maakt te weinig toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jolem 20-10-2011 21:16 Print topicpost

Posts: 127
Ik heb een Suzuki ZR50K uit 1979, na 7 jaar te hebben stil gestaan heb ik hem nu weer rijdend gekregen (de krukas-keeringen waren lek) maar sinds dien rijdt hij krap 40km/h bij 5500 toeren en stationair draait hij niet harder dan 6500 toeren. Alle pakkingen en de zuigerveren zijn vervangen en de ontsteking staat op tijd.

Toen ik de cilinder uit elkaar had merkte ik dat de zuiger en de cilinder allebei +/- 0.20mm onrond (ovaal) zijn. Is dit een probleem en is het verstandig om m'n cilinder te laten uithoonen?
Weten jullie misschien nog andere oorzaken waardoor ik toeren verlies?

Alvast bedankt voor de reacties!

 

tsx-elite 20-10-2011 21:34 Print reply

Posts: 1798
krukas lagers ook droog? dat had ik wel bij mijn suzuki, heeft 80 gelopen maar toen ik heb meer lopende had ging ie nog maar krapaan 35/40
 
shut up muttley
Hells Hobbit 20-10-2011 22:21 Print reply

Posts: 1793
na die 7jaar je carburateur wel schoon gemaakt?,
anders lijkt me dat een handige om eerste te doen!
 
maerijn 20-10-2011 22:27 Print reply

Posts: 2454
als je zuiger en cilinder allebei ovaal zijn maakt dat niks uit. ik zou even de carb en luchtfilter schoonmaken. tap oude benzine af en gooi er nieuwe in. doet je oliepomp het nog? heb je foto's?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 20-10-2011 om 23:11 uur.
 
Jolem 20-10-2011 23:32 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
als je zuiger en cilinder allebei ovaal zijn maakt dat niks uit. ik zou even de carb en luchtfilter schoonmaken. tap oude benzine af en gooi er nieuwe in. doet je oliepomp het nog? heb je foto's?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 20-10-2011 om 23:11 uur.


luchtfilter is vervangen en de carb is helemaal schoongemaakt ik heb er wel een nieuwe sproeier in moeten zetten en die is denk ik n paar maatjes te groot, maar daar zal het toch niet aan liggen?
omdat ik nu toch veel aan t sleutelen ben heb ik de tank tijdelijk vervangen voor een trechter en natuurlijk gooi ik er nieuwe benzine in.
oliepomp werkt prima en foto's volgen dit weekend.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-10-2011 9:42 Print reply

Posts: 8580
De uitlaat zou ik ook eens nakijken (verstopping/aangekoold enz.).
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Jolem 22-10-2011 11:23 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
De uitlaat zou ik ook eens nakijken (verstopping/aangekoold enz.).


Hoe zou ik dat kunnen controlleren? ik heb niet zo'n endoscoop ding om de binnenkant te bekijken...
 
maerijn 23-10-2011 20:25 Print reply

Posts: 2454
Paar klappen met een rubberen hamer geven en kijken of er veel troep uitkomt
 
Hells Hobbit 1-11-2011 21:20 Print reply

Posts: 1793
vaak kan je de binnen demper uit je uitlaat losschroeven en eruit trekken. (ken suz. zr's niet)

@maerijn: zuiger en cillinder worden nooit tegelijk ovaal..
 

Dit topic is 1779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved