Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tandwielen op een 80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65374 - Tandwielen op een 80cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ultimatecrosser 19-10-2011 13:33 Print topicpost
Posts: 61
Welke tandwielen zijn het beste voor n 80cc mhr ?
Moet goed trekken maar ook een goede snelheide behoude, denk ook aan overtoeren enz

Dit bericht is gewijzigd door ultimatecrosser op 19-10-2011 om 13:34 uur.
 

Wizard1894 19-10-2011 13:57 Print reply

Posts: 695
Ik heb op me 70 malossi 14 voor en dacht 36 achter en rijd nu zo'n 85/90 op top. jij hebt 80 cc dus zou ik 15 of 16 voor doen en 40 achter voor wat meer koppel en goede topsnelheid.
 
ultimatecrosser 19-10-2011 14:08 Print reply
Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ik heb op me 70 malossi 14 voor en dacht 36 achter en rijd nu zo'n 85/90 op top. jij hebt 80 cc dus zou ik 15 of 16 voor doen en 40 achter voor wat meer koppel en goede topsnelheid.


Ik weet niet wat voor een brommer jij hebt, maar ik kan voor erop legge: 12,13,14,15 en achtertandwiel tussen 40 en 52
 
Wizard1894 19-10-2011 14:11 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ultimatecrosser
[...]


Ik weet niet wat voor een brommer jij hebt, maar ik kan voor erop legge: 12,13,14,15 en achtertandwiel tussen 40 en 52


Ja ik dus ook en 16 kan ook nog voorop en achterop weet ik niet zeker maar is volgensmij nog origineel tandwiel.

Heb het over me honda mb5 met 70 malossi nu voor de orde

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 19-10-2011 om 14:11 uur.
 
Wizard1894 19-10-2011 14:12 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ultimatecrosser
Welke tandwielen zijn het beste voor n 80cc mhr ?
Moet goed trekken maar ook een goede snelheide behoude, denk ook aan overtoeren enz

Dit bericht is gewijzigd door ultimatecrosser op 19-10-2011 om 13:34 uur.


Heb je het nu over de 80 cc malossi hyper racing cilinder van honda of niet?
 
kenny77 19-10-2011 14:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ik heb op me 70 malossi 14 voor en dacht 36 achter en rijd nu zo'n 85/90 op top. jij hebt 80 cc dus zou ik 15 of 16 voor doen en 40 achter voor wat meer koppel en goede topsnelheid.

14/36 of 15/40 is ongeveer het zelfde, dus daar schiet je niks mee op.
En hij heeft een gsm blokje, die heeft niet de zelfde twv in de versnellingsbak als een honda gok ik zo.



Verder moet de ts gewoon proberen met de twv die hij nu heeft.
Het is voor iedereen persoonlijk, dus er is geen beste.

Dus gewoon deze erop laten, bevalt het je niet dan kan je altijd nog wat met de twv spelen.
 
Wizard1894 19-10-2011 14:16 Print reply

Posts: 695
Ja klopt wel wat kenny zegt, als je echt als een crossmotor wil trekken zou ik wat klein voor doen en aardig groot achter 50 ofzo
 
JB1 19-10-2011 14:48 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ja klopt wel wat kenny zegt, als je echt als een crossmotor wil trekken zou ik wat klein voor doen en aardig groot achter 50 ofzo


En jij had verstand van HM blokken en AM6?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 19-10-2011 14:53 Print reply

Posts: 14999
Ik begin ook een beetje schijt te krijgen van hem, sorry dat ik het zo cru stel maar heb me er lang genoeg niet mee bemoeid.


enne, wil je echt een optimale TWV, dan zou ik gewoon zorgen dat je achter een mooie middelmaat tandwiel hebt (eerder voor zo'n set-up een van de kleinere die er te krijgen is) en dan zou ik voor lekker alle tandwieltje kopen, dan kan je lekker proberen, en als je eens wat langere stukken rijd zwaarder vertanden etc.




en MHR 80 voor honda? wil je die mij eens laten zien, heeft die ook een vlinderpoort?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 19-10-2011 om 14:58 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mxbeunking 19-10-2011 14:55 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ja klopt wel wat kenny zegt, als je echt als een crossmotor wil trekken zou ik wat klein voor doen en aardig groot achter 50 ofzo


ja droom lekker verder
 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 19-10-2011 15:13 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ja klopt wel wat kenny zegt, als je echt als een crossmotor wil trekken zou ik wat klein voor doen en aardig groot achter 50 ofzo



whahaha en jij heb blijkbaar nog nooit op een cross motor gezeten
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
scooterkiller 19-10-2011 15:32 Print reply

Posts: 2987
Snap de topic starter niet echt wat wil hij nou?
Snel optrekken (stoplicht racer) maar geen overtoeren in zijn laatste versnelling is niet mogelijk.
Of geen overtoeren en max topsnelheid is wel mogelijk.

Ik vind het eerste omdat ik in Amsterdam woon het lekkerst rijden vooral als je een passagier aan boord hebt en harder dan 60/70 rij je toch niet in de stad dus je haalt die overtoeren niet, als je lange afstanden rijdt dan ga je voor de max snelheid setup.

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 19-10-2011 om 16:35 uur.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Marcooow 19-10-2011 18:15 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ik heb op me 70 malossi 14 voor en dacht 36 achter en rijd nu zo'n 85/90 op top. jij hebt 80 cc dus zou ik 15 of 16 voor doen en 40 achter voor wat meer koppel en goede topsnelheid.


beste meneer pannekoek, bedenk wel even dat jij het over een honda mt hebt, deze heeft een andere blok dan de topicstarter, wat voor blok deze meneertje heeft weet ik ook niet, wat dat word niet vermeld, ga er vanuit dat het of am6 is of derbi

dus ga ff ergens anders dom poep lopen lullen, want dit is dus geen vergelijking

net zoals olaf al zegt, koop gewoon een zooi voortandwielen, en achter een beetje een klein achtertandwiel

is wel handig als je ff de rest van je setup verteld, blok, carb, onsteking..?
 
faster than a bullet!
Makrolon 19-10-2011 18:22 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ik heb op me 70 malossi 14 voor en dacht 36 achter en rijd nu zo'n 85/90 op top. jij hebt 80 cc dus zou ik 15 of 16 voor doen en 40 achter voor wat meer koppel en goede topsnelheid.

Meer koppel door een tandwielverhouding aan te passen?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Meathausen 19-10-2011 19:29 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Meer koppel door een tandwielverhouding aan te passen?


Daarom kan je hem beter even voor paar maandjes van het forum halen, hier schieten mensen niks mee op en nieuwelingen krijgen ook nog eens verkeerde gedachtes.

@TS:

Gewoon wat de rest ook al zei, gewoon voor wat groter / achter wat kleiner als je overtoeren wil voorkomen. Is gewoon kwestie van uitproberen.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
ikkejw 19-10-2011 19:34 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Meer koppel door een tandwielverhouding aan te passen?



met een lichtere tandwielverhouding heb je inderdaad meer koppel op het achterwiel
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 5459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved