Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MT - Blok roest

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 756 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65353 - MT - Blok roest
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ReinoutC 15-10-2011 18:00 Print topicpost

Posts: 181
Ik heb net een gokje gewaagd en voor een MT5 te kopen die al 2 jaar uit elkaar ligt. Daardoor ik binnen in de cillinder een beetje roest onstaan. Wat doe ik best om dit op te knappen?

Ik zou graag de optie houden om hem als 50cc brommer legaal op de baan te zetten dus opboren lijkt me vrij dwaas.

Iemand ervaring mee? Ben zelf helemaal nieuw heb een NSR gehad maar deze is echt voor te leren sleutelen.

(Zuiger zal ik wss wel opnieuw kopen.
 

antonhonda 15-10-2011 18:05 Print reply

Posts: 3616
nieuwe cilinder en zuiger kopen
en kijken of krukas lagers enzo ook niet verroest zijn
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
ReinoutC 15-10-2011 18:21 Print reply

Posts: 181
Is er geen andere oplossing? Lijkt met direct een zware kost.


 
Leen 15-10-2011 18:21 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Is er geen andere oplossing? Lijkt met direct een zware kost.





cilinder van binnen even een pannensponsje doorheen trekken.
de groene kant dus.
 
scooterkiller 15-10-2011 18:25 Print reply

Posts: 2987
Of zo een geval kopen http://ventix.be/web...oofdremcilinder.html



Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 15-10-2011 om 18:26 uur.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
-PuchSjonnie- 15-10-2011 18:35 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Ik heb net een gokje gewaagd en voor een MT5 te kopen die al 2 jaar uit elkaar ligt. Daardoor ik binnen in de cillinder een beetje roest onstaan. Wat doe ik best om dit op te knappen?

Ik zou graag de optie houden om hem als 50cc brommer legaal op de baan te zetten dus opboren lijkt me vrij dwaas.

Iemand ervaring mee? Ben zelf helemaal nieuw heb een NSR gehad maar deze is echt voor te leren sleutelen.

(Zuiger zal ik wss wel opnieuw kopen.

is het echt opppervlakkige roest of vliegroest,anders zou ik hem gewoon beetje schoonmaken, en hem gewoon monteren en even laten lopen, even een stukje rijden,en dan je blokolie even vervangen, en vervolgens kijken of het eruit is en de poorten even schoonblazen
edit, je hebt mijn 100ste post

Dit bericht is gewijzigd door pitbikenick op 15-10-2011 om 18:36 uur.
 
kenny77 15-10-2011 18:36 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
Of zo een geval kopen http://ventix.be/web...oofdremcilinder.html
afbeelding


Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 15-10-2011 om 18:26 uur.

Die blijft helaas in je poorten haken. :(
 
ReinoutC 15-10-2011 18:37 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



cilinder van binnen even een pannensponsje doorheen trekken.
de groene kant dus.


Krijg ik zo geen oneffenheden?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
[...]

is het echt opppervlakkige roest of vliegroest,anders zou ik hem gewoon beetje schoonmaken, en hem gewoon monteren en even laten lopen, even een stukje rijden,en dan je blokolie even vervangen, en vervolgens kijken of het eruit is en de poorten even schoonblazen
edit, je hebt mijn 100ste post

Dit bericht is gewijzigd door pitbikenick op 15-10-2011 om 18:36 uur.


Zal eens een foto proberen maken.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 15-10-2011 om 18:38 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
Of zo een geval kopen http://ventix.be/web...oofdremcilinder.html
afbeelding


Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 15-10-2011 om 18:26 uur.


Klinkt interessant.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 15-10-2011 om 18:39 uur.
 
scooterkiller 15-10-2011 18:39 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Die blijft helaas in je poorten haken. :(


Raar, bij mij gebeurt dat nooit
 
BIERTJUH!!!!!!!!
kenny77 15-10-2011 18:41 Print reply

Posts: 29286
Dan hebben mijn cilinders gewoon grotere poorten.
 
scooterkiller 15-10-2011 18:41 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan hebben mijn cilinders gewoon grotere poorten.

Uitslover

 
BIERTJUH!!!!!!!!
De Schout 15-10-2011 18:44 Print reply
Posts: 5327
Gewoon even op laten honen bij revisie bedrijf/cros zaak/betere brom boer.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Aquamaniac 15-10-2011 18:55 Print reply

Posts: 882
voordat je je hierom druk gaat maken zou ik eerst eens opmeten of de cilinder niet al verregaande slijtage heeft
eventueel laat je dit nameten bij de betere brommerzaak
als dat het geval is zou ik hem gewoon wegflikkeren en een mooie imitatie 50cc halen

als hij nog niet versleten is weet je wel gelijk welke maat zuiger je hebben moet en dan na de pannenspons behandeling o.i.d. gewoon monteren en eerst even rustig met veel olie laten draaien en daarna gewoon gaan met die banaan

zou wel eerst even controleren of de krukas nog soepel ronddraait en de lagers geen speling hebben want het is niet geheelondenkbaar dat de krukaslagers verroest zijn door het openstaan van het blok
en als dat niet in orde is heeft druk maken om de cilinder ook nog geen nut
 
er gaat niks boven luchtkoeling
ReinoutC 15-10-2011 19:41 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
voordat je je hierom druk gaat maken zou ik eerst eens opmeten of de cilinder niet al verregaande slijtage heeft
eventueel laat je dit nameten bij de betere brommerzaak
als dat het geval is zou ik hem gewoon wegflikkeren en een mooie imitatie 50cc halen

als hij nog niet versleten is weet je wel gelijk welke maat zuiger je hebben moet en dan na de pannenspons behandeling o.i.d. gewoon monteren en eerst even rustig met veel olie laten draaien en daarna gewoon gaan met die banaan

zou wel eerst even controleren of de krukas nog soepel ronddraait en de lagers geen speling hebben want het is niet geheelondenkbaar dat de krukaslagers verroest zijn door het openstaan van het blok
en als dat niet in orde is heeft druk maken om de cilinder ook nog geen nut


Ik was van plan om de blok zowiezo open te doen en meeste slijtage te vervangen aangezien ik graag zelf eens een blokrevisie wil doen om te leren. Maar zou hem liefst zo origineel mogelijk houden daarom dat ik de cillinder wil redden.
Ik zal hem later laten opmeten. Eerst de blok zelf doen
 
JB1 15-10-2011 19:42 Print reply

Posts: 14881
Als de cilinder 5 koelribben heeft is ie al niet meer origineel
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ReinoutC 15-10-2011 19:57 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als de cilinder 5 koelribben heeft is ie al niet meer origineel


Hoeveel heeft de originele?

http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/49 -> deze heeft er toch 5?

Ik veronderstel dat je, je vergist en het omgekeerde bedoelt?

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 15-10-2011 om 20:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 15-10-2011 om 20:06 uur.
 

Dit topic is 3841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved