Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #65339 - Koppelingsplaten aan vervanging toe...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 4745 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Custompuch |
12-10-2011 13:55 |
Posts: 290 |
Hoi,
ik heb gister de drukstift van de koppeling + keerring vervangen van mijn Suzuki TSX, omdat hij daar lekte, en de oude drukstift beschadigd was.
ik heb dus een nieuwe besteld bij bromfietsshop.
alles weer in elkaar gezet, toen wilde ik gaan proefrijden.
ik zette hem in zn 1, en ik kon gewoon de koppeling los laten, en ik bleef gewoon stilstaan.
ik heb niks aan de kabel oid veranderd.
toen heeft mn vader de kabel wat versteld, en nu kan ik er weer mee rijden, maar ik moet de koppelingshendel bijna helemaal los laten, voordat hij pas aangrijpt.
zijn mijn koppelingsplaten aan vervanging toe?
is dit goed zelf te doen, of moet ik dit laten doen bij een brommerzaak?
Alvast bedankt!
Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 12-10-2011 om 13:55 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
12-10-2011 13:57 |
Posts: 14999 |
kabel staat denk ik nog te strak, heb je een vrije slag op je handel ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ChielTZR |
12-10-2011 13:57 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Hoi,
ik heb gister de drukstift van de koppeling + keerring vervangen van mijn Suzuki TSX, omdat hij daar lekte, en de oude drukstift beschadigd was.
ik heb dus een nieuwe besteld bij bromfietsshop.
alles weer in elkaar gezet, toen wilde ik gaan proefrijden.
ik zette hem in zn 1, en ik kon gewoon de koppeling los laten, en ik bleef gewoon stilstaan.
ik heb niks aan de kabel oid veranderd.
toen heeft mn vader de kabel wat versteld, en nu kan ik er weer mee rijden, maar ik moet de koppelingshendel bijna helemaal los laten, voordat hij pas aangrijpt.
zijn mijn koppelingsplaten aan vervanging toe?
is dit goed zelf te doen, of moet ik dit laten doen bij een brommerzaak?
Alvast bedankt!
Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 12-10-2011 om 13:55 uur.
kabel nog meer verstellen?
denk niet dat je platen versleten zijn namelijk.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Custompuch |
12-10-2011 13:57 |
Posts: 290 |
nee, ik heb juist ook nog speling op de hendel..
als ik hem strakker doe, dan kom ik dus niet meer weg.
edit; toen ik hem starte, had ik geen speling op het handvat.
nu heb ik de kabel zo, dat ik ong 2 mm speling heb op het handvat, en nu kan ik er wel mee rijden.
Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 12-10-2011 om 13:58 uur.
|
|
|
|
ChielTZR |
12-10-2011 13:58 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
nee, ik heb juist ook nog speling op de hendel..
als ik hem strakker doe, dan kom ik dus niet meer weg.
losser dan?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Custompuch |
12-10-2011 13:59 |
Posts: 290 |
dan krijg ik nóg meer speling op mn koppelingshandel, en dat is natuurlijk niet de bedoeling..
|
|
|
|
ChielTZR |
12-10-2011 14:05 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
dan krijg ik nóg meer speling op mn koppelingshandel, en dat is natuurlijk niet de bedoeling..
denk dat je moet pielen met nr 25.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Custompuch |
12-10-2011 14:06 |
Posts: 290 |
uhm, dat is toch het stelboutje bovenop het vliegwieldeksel?
|
|
|
|
ChielTZR |
12-10-2011 14:12 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
uhm, dat is toch het stelboutje bovenop het vliegwieldeksel?
euh.. weet niet veel hoe tsx er precies uitziet. (te lang geleden)
maar die koppelingsstift moet igg meer UIT je blok komen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Custompuch |
12-10-2011 14:16 |
Posts: 290 |
maar, kan dat ook zonder dat ik meer speling op mijn handvat krijg?
|
|
|
|
kenny77 |
12-10-2011 14:20 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
maar, kan dat ook zonder dat ik meer speling op mijn handvat krijg?
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1617551
Dat is van een dt50 , maar bij een tsx werkt dit het zelfde.
|
|
|
|
Custompuch |
12-10-2011 14:26 |
Posts: 290 |
Bedankt, ik ga zo even een kijkje nemen!
|
|
|
|
Custompuch |
12-10-2011 16:27 |
Posts: 290 |
Ik heb een half uurtje met het wormwieltje zitten klooien, en nu is het al een stuk beter!
Bedankt
|
|
|
|
ChielTZR |
12-10-2011 20:42 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1617551
Dat is van een dt50 , maar bij een tsx werkt dit het zelfde.
die zocht ik eigenlijk al.
echt netjes geschreven en uberduidelijk (aanwinst dus voor BF)
mooi dat je probleem (bijna) is opgelost.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Custompuch |
13-10-2011 14:44 |
Posts: 290 |
vandaag heb ik er 10 km mee gereden naar school toe,
toen ik vanmiddag weer wegreed, was de koppeling weer het zelfde als gister.
hij grijpt pas weer aan als ik de koppelingshandel bijná los heb.
hoe kan dat, terwijl ik hem gister nog goed heb gezet?
|
|
|
|
Wouter_DTR |
13-10-2011 16:04 |
Posts: 132 |
je borgmoer is verlopen/ niet goed vastgezet had ik ook wel eens
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
Dit topic is 4745 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|