Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #65381 - puch blok reviseren, nw of oud mode...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 14409 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-PuchSjonnie- |
20-10-2011 19:21 |
Posts: 735 |
ik wil mijn puch blokje reviseren, maar nu weet ik niet welke lagers en keerringen moet hebben, want er staat oud en nieuw model maar hoe weet ik of mijn puch een nieuw of oud model is? en welke lagers heb ik nodig?
|
|
|
|
mxbeunking |
20-10-2011 19:23 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
ik wil mijn puch blokje reviseren, maar nu weet ik niet welke lagers en keerringen moet hebben, want er staat oud en nieuw model maar hoe weet ik of mijn puch een nieuw of oud model is? en welke lagers heb ik nodig?
uit mijn hoofd 6203... weet het niet 100% zeker... gewoon uit me kaar trekken en kijken wat er op staat, is meestal een getal zoals 6203-6204.
daarmee langs de winkel gaan.
Als er niks opstaat dan gewoon langs gaan meten ze hem op. Kunnen ze zo zien welke je nodig hebt
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
kreidlergek |
20-10-2011 19:28 |
Posts: 335 |
Volgens mij is het oude model met vier lagers en het nieuwe model met drie lagers, maar gewoon kijken wat er in zit dan is het altijd goed.
|
|
nothing sounds like a V8 |
|
-PuchSjonnie- |
20-10-2011 19:28 |
Posts: 735 |
nou ik wil het bestellen bij puchshop.de ik heb een 3lagerig blokje
Dit bericht is gewijzigd door pitbikenick op 20-10-2011 om 19:29 uur.
|
|
|
|
mx-jacob |
20-10-2011 19:29 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
nou ik wil het bestellen bij puchshop.de ik heb een 3lagerig blokje
Dit bericht is gewijzigd door pitbikenick op 20-10-2011 om 19:29 uur.
nou als je dat blok toch uitmekaar trekt kan je precies zien welke nummers je nodig hebt....
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
-PuchSjonnie- |
20-10-2011 19:31 |
Posts: 735 |
oke en dan moet ik 2x die lagers hebben en 1x met zon ring?
|
|
|
|
mxbeunking |
20-10-2011 19:33 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
oke en dan moet ik 2x die lagers hebben en 1x met zon ring?
yep.. haal het eerst uit me kaar. misschien zijn je lagers nog goed. en dan pas kopen
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
-PuchSjonnie- |
20-10-2011 19:34 |
Posts: 735 |
nee ik wil hem sws reviseren, maar ik ben er al uit, ik koop toch een niewe krukas een dmp volrond, en daar staat bij welke lagers ik daarvoor nodig heb
|
|
|
|
mxbeunking |
20-10-2011 19:37 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
nee ik wil hem sws reviseren, maar ik ben er al uit, ik koop toch een niewe krukas een dmp volrond, en daar staat bij welke lagers ik daarvoor nodig heb
dmp?? niet zo fan van... best kan je gewoon een origineel goed krukasje op de kop tikken...
en dan mooie skf lagertjes erin.
Dit bericht is gewijzigd door mxbeunking op 20-10-2011 om 19:37 uur.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
mx-jacob |
20-10-2011 19:39 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
nee ik wil hem sws reviseren, maar ik ben er al uit, ik koop toch een niewe krukas een dmp volrond, en daar staat bij welke lagers ik daarvoor nodig heb
http://www.puchparts...kas&part_model=0 dan zou ik de standaard as nemen is volgens mij het sterks..
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
-PuchSjonnie- |
20-10-2011 19:39 |
Posts: 735 |
dmp is juist 1 van de sterkste krukasjes voor puch, ivm de 16mm bigend, al die sprintlui met waterkoeling gebruiken deze krukas, en hebben er nooit problemen mee,heb al veel goede verhalen er over gehoord,
|
|
|
|
Custompuch |
20-10-2011 19:39 |
Posts: 290 |
Als je een 3 gelagerd blok hebt:
1x 6203 NR (hier heb je nieuw model, en oud model in, ligt eraan wat voor krukas je hebt!)
1x 6203 c3
1x 6203
Als je een 4 gelagerd blok hebt, moet er 1 6203 lager bij.
Keerringen: 17-40-7
3 keer, bij een nieuw model krukas.
Heb je een oud model, heb je 2 van die nodig en 1 X 22-40-7
|
|
|
|
stijn tip |
20-10-2011 19:40 |
Posts: 155 |
oud of nieuw model lagers heeft te maken met de passing op de krukas.
heb je een krukas met een verdikking aan de koppelingskant, dan heb je een oud model. heb je dat niet, dan heb je een nieuw model krukas en heb je nieuw model krukaslagers nodig.
verder heb je ook een nieuw of een oud model blokje maar dit heeft te maken met het te demonteren koppelingsdeksel
|
|
|
|
tosser |
20-10-2011 19:40 |
Posts: 393 |
Die dmp is een van de beter idd..
een rito heeft een foute lager passing waardoor je lager aan de ontsteking kan eraf loopt
|
|
|
|
mxbeunking |
20-10-2011 19:43 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
dmp is juist 1 van de sterkste krukasjes voor puch, ivm de 16mm bigend, al die sprintlui met waterkoeling gebruiken deze krukas, en hebben er nooit problemen mee,heb al veel goede verhalen er over gehoord,
mmm oke moet jij weten. Maar was idd 6203. Is hij al uit mekaar of moet dat nog gebeuren?
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
-PuchSjonnie- |
20-10-2011 19:45 |
Posts: 735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stijn tip
oud of nieuw model lagers heeft te maken met de passing op de krukas.
heb je een krukas met een verdikking aan de koppelingskant, dan heb je een oud model. heb je dat niet, dan heb je een nieuw model krukas en heb je nieuw model krukaslagers nodig.
verder heb je ook een nieuw of een oud model blokje maar dit heeft te maken met het te demonteren koppelingsdeksel
ja ik koop een nieuwe dmp volrond dus moet ik oud model lagers hebben, ben er al uit wat ik hebben moet, maar ik ga een 50cc af1 cilinder pas maken, (watergekoeld) heb ik dan viton keeringen nodig of zijn deze ook wel goed genoeg? het is voor dagelijks naar school, en is een 65cc eurokit van een af1 te snel voor een dagelijks puchje of kan ik die vergelijken met een 70cc airsal voor puch?
|
|
|
|
Dit topic is 14409 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|