Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tzr houd in en loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1181 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65358 - Tzr houd in en loopt slecht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MtChLl 16-10-2011 20:37 Print topicpost
Posts: 4
Hallo

Ik ben nieuw op het forum en heb gelijk jullie hulp nodig

Ik zou bij het begin beginnen ik heb een maand geleden een tzr uit 2007 gekocht 2 dagen na de aankoop wilde die niet meer starten na wat gezocht te hebben bleek de kabel van de oliepomp kapot dus heb ik de cilinder eraf gehaalt zuiger kapot (ik denk dus een warmloper) dus ik heb er een cilinderkit van athena 50cc opgegooit en gelijk een nieuwe uitlat leovince v6 en verder zit er een 16mm carb met sproeier 110 op en de cdi is ontgrenst.

en nu mijn probleem

om te beginnen hij start slecht en als ik opstrek in de 1ste versnelling blijft die hangen rond de 5000 toeren dus dan moet ik overschakelen naar de 2de en daar weer het zelfde blijft hangen rond 5000 toeren dan moet ik weer terug schakelen naar de 1ste en dan kan ik um door trekken maar als ik dan weer onder de 5000 toeren kom blijft die weer hangen en dat geld voor elke versnelling en dan ben ik er nog niet de top is als ik geluk heb 70 in de 4de versnelling in de 5de blijft het gelijkt en in de 6de loopt die terug en dat was het zoon beetje

ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen want ik weet het niet meer

alvast bedankt

gr mitchell
 

-CrJarvin- 16-10-2011 21:00 Print reply

Posts: 362
welkom

heb je de brommer wel afgesteld op de nieuwe cilinder en de nieuwe uitlaat en daarna ingereden?
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
ChielTZR 16-10-2011 21:20 Print reply

Posts: 6016
afstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellen.

oja, en afstellen trouwens.

wel raar dat je brommer 2 dagen na aankoop al kuren vertoont, klinkt niet helemaal oké.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Meathausen 16-10-2011 21:42 Print reply

Posts: 726
Als het door je oliepomp komt heb je een vastloper gehad omdat je geen smering hebt.

Al gecontroleerd op valse lucht en is de bougie bruin?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Wizard1894 16-10-2011 22:05 Print reply

Posts: 695
zou eerst van je willen weten wat voor carburateur je hebt en standaard luchtfilter of powerfilter. wat voor hittegraad je bougie is. Ik heb namelijk 70 cc en 18mm en snelle uitlaat en powerfilter en ik heb sproeier 115 dus bijna evenveel als jou 50cc. Raad je 19mm carburateur aan heeft me maat ook voor zijn am6 blokje.
 
JB1 16-10-2011 22:10 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
zou eerst van je willen weten wat voor carburateur je hebt en standaard luchtfilter of powerfilter. wat voor hittegraad je bougie is. Ik heb namelijk 70 cc en 18mm en snelle uitlaat en powerfilter en ik heb sproeier 115 dus bijna evenveel als jou 50cc. Raad je 19mm carburateur aan heeft me maat ook voor zijn am6 blokje.


Jezus man, dat slaat dus echt helemaal nergens op wat je nu zegt.
Een AM6 en een Honda blok zijn in de verste verte niet gelijk.


Voor de TS:
Schijnbaar stottert hij flink.
Hoe is je bougiebeeld? Al eens geprobeerd om de gasnaald lager te zetten?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jeroentjen13 16-10-2011 22:34 Print reply
Posts: 850
heb je er ook al aan gedacht hoe het komt dat je oliepomp kapot is? of heb je ze nu afgesloten en op mengsmering aan het rijden?!
want als je nu terug zonder oliepomp rijd op gewone naft ga je binnen paar dagen weer nieuwe zuiger mogen steken he
 
Wizard1894 16-10-2011 22:51 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Jezus man, dat slaat dus echt helemaal nergens op wat je nu zegt.
Een AM6 en een Honda blok zijn in de verste verte niet gelijk.


Voor de TS:
Schijnbaar stottert hij flink.
Hoe is je bougiebeeld? Al eens geprobeerd om de gasnaald lager te zetten?


Nee dat zeg ik toch niet.. namelijk een maat van mij heeft een AM6 en ik een Honda blok dus weet precies hoe en wat
 
Wizard1894 16-10-2011 22:53 Print reply

Posts: 695
http://nl.picturepush.com/public/6768482
Zo hoort het eruit te zien

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 16-10-2011 om 22:55 uur.
 
JB1 16-10-2011 22:57 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]


Nee dat zeg ik toch niet.. namelijk een maat van mij heeft een AM6 en ik een Honda blok dus weet precies hoe en wat


Jij weet dus verre van precies hoe en wat.
Want er zit namelijk nooit geen HM183 carbu op een AM6.
En het inlaattraject is heel anders, en de koeling is ook anders.

Dus je hebt er vrij weinig verstand van, als je er namelijk echt verstand van had, had je de TS gezegd dat ie even zijn gasnaald moest proberen te verstellen.
Want bijna iedereen die er een beetje verstand van heeft weet dat een sproeier voor elk blok anders is.
En dat jij gaat vergelijken met een 70cc luchtgekoelde cilinder op een totaal ander onderblok vind ik al helemaal achterlijk.

En dat je maat een AM6 blok heeft maakt je nog geen expert.
Dat jij een HM blok hebt maakt je al helemaal geen expert.

Dat zou betekenen dat ik nu een expert zou zijn in HM, tomos, golf en CBR blokken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TZRBart 16-10-2011 23:14 Print reply
Posts: 946
Hoe staat je luchtschroef? Die moet normaal gesproken op 1,5 slag staan... Staat de mijne ook op mijn TZR 2007, en de verbranding is helemaal goed, roken alleen een beetje als hij koud is, mooi bruine bougie en sproeier 96.
 
Wizard1894 16-10-2011 23:15 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Jij weet dus verre van precies hoe en wat.
Want er zit namelijk nooit geen HM183 carbu op een AM6.
En het inlaattraject is heel anders, en de koeling is ook anders.

Dus je hebt er vrij weinig verstand van, als je er namelijk echt verstand van had, had je de TS gezegd dat ie even zijn gasnaald moest proberen te verstellen.
Want bijna iedereen die er een beetje verstand van heeft weet dat een sproeier voor elk blok anders is.
En dat jij gaat vergelijken met een 70cc luchtgekoelde cilinder op een totaal ander onderblok vind ik al helemaal achterlijk.

En dat je maat een AM6 blok heeft maakt je nog geen expert.
Dat jij een HM blok hebt maakt je al helemaal geen expert.

Dat zou betekenen dat ik nu een expert zou zijn in HM, tomos, golf en CBR blokken.


Jij zit er best wel ver naast kerel Ik heb zoveel aan die am6 blokken en honda blokken gesleuteld ik weet precies hoe je ze moet afstellen. En als je imitatie spul hebt is het al weer heel anders want originele hm183 hebt die heeft 6 standen en imitatie maar 3 en reageert er ook weer heel anders op. Ik vroeg hem alleen maar om wat gegevens zoals bougie hittegraad, soort luchtfilter zodat ik wat specifieker de setup kan inschatten en dan kom jij met zulke bende aan
(graag foto van je bougie)
 
JB1 16-10-2011 23:19 Print reply

Posts: 14881
Ja, ik zit er fucking ver naast, daarom kom jij met de vergelijking van een HM blok tegenover een AM6 blok.
Dat is alsof je een baksteen met een racemotor vergelijkt.

Zoals de TS dus al zei: Hij komt niet in de powerband op eigen houtje.
Dit kan een te kleine sproeier zijn, of te groot, of de gasnaald staat net niet lekker.

Als je er verstand van had, weet je dat het geen zak uitmaakt of er een powerfilter voor zit of niet.

Je hebt de melk horen klotsen maar je weet niet waar de tepel hangt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TZRBart 16-10-2011 23:31 Print reply
Posts: 946
TZR heeft standaard Dellortho PHBN 16, 16 mm dus, maar hoe je een met een grotere carburateur af moet stellen zou ik niet weten... Maar op het gevoel proberen denk ik.
 
MtChLl 17-10-2011 19:10 Print reply
Posts: 4
mijn bougie is niet bruin maar zwart en wat vettig dan is toch de lucht brandstof verhuoding niet goed en heb er gewoon een standaard lucht filter opzitten wat raden jullie dan aan een 19mm carb

en de oliepomp heb ik afgesloten en olie tanker eruit gehaalt ik rij nu gewoon op mengsmering

 
lytseleen 17-10-2011 21:43 Print reply

Posts: 1025
waarschijnlijk heb je er nu een veels te grote sproeier er in zitten met je sproeier 110. volgens mij kun je beter tussen de 90 en 100 gaan zitten. en eerst de cilinder maar een beetje inrijden.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 5147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved