antonhonda |
15-10-2011 18:05 |
Posts: 3616 |
nieuwe cilinder en zuiger kopen
en kijken of krukas lagers enzo ook niet verroest zijn
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
ReinoutC |
15-10-2011 18:21 |
Posts: 181 |
Is er geen andere oplossing? Lijkt met direct een zware kost.
|
|
|
|
Leen |
15-10-2011 18:21 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Is er geen andere oplossing? Lijkt met direct een zware kost.
cilinder van binnen even een pannensponsje doorheen trekken.
de groene kant dus.
|
|
|
|
scooterkiller |
15-10-2011 18:25 |
Posts: 2987 |
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
-PuchSjonnie- |
15-10-2011 18:35 |
Posts: 735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Ik heb net een gokje gewaagd en voor een MT5 te kopen die al 2 jaar uit elkaar ligt. Daardoor ik binnen in de cillinder een beetje roest onstaan. Wat doe ik best om dit op te knappen?
Ik zou graag de optie houden om hem als 50cc brommer legaal op de baan te zetten dus opboren lijkt me vrij dwaas.
Iemand ervaring mee? Ben zelf helemaal nieuw heb een NSR gehad maar deze is echt voor te leren sleutelen.
(Zuiger zal ik wss wel opnieuw kopen.
is het echt opppervlakkige roest of vliegroest,anders zou ik hem gewoon beetje schoonmaken, en hem gewoon monteren en even laten lopen, even een stukje rijden,en dan je blokolie even vervangen, en vervolgens kijken of het eruit is en de poorten even schoonblazen
edit, je hebt mijn 100ste post
Dit bericht is gewijzigd door pitbikenick op 15-10-2011 om 18:36 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
15-10-2011 18:36 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
ReinoutC |
15-10-2011 18:37 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
cilinder van binnen even een pannensponsje doorheen trekken.
de groene kant dus.
Krijg ik zo geen oneffenheden?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
[...]
is het echt opppervlakkige roest of vliegroest,anders zou ik hem gewoon beetje schoonmaken, en hem gewoon monteren en even laten lopen, even een stukje rijden,en dan je blokolie even vervangen, en vervolgens kijken of het eruit is en de poorten even schoonblazen
edit, je hebt mijn 100ste post
Dit bericht is gewijzigd door pitbikenick op 15-10-2011 om 18:36 uur.
Zal eens een foto proberen maken.
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 15-10-2011 om 18:38 uur.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
Of zo een geval kopen http://ventix.be/web...oofdremcilinder.html
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 15-10-2011 om 18:26 uur.
Klinkt interessant.
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 15-10-2011 om 18:39 uur.
|
|
|
|
scooterkiller |
15-10-2011 18:39 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Die blijft helaas in je poorten haken. :(
Raar, bij mij gebeurt dat nooit
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
kenny77 |
15-10-2011 18:41 |
Posts: 29286 |
Dan hebben mijn cilinders gewoon grotere poorten.
|
|
|
|
scooterkiller |
15-10-2011 18:41 |
|
De Schout |
15-10-2011 18:44 |
Posts: 5327 |
Gewoon even op laten honen bij revisie bedrijf/cros zaak/betere brom boer.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Aquamaniac |
15-10-2011 18:55 |
Posts: 882 |
voordat je je hierom druk gaat maken zou ik eerst eens opmeten of de cilinder niet al verregaande slijtage heeft
eventueel laat je dit nameten bij de betere brommerzaak
als dat het geval is zou ik hem gewoon wegflikkeren en een mooie imitatie 50cc halen
als hij nog niet versleten is weet je wel gelijk welke maat zuiger je hebben moet en dan na de pannenspons behandeling o.i.d. gewoon monteren en eerst even rustig met veel olie laten draaien en daarna gewoon gaan met die banaan
zou wel eerst even controleren of de krukas nog soepel ronddraait en de lagers geen speling hebben want het is niet geheelondenkbaar dat de krukaslagers verroest zijn door het openstaan van het blok
en als dat niet in orde is heeft druk maken om de cilinder ook nog geen nut
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
ReinoutC |
15-10-2011 19:41 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
voordat je je hierom druk gaat maken zou ik eerst eens opmeten of de cilinder niet al verregaande slijtage heeft
eventueel laat je dit nameten bij de betere brommerzaak
als dat het geval is zou ik hem gewoon wegflikkeren en een mooie imitatie 50cc halen
als hij nog niet versleten is weet je wel gelijk welke maat zuiger je hebben moet en dan na de pannenspons behandeling o.i.d. gewoon monteren en eerst even rustig met veel olie laten draaien en daarna gewoon gaan met die banaan
zou wel eerst even controleren of de krukas nog soepel ronddraait en de lagers geen speling hebben want het is niet geheelondenkbaar dat de krukaslagers verroest zijn door het openstaan van het blok
en als dat niet in orde is heeft druk maken om de cilinder ook nog geen nut
Ik was van plan om de blok zowiezo open te doen en meeste slijtage te vervangen aangezien ik graag zelf eens een blokrevisie wil doen om te leren. Maar zou hem liefst zo origineel mogelijk houden daarom dat ik de cillinder wil redden.
Ik zal hem later laten opmeten. Eerst de blok zelf doen
|
|
|
|
JB1 |
15-10-2011 19:42 |
Posts: 14881 |
Als de cilinder 5 koelribben heeft is ie al niet meer origineel
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
ReinoutC |
15-10-2011 19:57 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als de cilinder 5 koelribben heeft is ie al niet meer origineel
Hoeveel heeft de originele?
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/49 -> deze heeft er toch 5?
Ik veronderstel dat je, je vergist en het omgekeerde bedoelt?
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 15-10-2011 om 20:05 uur.
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 15-10-2011 om 20:06 uur.
|
|
|
|