het kan handig zijn eerst de functie van een onderdeel uit te zoeken, voordat je eraan gaat sleutelen. dan weet je ongeveer waar wat vast zit en waar je dus wat moet losmaken
een distributieketting is voor de bediening van de kleppen via de krukas. dus dan weet je dat hij eigenlijk de cilinderkop naar beneden gedrukt houdt tot aan de krukas. hij moet er dus af. vervolgens kijk je hoe het zit en maak je gewoon datgene los waarvan je denkt dat het los moet (tandwieltje dus). als je er even goed naar kijkt gaat het echt wel lukken!
Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 17-10-2011 om 20:19 uur.
en daarna je cilinder er met een koevoet van het carter af bikken geintje
voozichtig proberen los te halen met 2 plankjes hout ertussen en dan aan je vliegwiel draaien, en kijken of er iets gebeurd...
draai de 4 m6 moertjes op de kop los van de tapeinde. de tapienden die moeten in het carter blijven zitten.
draai het ronde dekseltje los. noutje zit aan de andere kant van de cilinder kop.
draai het m6 boutje los die de kop nu nog vast houd aan de cilinder.
draai de 3 boutjes van het nokken as tandwiel los. pak een kleine platte schroevendraaier en wip het tandwiel van de nokkenas af. laat het tandwiel iets naar beneden zakken richting de cilinder. pak weer de schroeven draaier en wip de ketting van het nokkenas tandwiel af het beste kan je de ketting acher het tandwiel gooien richting de kant van de bougie. en wurm het tandwiel uit de cilinder kop die past net door het ronde gat van de kop.
trek nu de kop van de cilinder af. kan moeilijk gaan dan moet je een dikke lange platte schroevendraaier pakken en die tussen de ribben van de cilinder en kop steken daar mee kan je hem voorzichtig los vrikken.
de cilinder er af haalen moet je het moetje van de gelijde rol los halen. die zit in het midden van de cilinder.
dan het m6 boutje die de cilinder verbind met het carter los draaien.
dan de schroeven draaier pakken en kijken of je de cilinder er af krijgt.
veel sucses
Never drive faster then your guardian angel can fly
Quote:Oorspronkelijk gepost door: 4takker
draai de 4 m6 moertjes op de kop los van de tapeinde. de tapienden die moeten in het carter blijven zitten.
draai het ronde dekseltje los. noutje zit aan de andere kant van de cilinder kop.
draai het m6 boutje los die de kop nu nog vast houd aan de cilinder.
draai de 3 boutjes van het nokken as tandwiel los. pak een kleine platte schroevendraaier en wip het tandwiel van de nokkenas af. laat het tandwiel iets naar beneden zakken richting de cilinder. pak weer de schroeven draaier en wip de ketting van het nokkenas tandwiel af het beste kan je de ketting acher het tandwiel gooien richting de kant van de bougie. en wurm het tandwiel uit de cilinder kop die past net door het ronde gat van de kop.
trek nu de kop van de cilinder af. kan moeilijk gaan dan moet je een dikke lange platte schroevendraaier pakken en die tussen de ribben van de cilinder en kop steken daar mee kan je hem voorzichtig los vrikken.
de cilinder er af haalen moet je het moetje van de gelijde rol los halen. die zit in het midden van de cilinder.
dan het m6 boutje die de cilinder verbind met het carter los draaien.
dan de schroeven draaier pakken en kijken of je de cilinder er af krijgt.
veel sucses
Heb het net gedaan volgens deze manier! gelukt!
Nu even een nieuw zuigertje op de kop tikken, heb nog een 50cc cilinder...
Weet je trouwens welke carburateur ik het beste op mijn 50cc kan doen? want ik de er namelijk 50cc voor de keuring op en wil later misschien ook met de 50cc blijven rijden. Maar wil wel de grootste carburateur voor een 50cc maar niet dat ie verzuipt, heb namelijk met 70cc altijd een 20mm carb. gehad..
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
en niemand heeft je verteld hoe belangrijk het is dat je de nokkenas ook wel weer op tijd zet
hou daar rekening mee.
Goed dat je het zegt! wou het nog vragen maar hoe weet je hoe de nokkenas ten opzichte van de aandrijfas moet staan en hoe controleer je dat en stel je dat af?