Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX <-> MBX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1286 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6535 - TSX <-> MBX
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 1639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_MB80 4-12-02?19:17 Print topicpost
Posts: 251
RippyNL en ik willen eens iets geks proberen.
Omdat hij zijn TSX te sloom vind, dacht ik eraan om mijn MBX-blok eronder te zetten met een 110cc malossie.
Het TSX-blok komt dan weer onder mijn MBX.
(Ik moet nog op mn MBX kunnen rijden, totdat ik mijn nieuwe heb, in Januari.)

Maar goed, de vraag:
Kan dit??

Kunnen de blokken verwisseld worden? (TSX heeft bout door blok van achterbrug).
En kan het frame de 110cc mallosie aan? Of moeten we de 80cc erop laten zitten.

Lassen enzo. (uitlaat, frame) is geen probleem...
 
http://www.honda-mbx.tk/

RippyNL 4-12-02?19:30 Print reply
Posts: 218
Hierbij nog wat plaatjes wat Honda was vergeten.
[URL[t]]http://brommerforum.reinderink.nl/foto/rippynl/tsx/[/t]http://brommerforum.reinderink.nl/foto/rippynl/tsx/[/URL]


 
Honda Transalp
User 927 4-12-02?20:09 Print reply

Posts: 6405
Tuurlijk kan dat!

Alels kan, soms moet je alleen ff passend maken

Zo heb ik een keer een chopper gezien met een volkswagen motor
 
Woeter 4-12-02?20:26 Print reply

Posts: 2832
Nou ik denk niet dat je tsx recht blijft

mijn tsx was ook krom geworden met 80cc getuned en dat was ie niet voordat ik die 80cc erop gezet had...
 
LE-Man 4-12-02?21:16 Print reply
Posts: 500
owh ja!! dat kan niet man! het frame is ontworpen voor 125cc! dus krom trekken met 80cc kan nooit!
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Woeter 4-12-02?21:19 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: LE-Man

owh ja!! dat kan niet man! het frame is ontworpen voor 125cc! dus krom trekken met 80cc kan nooit!

vergelijk de achterbrug eens met een 125cc motor drol! dat verschil zie je toch wel of niet dan!! het is hoogstens voor 80cc maar die van mij was eigenlijk 85 cc en getuned ed dus een stuk sneller dan dat je de std 80cc uit de winkel koopt
 
NSR RULEZZ 4-12-02?21:25 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Woeter

Quote:
Originally posted by: LE-Man

owh ja!! dat kan niet man! het frame is ontworpen voor 125cc! dus krom trekken met 80cc kan nooit!

vergelijk de achterbrug eens met een 125cc motor drol! dat verschil zie je toch wel of niet dan!! het is hoogstens voor 80cc maar die van mij was eigenlijk 85 cc en getuned ed dus een stuk sneller dan dat je de std 80cc uit de winkel koopt


haha lolz
zou een af1 frame sterker zijn als een tsx frame??
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
LE-Man 4-12-02?21:24 Print reply
Posts: 500
Quote:
Originally posted by: Woeter

Quote:
Originally posted by: LE-Man

owh ja!! dat kan niet man! het frame is ontworpen voor 125cc! dus krom trekken met 80cc kan nooit!


vergelijk de achterbrug eens met een 125cc motor drol! dat verschil zie je toch wel of niet dan!! het is hoogstens voor 80cc maar die van mij was eigenlijk 85 cc en getuned ed dus een stuk sneller dan dat je de std 80cc uit de winkel koopt


ja, ik weet niet hoor.. maar ik heb het over het frame, als je die vergelijkt met een 80cc tsx is ie precies het zelfde! en achterbrug ook! en een getunede 80cc(85cc net alsof die 5cc uitmaakt) zoveel meer power heeft dat hij het frame krom trekt! das toch onzin

 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Siepie Wokkel 4-12-02?21:27 Print reply
Posts: 3888
mijn mtx met 125cc was ook zo krom als een hoepel... en een 110 gaat bruter d8 ik. maar ik jumpte ook met die van mij enzo
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
LE-Man 4-12-02?21:29 Print reply
Posts: 500
en trouwens hoe zit dat dan met een mb?? ik had hiervoor een mb(en daar had de vorige eigenaar 125cc op) en die was toch echt hardstikke recht!
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
NSR RULEZZ 4-12-02?21:32 Print reply

Posts: 4934
whaaaaaaaaaaaaahahhaha een 125 op een mb ruled echt wel alleen je weet zelf ook wel dat dat ding nog krommer als een hoepel word

en het verschil tussen een gewone 80cc en wouter zijn 80cc haha dat wil jij niet weten
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Woeter 4-12-02?21:32 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: LE-Man

ja, ik weet niet hoor.. maar ik heb het over het frame, als je die vergelijkt met een 80cc tsx is ie precies het zelfde! en achterbrug ook! en een getunede 80cc(85cc net alsof die 5cc uitmaakt) zoveel meer power heeft dat hij het frame krom trekt! das toch onzin


ik denk dat je jezelf maar een mooi brilletje moet laten aanmeten want een 125cc achterbrug is toch echt een stuk dikker en steviger dan een 80cc. de frame's maken idd niet zoveel uit, de ophangingspunten van de achterbrug wel.

Mijn tsx liep laten we zeggen 120 en een std 80cc loopt 80 km/h das dan de helft sneller, maar aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt heb je vele malen meer vermogen nodig om hem maar de helft sneller te krijgen. Het is niet zo dat je zeg maar 6 pk nodig hebt om em 80 te laten lopen en dan 9 pk om em 120 te laten lopen
 
LE-Man 4-12-02?21:42 Print reply
Posts: 500
Quote:
Originally posted by: NSR RULEZZ

whaaaaaaaaaaaaahahhaha een 125 op een mb ruled echt wel alleen je weet zelf ook wel dat dat ding nog krommer als een hoepel word

en het verschil tussen een gewone 80cc en wouter zijn 80cc haha dat wil jij niet weten


nee, hoef ik ook niet, maar het is echt waar! er zat 125 cc op die heb ik verkocht! en een 50cc blokkie gekocht met 70cc Zeta-tje en dat liep ook iets van 85/90
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Honda_MB80 4-12-02?21:48 Print reply
Posts: 251
ok.. dus als ik het goed begrijp, kan het frame het aan, maar de achterbrug niet...
Nu zit er geen standaard achterbrug in, maar een pro-link. Hij is net zo dik als die van mn MBX en daar kan wel 110cc op.
Wat denken jullie?
Kan het of niet....

Edit: dit van die achterbrug zei de vorige eigenaar, zie foto of het zo is... kenners???

[This message is edited by Honda_MB80 on 4-12-02 21:53]
 
http://www.honda-mbx.tk/
LE-Man 4-12-02?21:51 Print reply
Posts: 500
makkelijk een vriend van me had ook een mb met 110cc en een(vierkante) achterbrug. die reed ook iets van 120km/h wel dik!



[This message is edited by LE-Man on 4-12-02 21:59]

op de foto zie je twee blokken(rechterblok 110cc, linker 70cc)

[This message is edited by LE-Man on 4-12-02 22:01]
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
marcel 4-12-02?21:57 Print reply

Posts: 1533
volgends mij zijn die verhalen van kromme frames allemaal geouwehoer. ik heb nog nooit een schakelbrommer met een krom frame gezien trouwens
, die gasten zullen wel gedacht hebben ooooooow wat staat ie krom maar in werkelijkheid stonden de wielen er waarschijnlijk gewoon scheef in. 1 ding weet ik zeker dat frame trek jij niet krom hoor!! ja mischien als je over een heuvel van 20 meter springt of er elke dag mee gaat crossen
bijv. mischien dat na een paar weken een heel klein beetje speling op je achterbrug zit maar meer niet
 

Dit topic is 1639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved