Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wallaroo rolletjes vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 575 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65342 - Wallaroo rolletjes vraag
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2847 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda wallaroo 12-10-2011 21:26 Print topicpost

Posts: 973
Hee,

Ik heb een Wallaroo hij loopt verder prima maar ik zit toch met een ding waar ik me heel erg aan stoor namelijk: als ik optrek tot ongeveer 50km/h dan valt hij in een dip en bij 55km/h komt hij daar weer uit maar als ik nou optrek tot 55km/h en ik laat hem terug zakken tot 40km/h en ik geef dan weer gas dan duurt het echt lang voordat hij weer opgang komt, hij krijgt zijn goede toerental waar hij van 20km/h tot 50km/h in zit niet zeg maar,want als hij de 55km/h voorbij is trekt hij wel gewoon goed door tot de 80. Ik zou dit graag willen oplossen! zou dit een teken kunnen zijn van te zware rolletjes?

Btw ik heb al gezocht op internet maar daar word ik niet veel wijzer van.

De setup is trouwens:

50cc Airsal T6
Gianelli pro 5
Malossi 25 graden vario
9,5 gram rolletjes
Standaard carburateur + filter
Standaard koppeling met rode malossi drukveer

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door honda wallaroo op 12-10-2011 om 21:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door honda wallaroo op 12-10-2011 om 21:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door honda wallaroo op 12-10-2011 om 21:32 uur.
 

-CrJarvin- 12-10-2011 21:43 Print reply

Posts: 362
mss gele veer proberen en lichtere rolletjes?

en mss weten ze der op scooterfreaks meer van af

Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 12-10-2011 om 21:44 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
Aquamaniac 12-10-2011 21:47 Print reply

Posts: 882
in de achterste poulie van de vario zit een spiebaan
waar de pouliehelften op draaien t.o.v elkaar als ze uit elkaar bewegen.
in deze spiebaan zit een knikje dit knikje veroorzaakt veelal een dip.
als de uitelkaargaande beweging deze knik heeft bereikt is er meer kracht nodig om de helften uit elkaar te krijgen
hierdoor gaan nu eerst de vario gewichten iets verder naar buiten
(variohelften gaan verder naar elkaar toe)
wat weer voor een lichte toerentaldaling zorgt en zal
je pas weer een betere trekkracht ervaren als het toerental weer gestegen is

door een andere drukveer in combinatie met andere rolletjes te monteren kan je de dip verleggen (kost veelal wel snelheid)
maar een betere oplossing is een torque driver deze heeft een lineaire spiebaan waardoor de uitelkaargaande beweging van de pouliehelften over het hele toerengebied met eenzelfde kracht gaat.

je kan de dip verplaatsen door met rolletjes en drukveren te gaan stoeien maar het mooiste werkt een torque driver
 
er gaat niks boven luchtkoeling
honda wallaroo 12-10-2011 21:59 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
in de achterste poulie van de vario zit een spiebaan
waar de pouliehelften op draaien t.o.v elkaar als ze uit elkaar bewegen.
in deze spiebaan zit een knikje dit knikje veroorzaakt veelal een dip.
als de uitelkaargaande beweging deze knik heeft bereikt is er meer kracht nodig om de helften uit elkaar te krijgen
hierdoor gaan nu eerst de vario gewichten iets verder naar buiten
(variohelften gaan verder naar elkaar toe)
wat weer voor een lichte toerentaldaling zorgt en zal
je pas weer een betere trekkracht ervaren als het toerental weer gestegen is

door een andere drukveer in combinatie met andere rolletjes te monteren kan je de dip verleggen (kost veelal wel snelheid)
maar een betere oplossing is een torque driver deze heeft een lineaire spiebaan waardoor de uitelkaargaande beweging van de pouliehelften over het hele toerengebied met eenzelfde kracht gaat.

je kan de dip verplaatsen door met rolletjes en drukveren te gaan stoeien maar het mooiste werkt een torque driver



Dankje voor de duidelijke uitleg!
Ik zal dit weekend wel even lichtere rolletjes halen ( welk gewicht raden jullie mij aan? ) en ik heb hier nog wel een paar drukveren liggen ( polini blauw en metrakit groen 15% )
 
Aquamaniac 12-10-2011 22:02 Print reply

Posts: 882
ik kan je aanraden een testset rollen te kopen van bv polini
die setjes kan je in diverse gewichtsklasses kopen vanaf bv 3 tot 6 gram en dan weer vanaf 6,5 tot 9 gram enz enz
voordeel van die testsetjes is dat je dan geen fortuin kwijt bent
nadeel ervan is dat die testrollen niet geschikt zijn om lang mee te rijden (slijten heel erg snel)

welk gewicht je nodig hebt voor optimaal rijden zal een kwestie van proberen zijn en dit kan voor iedere brommer en setup weer totaal anders zijn
 
er gaat niks boven luchtkoeling
honda wallaroo 12-10-2011 22:04 Print reply

Posts: 973
Oke dat snap ik
Want ik dacht ik kan wel 4 gram halen ofzo maar dat lijkt me dan veel te licht omdat er nu 9,5 gram in zit en hij in zijn powerband genoeg toeren maakt. Ik zal wel een test setje halen van ongeveer 7 tot 9 gram en kijken wat ie doet!
 
scooterkiller 12-10-2011 22:51 Print reply

Posts: 2987
Half grammetje tot 1 gram lichter is genoeg

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 12-10-2011 om 22:52 uur.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
honda wallaroo 13-10-2011 11:31 Print reply

Posts: 973
Oke super! Ik ga straks na school meteen naar een brommerzaak en ga ik een nieuw setje halen

Bedankt allemaal!
 

Dit topic is 2847 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved