Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waterkoeling Yamaha DT50x

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 397 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65328 - Waterkoeling Yamaha DT50x
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 11-10-2011 19:47 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Eehm, ik snap alleen het verhaal niet waarom er door een lekke koppakking druk kan ontstaan? lijkt me dan juist dat de druk weg kan en je brommer kvs zuipt.


Nou er komt tijdens de ontbranding gas in de kvs systeem en daardoor komt er druk op dat systeem en gaat hij kvs spugen.
Hij sluit dan waarschijnlijk net genoeg af om kvs buiten te houden en toch de gassen er langs te laten. Ik heb hetzelfde bij mn brommer gehad, maar dat kwam gewoon door een lekke koppakking.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
jellopie 12-10-2011 23:34 Print reply
Posts: 103
Nou, het verbrandingsdeel wordt afgesloten door een metalen koppaking.. als het niet goed vast zit dan loopt het langs de koppaking heen.. en komt de druk in het koelsysteem terecht.. De druk in de verbrandingskamer is hoger als in het koelsysteem.. de buitenste rand wordt afgesloten met een rubberen ring.. dus de metalen pakking begint veel eerder te lekken als de rubberen ring.. de makkelijkste uitweg is dan het koelsysteem.. de druk is op een gegeven moment zo groot geworden dat de koelvloeistof slang van de cil naar de radiateur is geknapt..
Wat nog niet in dit topic is aangegeven is dat ik later een witte aanslag op mijn cil heb gevonden.. mogelijk verdampte koelvloeistof..

Als ik dit niet goed heb.. wil iemand me dan verbeteren?
 

Dit topic is 3354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved