Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper honda ss50 (70cc)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65363 - vastloper honda ss50 (70cc)
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vic-h 17-10-2011 19:57 Print topicpost
Posts: 148
Hallo,

Heb vanmiddag een stukje gereden met mijn honda ss50 (70cc), en heb een vastloper gekregen(te weinig benzine toevoer). Nu heb ik het blok eraf gehaald om m'n cilinder te vervangen maar loop tegen een probleem aan.

Als ik de kapjes van het kleppenhuis eraf haal en alle tapeind-schroeven los heb, wil ik de cilinder eraf trekken maar dat gaat niet doordat de zuiger nog vast zit in de cilinder. Nu wou ik de kop eraf trekken maar dat kan ook niet want m'n distributieketting zit nog wel vast...

Iemand tips?

Alvast bedankt!
 

KlaasMarten 17-10-2011 19:59 Print reply

Posts: 423
Dan moet je je distributieketting eraf halen
 
Haus am See
mxbeunking 17-10-2011 20:00 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
Hallo,

Heb vanmiddag een stukje gereden met mijn honda ss50 (70cc), en heb een vastloper gekregen(te weinig benzine toevoer). Nu heb ik het blok eraf gehaald om m'n cilinder te vervangen maar loop tegen een probleem aan.

Als ik de kapjes van het kleppenhuis eraf haal en alle tapeind-schroeven los heb, wil ik de cilinder eraf trekken maar dat gaat niet doordat de zuiger nog vast zit in de cilinder. Nu wou ik de kop eraf trekken maar dat kan ook niet want m'n distributieketting zit nog wel vast...

Iemand tips?

Alvast bedankt!


zuiger op het onderste punt proberen te zetten, of zit die echt vast-vast?
 
Draaiwerk nodig? = PB
vic-h 17-10-2011 20:00 Print reply
Posts: 148


zuiger op het onderste punt proberen te zetten, of zit die echt vast-vast?

Zit echt vast-vast, maar hoe krijg je dan zoveel kracht op je zuiger?
 
vic-h 17-10-2011 20:01 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Dan moet je je distributieketting eraf halen


Ja maar hoe moet dat dan?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-10-2011 20:02 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]


Ja maar hoe moet dat dan?



distrikettingtandwiel van je nokkenas loshalen?
 
vic-h 17-10-2011 20:03 Print reply
Posts: 148



distrikettingtandwiel van je nokkenas loshalen?


Maar ben net begonnen aan viertakt, dus weet niet waar dat zit en hoe je erbij komt...
 
mxbeunking 17-10-2011 20:03 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h


zuiger op het onderste punt proberen te zetten, of zit die echt vast-vast?

Zit echt vast-vast, maar hoe krijg je dan zoveel kracht op je zuiger?


een ratel op je vliegwiel zetten, of iets fixxen dat je er veel kracht op kan zetten, maar als je zuiger echt vast genaaid zit in je cilinder dan krijg je je cilinder er ook moeilijk af...
 
Draaiwerk nodig? = PB
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-10-2011 20:03 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h



distrikettingtandwiel van je nokkenas loshalen?


Maar ben net begonnen aan viertakt, dus weet niet waar dat zit en hoe je erbij komt...



dan ga je googlen totdat je het weet
 
KlaasMarten 17-10-2011 20:04 Print reply

Posts: 423
Idd, en dan kan je je cilinderkop eraf halen, en daarna je cilinder.

Volgens mij moet je meer spinazie eten want zo'n cilinder kan toch niet moervast zitten.

Als dat wel zo is, zet je een kruissleutel op je vliegwielmoer met een ijzeren pijp eran.

Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 17-10-2011 om 20:07 uur.
 
Haus am See
vic-h 17-10-2011 20:10 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Idd, en dan kan je je cilinderkop eraf halen, en daarna je cilinder.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]

Zit echt vast-vast, maar hoe krijg je dan zoveel kracht op je zuiger?


een ratel op je vliegwiel zetten, of iets fixxen dat je er veel kracht op kan zetten, maar als je zuiger echt vast genaaid zit in je cilinder dan krijg je je cilinder er ook moeilijk af...

ja indd, wou dat ookal doen, maar de zuiger zit echt mega-vast, en heb niet echt een idee hoe ik die distributieketting eraf krijg..
 
mxbeunking 17-10-2011 20:11 Print reply

Posts: 2305
zoals ze zeggen, distributie tandwiel eraf halen, maak anders een foto
 
Draaiwerk nodig? = PB
vic-h 17-10-2011 20:11 Print reply
Posts: 148
Ik zal wel even kijken of ik iets kan fixen waarmee ik heel veel kracht op m'n vliegwiel kan krijgen, heb namelijk geen kruissleutel
 
mxbeunking 17-10-2011 20:12 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
Ik zal wel even kijken of ik iets kan fixen waarmee ik heel veel kracht op m'n vliegwiel kan krijgen, heb namelijk geen kruissleutel


maar dan moet je alsnog je ketting eraf hebben toch? om je cilinder eraf te kunnen halen...
 
Draaiwerk nodig? = PB
vic-h 17-10-2011 20:14 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


maar dan moet je alsnog je ketting eraf hebben toch? om je cilinder eraf te kunnen halen...

dat zou ik niet weten, zit je ketting dan in: Kop-tot-cilinder of in
kop-tot-blok?


 
mx-jacob 17-10-2011 20:15 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]

dat zou ik niet weten, zit je ketting dan in: Kop-tot-cilinder of in
kop-tot-blok?





ja ketting met er wel af...
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 6910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved