Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper honda ss50 (70cc)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65363 - vastloper honda ss50 (70cc)
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxbeunking 17-10-2011 20:15 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]

dat zou ik niet weten, zit je ketting dan in: Kop-tot-cilinder of in
kop-tot-blok?




die ketting gaat je blok in tot je cilinderkop
 
Draaiwerk nodig? = PB
KlaasMarten 17-10-2011 20:16 Print reply

Posts: 423
Van de krukas naar de nokkenas (cilinderkop)
 
Haus am See
Floris-tsx 17-10-2011 20:17 Print reply

Posts: 3225
het kan handig zijn eerst de functie van een onderdeel uit te zoeken, voordat je eraan gaat sleutelen. dan weet je ongeveer waar wat vast zit en waar je dus wat moet losmaken

een distributieketting is voor de bediening van de kleppen via de krukas. dus dan weet je dat hij eigenlijk de cilinderkop naar beneden gedrukt houdt tot aan de krukas. hij moet er dus af. vervolgens kijk je hoe het zit en maak je gewoon datgene los waarvan je denkt dat het los moet (tandwieltje dus). als je er even goed naar kijkt gaat het echt wel lukken!


Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 17-10-2011 om 20:19 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
vic-h 17-10-2011 20:20 Print reply
Posts: 148
oke thx jongens, dus gewoon het tandwieltje in de kop los schroeven?1
 
KlaasMarten 17-10-2011 20:23 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
oke thx jongens, dus gewoon het tandwieltje in de kop los schroeven?1


Jazeker, en daarna duus je distributie ketting eraf.
En daarna kan je je kop er ook af halen

Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 17-10-2011 om 20:23 uur.
 
Haus am See
mxbeunking 17-10-2011 20:26 Print reply

Posts: 2305
en daarna je cilinder er met een koevoet van het carter af bikken geintje
voozichtig proberen los te halen met 2 plankjes hout ertussen en dan aan je vliegwiel draaien, en kijken of er iets gebeurd...
 
Draaiwerk nodig? = PB
vic-h 17-10-2011 20:27 Print reply
Posts: 148
dat zal ik allemaal eens doen, hartstikke fijn!

Bedankt!
 
4takker 17-10-2011 20:34 Print reply

Posts: 2395
draai de 4 m6 moertjes op de kop los van de tapeinde. de tapienden die moeten in het carter blijven zitten.

draai het ronde dekseltje los. noutje zit aan de andere kant van de cilinder kop.

draai het m6 boutje los die de kop nu nog vast houd aan de cilinder.

draai de 3 boutjes van het nokken as tandwiel los. pak een kleine platte schroevendraaier en wip het tandwiel van de nokkenas af. laat het tandwiel iets naar beneden zakken richting de cilinder. pak weer de schroeven draaier en wip de ketting van het nokkenas tandwiel af het beste kan je de ketting acher het tandwiel gooien richting de kant van de bougie. en wurm het tandwiel uit de cilinder kop die past net door het ronde gat van de kop.

trek nu de kop van de cilinder af. kan moeilijk gaan dan moet je een dikke lange platte schroevendraaier pakken en die tussen de ribben van de cilinder en kop steken daar mee kan je hem voorzichtig los vrikken.

de cilinder er af haalen moet je het moetje van de gelijde rol los halen. die zit in het midden van de cilinder.

dan het m6 boutje die de cilinder verbind met het carter los draaien.

dan de schroeven draaier pakken en kijken of je de cilinder er af krijgt.

veel sucses

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
vic-h 17-10-2011 21:06 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
draai de 4 m6 moertjes op de kop los van de tapeinde. de tapienden die moeten in het carter blijven zitten.

draai het ronde dekseltje los. noutje zit aan de andere kant van de cilinder kop.

draai het m6 boutje los die de kop nu nog vast houd aan de cilinder.

draai de 3 boutjes van het nokken as tandwiel los. pak een kleine platte schroevendraaier en wip het tandwiel van de nokkenas af. laat het tandwiel iets naar beneden zakken richting de cilinder. pak weer de schroeven draaier en wip de ketting van het nokkenas tandwiel af het beste kan je de ketting acher het tandwiel gooien richting de kant van de bougie. en wurm het tandwiel uit de cilinder kop die past net door het ronde gat van de kop.

trek nu de kop van de cilinder af. kan moeilijk gaan dan moet je een dikke lange platte schroevendraaier pakken en die tussen de ribben van de cilinder en kop steken daar mee kan je hem voorzichtig los vrikken.

de cilinder er af haalen moet je het moetje van de gelijde rol los halen. die zit in het midden van de cilinder.

dan het m6 boutje die de cilinder verbind met het carter los draaien.

dan de schroeven draaier pakken en kijken of je de cilinder er af krijgt.

veel sucses



Heb het net gedaan volgens deze manier! gelukt!

Nu even een nieuw zuigertje op de kop tikken, heb nog een 50cc cilinder...

Weet je trouwens welke carburateur ik het beste op mijn 50cc kan doen? want ik de er namelijk 50cc voor de keuring op en wil later misschien ook met de 50cc blijven rijden. Maar wil wel de grootste carburateur voor een 50cc maar niet dat ie verzuipt, heb namelijk met 70cc altijd een 20mm carb. gehad..

Alvast bedankt!

 
4takker 17-10-2011 21:23 Print reply

Posts: 2395
50cc 10mm tot 20mm. bij 20mm is moeilijk af te stellen.
70cc 10mm tot 24mm. 24mm is moeilijk aftestellen.

de mooiste carbu voor 50cc is een 16mm keihin. een 19mm keihin van de 5bak ss modellen is ook een heerlijke carburateur.


maar waardoor is jou 70cc vast gelopen? geen olie? een veelste arm mengsel?
is niet je nokkenas vast gelopen door gebrek aan smering?

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
vic-h 17-10-2011 21:38 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
50cc 10mm tot 20mm. bij 20mm is moeilijk af te stellen.
70cc 10mm tot 24mm. 24mm is moeilijk aftestellen.

de mooiste carbu voor 50cc is een 16mm keihin. een 19mm keihin van de 5bak ss modellen is ook een heerlijke carburateur.


maar waardoor is jou 70cc vast gelopen? geen olie? een veelste arm mengsel?
is niet je nokkenas vast gelopen door gebrek aan smering?


Hoe hard zou die dan ongeveer lopen met een 16mm en 50cc?
 
4takker 17-10-2011 21:52 Print reply

Posts: 2395
ongeveer 60 met 50cc en een 16mm teur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
vic-h 17-10-2011 22:18 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ongeveer 60 met 50cc en een 16mm teur.

oke! is het mogelijk op er 18 of 19mm op te gooien en maakt dat uit in snelheid?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2011 22:22 Print reply

Posts: 9841
en niemand heeft je verteld hoe belangrijk het is dat je de nokkenas ook wel weer op tijd zet

hou daar rekening mee.

 
Too cool for school!
vic-h 17-10-2011 22:27 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
en niemand heeft je verteld hoe belangrijk het is dat je de nokkenas ook wel weer op tijd zet

hou daar rekening mee.



Goed dat je het zegt! wou het nog vragen maar hoe weet je hoe de nokkenas ten opzichte van de aandrijfas moet staan en hoe controleer je dat en stel je dat af?
 

Dit topic is 6971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved