Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Puch aanlopen zwaar.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65345 - Puch aanlopen zwaar.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aquamaniac 13-10-2011 19:35 Print reply

Posts: 882
als je een standaard snorpuchje amper aangelopen krijgt omdat de boel blokeert is het niet geheel ondenkbaar dat de startkabel te strak staat
als dat zo is druk je de boel juist vast en wilt het amper draaien

probeer het eens met een half ingeeknepen handle of met een slapper afgestelde kabel
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Custompuch 13-10-2011 19:57 Print reply

Posts: 290
half inknijpen, of helemaal inknijpen maakt niet uit.

hij pakt hem, of hij pakt hem niet.

als je hem half inknijpt, zal hij of gewoon aanlopen, of nauwelijks tot niks doen, ligt eraan hoe strak de kabel staat.


 
Custompuch 13-10-2011 20:00 Print reply

Posts: 290
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
hoe zwaar en groot ben je? want toen ik klein was kreeg ik hem ook altijd heel moelijk aan, terwijl ik u zittend hem aan kan duwen met 70cc



(sorry voor dubbelpost)

ik heb ook een puch met 70cc gehad, die liep makkelijker aan als mijn snorpuchje met 50cc.

het ligt puur aan de compressieverhouding, en aan de staat van de cilinder + zuigerveren.

dit is dus per cilinder en cilinderkop verschillend.


@ ts, meet je squish is op (stukje soldeer tin dubbelvouwen, en dan haaks vouwen, dan in je bougiegat stoppen, zodat hij tegen de verbrandingskamer aankomt, en dan een slag aan je vliegwiel geven, daarna meet je het stukje tin op met een schuifmaat, deze moet ong 0,8mm zijn. is dat minder, moet je even een dikkere voetpakking monteren)

Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 13-10-2011 om 20:00 uur.
 
bro123 13-10-2011 20:08 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
half inknijpen, of helemaal inknijpen maakt niet uit.

hij pakt hem, of hij pakt hem niet.

als je hem half inknijpt, zal hij of gewoon aanlopen, of nauwelijks tot niks doen, ligt eraan hoe strak de kabel staat.



nee hoor, je kunt hem ook half inknijpen zodat hij een beetje slipt waardoor je hem makkelijker aankan duwen, maar doordat hij slipt, maakt het blok minder rpm dus zal hij moeilijker aanslaan.

 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
Custompuch 13-10-2011 20:53 Print reply

Posts: 290
ja, dat bedoel ik, dan doet hij nauwelijks tot niks.
daar schiet je weinig mee op.

hij moet gewoon normaal kunnen starten, terwijl je hem goed inknijpt.

daarom vroeg ik hem zn squish te meten.
 
smefke 14-10-2011 18:29 Print reply
Posts: 507
of je rijd heel simpel naar een brommerboer en die doet ff jou compressie meten:P
 
pompower 14-10-2011 18:59 Print reply

Posts: 1777
misschien ff ontstekings-tijdstip veranderen

 
www.basvanloenen.nl
Tim-gpr99 14-10-2011 19:19 Print reply

Posts: 841
met een zware vertanding zijn ze makkelijker aan te lopen dan bv met vertanding 11-45
 
GPR50 '99 streetfightert
Meathausen 15-10-2011 13:39 Print reply

Posts: 726
Als je even logisch nadenkt druk je gewoon je puch door de compressie heen. Hij maakt hierbij alleen contact met je achterband op de grond.

Conclusie is gewoon veel compressie
Je kan je vertanding veranderen maarja daar veranderd wel je trekkracht en topsnelheid mee.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
bas5 15-10-2011 18:02 Print reply
Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
met een zware vertanding zijn ze makkelijker aan te lopen dan bv met vertanding 11-45



aah oke, ik heb een 12-45 vertanding, dus daar zal het dan wel aan liggen.
 

Dit topic is 8491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved