Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #65345 - Puch aanlopen zwaar.
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 8491 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Aquamaniac |
13-10-2011 19:35 |
Posts: 882 |
als je een standaard snorpuchje amper aangelopen krijgt omdat de boel blokeert is het niet geheel ondenkbaar dat de startkabel te strak staat
als dat zo is druk je de boel juist vast en wilt het amper draaien
probeer het eens met een half ingeeknepen handle of met een slapper afgestelde kabel
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Custompuch |
13-10-2011 19:57 |
Posts: 290 |
half inknijpen, of helemaal inknijpen maakt niet uit.
hij pakt hem, of hij pakt hem niet.
als je hem half inknijpt, zal hij of gewoon aanlopen, of nauwelijks tot niks doen, ligt eraan hoe strak de kabel staat.
|
|
|
|
Custompuch |
13-10-2011 20:00 |
Posts: 290 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
hoe zwaar en groot ben je? want toen ik klein was kreeg ik hem ook altijd heel moelijk aan, terwijl ik u zittend hem aan kan duwen met 70cc
(sorry voor dubbelpost)
ik heb ook een puch met 70cc gehad, die liep makkelijker aan als mijn snorpuchje met 50cc.
het ligt puur aan de compressieverhouding, en aan de staat van de cilinder + zuigerveren.
dit is dus per cilinder en cilinderkop verschillend.
@ ts, meet je squish is op (stukje soldeer tin dubbelvouwen, en dan haaks vouwen, dan in je bougiegat stoppen, zodat hij tegen de verbrandingskamer aankomt, en dan een slag aan je vliegwiel geven, daarna meet je het stukje tin op met een schuifmaat, deze moet ong 0,8mm zijn. is dat minder, moet je even een dikkere voetpakking monteren)
Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 13-10-2011 om 20:00 uur.
|
|
|
|
bro123 |
13-10-2011 20:08 |
Posts: 901 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
half inknijpen, of helemaal inknijpen maakt niet uit.
hij pakt hem, of hij pakt hem niet.
als je hem half inknijpt, zal hij of gewoon aanlopen, of nauwelijks tot niks doen, ligt eraan hoe strak de kabel staat.
nee hoor, je kunt hem ook half inknijpen zodat hij een beetje slipt waardoor je hem makkelijker aankan duwen, maar doordat hij slipt, maakt het blok minder rpm dus zal hij moeilijker aanslaan.
|
|
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them. |
|
Custompuch |
13-10-2011 20:53 |
Posts: 290 |
ja, dat bedoel ik, dan doet hij nauwelijks tot niks.
daar schiet je weinig mee op.
hij moet gewoon normaal kunnen starten, terwijl je hem goed inknijpt.
daarom vroeg ik hem zn squish te meten.
|
|
|
|
smefke |
14-10-2011 18:29 |
Posts: 507 |
of je rijd heel simpel naar een brommerboer en die doet ff jou compressie meten:P
|
|
|
|
pompower |
14-10-2011 18:59 |
Posts: 1777 |
misschien ff ontstekings-tijdstip veranderen
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Tim-gpr99 |
14-10-2011 19:19 |
Posts: 841 |
met een zware vertanding zijn ze makkelijker aan te lopen dan bv met vertanding 11-45
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Meathausen |
15-10-2011 13:39 |
Posts: 726 |
Als je even logisch nadenkt druk je gewoon je puch door de compressie heen. Hij maakt hierbij alleen contact met je achterband op de grond.
Conclusie is gewoon veel compressie
Je kan je vertanding veranderen maarja daar veranderd wel je trekkracht en topsnelheid mee.
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
bas5 |
15-10-2011 18:02 |
Posts: 115 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
met een zware vertanding zijn ze makkelijker aan te lopen dan bv met vertanding 11-45
aah oke, ik heb een 12-45 vertanding, dus daar zal het dan wel aan liggen.
|
|
|
|
Dit topic is 8491 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|