Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waterkoeling Yamaha DT50x

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 657 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65328 - Waterkoeling Yamaha DT50x
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jellopie 10-10-2011 19:05 Print topicpost
Posts: 103
Hoi iedereen,

Ik heb een probleem met mijn dt en dat houd in dat de druk veels te hoog wordt in het koelsysteem... zo hoog dat de (nieuwe) koelvloeistofslang knapte..

Iemand tips? of oplossingen?

setup: 70cc top performance+leovince V6+17.5
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 10-10-2011 19:07 Print reply

Posts: 7728
ik zou eens een andere radiateurdop proberen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Tobias Verhoef 10-10-2011 19:22 Print reply

Posts: 1832
Gebruikt hij ook kvs?
Groot kans dat je koppakking lek is.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Derbi-Olaf 10-10-2011 19:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Gebruikt hij ook kvs?
Groot kans dat je koppakking lek is.

dan nog moet eerst de drukdop opengaan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tobias Verhoef 10-10-2011 19:48 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dan nog moet eerst de drukdop opengaan


Heb je gelijk in, maar die druk moet ook ergens vandaan komen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Derbi-Olaf 10-10-2011 19:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Heb je gelijk in, maar die druk moet ook ergens vandaan komen.

daar heb jij gelijk in :P

nja ik zou idd eerst drukdop proberen, mocht 'ie in die mate KVS opstoken dat de leidingen ervan springen dan is het toch wel heel erg gesteld met het blok
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 10-10-2011 19:56 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Heb je gelijk in, maar die druk moet ook ergens vandaan komen.

ehm als je kvs systeem helemaal dicht blijft omdat de dop niet open gaat, loopt de druk vanzelf op door het koken van de kvs toch?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Tobias Verhoef 10-10-2011 20:00 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

ehm als je kvs systeem helemaal dicht blijft omdat de dop niet open gaat, loopt de druk vanzelf op door het koken van de kvs toch?


Heb je het nu over de radiator dop?
Zoja die heeft toch niks met het koelsystee, te maken alleen als de druk te hoog wordt kvs eruit gooit.

En ook al heb je het over de thermostaat.
Dan heb je gelijk.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Derbi-Olaf 10-10-2011 20:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Heb je het nu over de radiator dop?
Zoja die heeft toch niks met het koelsystee, te maken alleen als de druk te hoog wordt kvs eruit gooit.

En ook al heb je het over de thermostaat.
Dan heb je gelijk.

ja dat bedoelt 'ie juist. dat de drukdop vast zit en niet open gaat bij te heet worden, dan bouwt er dus een hoge druk op.


door de termostaat kan het iig helemaal niet komen, een koelvloeistofpomp is namelijk een circulatiepomp en geen drukpomp.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 10-10-2011 20:06 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Heb je het nu over de radiator dop?
Zoja die heeft toch niks met het koelsystee, te maken alleen als de druk te hoog wordt kvs eruit gooit.

En ook al heb je het over de thermostaat.
Dan heb je gelijk.

ik heb het over de radiateur dop ja
http://auto.howstuff.../cooling-system7.htm
lijkt me opzich een logisch verhaal. als de dop faalt loopt de druk op en zoekt het de zwakste plek op waar het eruit kan, in dit geval de kvs slang.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
jeroentjen13 10-10-2011 20:12 Print reply
Posts: 850
als je niveau te vol is in je radiator en je kvs wordt heet krijg je druk en die moet weg langs je dop, dus het is misschien enkel nu omdat je je kvs bijgevuld hebt?
maar je dop moet idd eens naar gekeken worden want die moet opengaan
 
lytseleen 10-10-2011 21:06 Print reply

Posts: 1025
eerst eens een andere dop proberen en ook even kijken of je koppakking ook lek is..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Tobias Verhoef 10-10-2011 21:50 Print reply

Posts: 1832
aha ik snap het al, ik zat veel te moeilijk te denken
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
jellopie 11-10-2011 16:23 Print reply
Posts: 103
Ik heb het probleem al gevonden heb eens alle moeren van de cilinderkop eens ff nagetrokken.. en een moer wou naar mijn idee nog best wel ver.. heb nu ook geen problemen met druk en de brommer rijd nu veel lekkerder meer compressie
 
Derbi-Olaf 11-10-2011 17:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellopie
Ik heb het probleem al gevonden heb eens alle moeren van de cilinderkop eens ff nagetrokken.. en een moer wou naar mijn idee nog best wel ver.. heb nu ook geen problemen met druk en de brommer rijd nu veel lekkerder meer compressie

toch de koppakking dan zou je niet alles ff lostrekken om te kijken of het nog goed is ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Meathausen 11-10-2011 19:23 Print reply

Posts: 726
Eehm, ik snap alleen het verhaal niet waarom er door een lekke koppakking druk kan ontstaan? lijkt me dan juist dat de druk weg kan en je brommer kvs zuipt.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 3355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved