-CrJarvin- |
16-10-2011 21:00 |
Posts: 362 |
welkom
heb je de brommer wel afgesteld op de nieuwe cilinder en de nieuwe uitlaat en daarna ingereden?
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
ChielTZR |
16-10-2011 21:20 |
Posts: 6016 |
afstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellenafstellen.
oja, en afstellen trouwens.
wel raar dat je brommer 2 dagen na aankoop al kuren vertoont, klinkt niet helemaal oké.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Meathausen |
16-10-2011 21:42 |
Posts: 726 |
Als het door je oliepomp komt heb je een vastloper gehad omdat je geen smering hebt.
Al gecontroleerd op valse lucht en is de bougie bruin?
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
Wizard1894 |
16-10-2011 22:05 |
Posts: 695 |
zou eerst van je willen weten wat voor carburateur je hebt en standaard luchtfilter of powerfilter. wat voor hittegraad je bougie is. Ik heb namelijk 70 cc en 18mm en snelle uitlaat en powerfilter en ik heb sproeier 115 dus bijna evenveel als jou 50cc. Raad je 19mm carburateur aan heeft me maat ook voor zijn am6 blokje.
|
|
|
|
JB1 |
16-10-2011 22:10 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
zou eerst van je willen weten wat voor carburateur je hebt en standaard luchtfilter of powerfilter. wat voor hittegraad je bougie is. Ik heb namelijk 70 cc en 18mm en snelle uitlaat en powerfilter en ik heb sproeier 115 dus bijna evenveel als jou 50cc. Raad je 19mm carburateur aan heeft me maat ook voor zijn am6 blokje.
Jezus man, dat slaat dus echt helemaal nergens op wat je nu zegt.
Een AM6 en een Honda blok zijn in de verste verte niet gelijk.
Voor de TS:
Schijnbaar stottert hij flink.
Hoe is je bougiebeeld? Al eens geprobeerd om de gasnaald lager te zetten?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
jeroentjen13 |
16-10-2011 22:34 |
Posts: 850 |
heb je er ook al aan gedacht hoe het komt dat je oliepomp kapot is? of heb je ze nu afgesloten en op mengsmering aan het rijden?!
want als je nu terug zonder oliepomp rijd op gewone naft ga je binnen paar dagen weer nieuwe zuiger mogen steken he
|
|
|
|
Wizard1894 |
16-10-2011 22:51 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Jezus man, dat slaat dus echt helemaal nergens op wat je nu zegt.
Een AM6 en een Honda blok zijn in de verste verte niet gelijk.
Voor de TS:
Schijnbaar stottert hij flink.
Hoe is je bougiebeeld? Al eens geprobeerd om de gasnaald lager te zetten?
Nee dat zeg ik toch niet.. namelijk een maat van mij heeft een AM6 en ik een Honda blok dus weet precies hoe en wat
|
|
|
|
Wizard1894 |
16-10-2011 22:53 |
Posts: 695 |
|
|
|
|
JB1 |
16-10-2011 22:57 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]
Nee dat zeg ik toch niet.. namelijk een maat van mij heeft een AM6 en ik een Honda blok dus weet precies hoe en wat
Jij weet dus verre van precies hoe en wat.
Want er zit namelijk nooit geen HM183 carbu op een AM6.
En het inlaattraject is heel anders, en de koeling is ook anders.
Dus je hebt er vrij weinig verstand van, als je er namelijk echt verstand van had, had je de TS gezegd dat ie even zijn gasnaald moest proberen te verstellen.
Want bijna iedereen die er een beetje verstand van heeft weet dat een sproeier voor elk blok anders is.
En dat jij gaat vergelijken met een 70cc luchtgekoelde cilinder op een totaal ander onderblok vind ik al helemaal achterlijk.
En dat je maat een AM6 blok heeft maakt je nog geen expert.
Dat jij een HM blok hebt maakt je al helemaal geen expert.
Dat zou betekenen dat ik nu een expert zou zijn in HM, tomos, golf en CBR blokken.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
TZRBart |
16-10-2011 23:14 |
Posts: 946 |
Hoe staat je luchtschroef? Die moet normaal gesproken op 1,5 slag staan... Staat de mijne ook op mijn TZR 2007, en de verbranding is helemaal goed, roken alleen een beetje als hij koud is, mooi bruine bougie en sproeier 96.
|
|
|
|
Wizard1894 |
16-10-2011 23:15 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Jij weet dus verre van precies hoe en wat.
Want er zit namelijk nooit geen HM183 carbu op een AM6.
En het inlaattraject is heel anders, en de koeling is ook anders.
Dus je hebt er vrij weinig verstand van, als je er namelijk echt verstand van had, had je de TS gezegd dat ie even zijn gasnaald moest proberen te verstellen.
Want bijna iedereen die er een beetje verstand van heeft weet dat een sproeier voor elk blok anders is.
En dat jij gaat vergelijken met een 70cc luchtgekoelde cilinder op een totaal ander onderblok vind ik al helemaal achterlijk.
En dat je maat een AM6 blok heeft maakt je nog geen expert.
Dat jij een HM blok hebt maakt je al helemaal geen expert.
Dat zou betekenen dat ik nu een expert zou zijn in HM, tomos, golf en CBR blokken.
Jij zit er best wel ver naast kerel Ik heb zoveel aan die am6 blokken en honda blokken gesleuteld ik weet precies hoe je ze moet afstellen. En als je imitatie spul hebt is het al weer heel anders want originele hm183 hebt die heeft 6 standen en imitatie maar 3 en reageert er ook weer heel anders op. Ik vroeg hem alleen maar om wat gegevens zoals bougie hittegraad, soort luchtfilter zodat ik wat specifieker de setup kan inschatten en dan kom jij met zulke bende aan
(graag foto van je bougie)
|
|
|
|
JB1 |
16-10-2011 23:19 |
Posts: 14881 |
Ja, ik zit er fucking ver naast, daarom kom jij met de vergelijking van een HM blok tegenover een AM6 blok.
Dat is alsof je een baksteen met een racemotor vergelijkt.
Zoals de TS dus al zei: Hij komt niet in de powerband op eigen houtje.
Dit kan een te kleine sproeier zijn, of te groot, of de gasnaald staat net niet lekker.
Als je er verstand van had, weet je dat het geen zak uitmaakt of er een powerfilter voor zit of niet.
Je hebt de melk horen klotsen maar je weet niet waar de tepel hangt.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
TZRBart |
16-10-2011 23:31 |
Posts: 946 |
TZR heeft standaard Dellortho PHBN 16, 16 mm dus, maar hoe je een met een grotere carburateur af moet stellen zou ik niet weten... Maar op het gevoel proberen denk ik.
|
|
|
|
MtChLl |
17-10-2011 19:10 |
Posts: 4 |
mijn bougie is niet bruin maar zwart en wat vettig dan is toch de lucht brandstof verhuoding niet goed en heb er gewoon een standaard lucht filter opzitten wat raden jullie dan aan een 19mm carb
en de oliepomp heb ik afgesloten en olie tanker eruit gehaalt ik rij nu gewoon op mengsmering
|
|
|
|
lytseleen |
17-10-2011 21:43 |
Posts: 1025 |
waarschijnlijk heb je er nu een veels te grote sproeier er in zitten met je sproeier 110. volgens mij kun je beter tussen de 90 en 100 gaan zitten. en eerst de cilinder maar een beetje inrijden.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|