Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper honda ss50 (70cc)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65363 - vastloper honda ss50 (70cc)
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

4takker 17-10-2011 22:36 Print reply

Posts: 2395
een 18 of 19 mm teur haalt niet veel uit verwacht niet dat je de 70km/h haalt dan kan het aleen maar mee vallen.


ik zet altijd het vliegwiel op T dan pak ik het nokken as tandwiel en hang die in de ketting. dan zorg ik dat de stip op het tandwiel in een rechte lijn zo ver mogelijk van de kruk as zit. dan schuif ik de kop op de cilinder (vergeet niet de pakkingen en ringen. de kop zet ik dan met de 4 m6 moertjes vast. en leg het tandwiel op de nokkenas. zo danig dat hij klemt en niet gelijk onder in de cilinder valt. dan draai ik het vliegwiel dus danig dat ik de boutjes alle 3 vast kan zetten. dan draai ik het vliegwiel weet terug naar T en kontroleer of de stip op het nokkenas tandwiel in het kleine inkepingkje in de kop zit. als je het goed hebt gedaan dan hoef je niet over nieuw de ketting en tandje te verleggen.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2011 23:43 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]


Goed dat je het zegt! wou het nog vragen maar hoe weet je hoe de nokkenas ten opzichte van de aandrijfas moet staan en hoe controleer je dat en stel je dat af?


ik heb geen idee hoe het bij een honda ss zit, maar er staan vast merktekens op.

Komt erop neer dat je zuiger in bovenste dode punt moet staan en dat je kleppen dan óf in overlap (inlaat net/bijna dicht, uitlaat net/bijna open) of beide volledig gesloten.
Merktekens staan er 100% zeker op.

 
Too cool for school!
4takker 18-10-2011 0:14 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
een 18 of 19 mm teur haalt niet veel uit verwacht niet dat je de 70km/h haalt dan kan het aleen maar mee vallen.


ik zet altijd het vliegwiel op T dan pak ik het nokken as tandwiel en hang die in de ketting. dan zorg ik dat de stip op het tandwiel in een rechte lijn zo ver mogelijk van de kruk as zit. dan schuif ik de kop op de cilinder (vergeet niet de pakkingen en ringen. de kop zet ik dan met de 4 m6 moertjes vast. en leg het tandwiel op de nokkenas. zo danig dat hij klemt en niet gelijk onder in de cilinder valt. dan draai ik het vliegwiel dus danig dat ik de boutjes alle 3 vast kan zetten. dan draai ik het vliegwiel weet terug naar T en kontroleer of de stip op het nokkenas tandwiel in het kleine inkepingkje in de kop zit. als je het goed hebt gedaan dan hoef je niet over nieuw de ketting en tandje te verleggen.



nog even een plaatje om het duidelijk te maken.
de rode stip moet in lijn staan met een klein inhammetje in de cilinder kop.
het fliegwiel moet met T gelijk staan met een inhammetje in de boven zijde van het carter.
bij F moeten je contakt punten open gaan.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Wizard1894 18-10-2011 18:39 Print reply

Posts: 695
Ik heb wel ervaring met vastgeroeste cilinders van de zuiger loskrijgen haha maargoed je moet gewoon goede olie/wd40 door cilinder laten lopen en dan met soort polietrekker op het blok zetten en dan heel rustig en met gelijke kracht cilinder omhoog drukken, succes ermee
 

Dit topic is 6909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved