Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Keuze 2-takt/4-takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6532 - Keuze 2-takt/4-takt?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick - Administrator 4-12-02?21:55 Print reply

Posts: 4967
Nouja als ik mag kiezen tussen 2- en 4-takt, hangt het helemaal van de toepassing af.

Als ik een motor zou kopen zou ik NEVER nooit een 2-takt kopen. Ik moet er niet aan denken om met constant 8 duizend toeren op de snelweg te zitten. Jankend blok onder je wat ieder moment vast kan lopen (bij benadering). 4-takt is gewoon veel betrouwbaarder en duurzamer.
Maarja voor een brommer of crossmotor is 2-takt juist wel weer lekker.
En 2-takt is gewoon geinig om mee te pielen.

Maar nogmaals: 4-takt is veel duurzamer en betrouwbaarder. Mja en zuiniger, maarja is dat op je brommer zo _super_ belangrijk dan?
 
Erik_N 4-12-02?22:15 Print reply

Posts: 5360
laatst was me broers viertakt blokkie naar de klote, van ze VTR, naja, als ik dat zo zag allemaal, en hoe beroerd heti s om te reviceren. je zit met zoveel gezeik om het goedlopend te hebben (als je kleppen ook maar iets verkeerd staan), maar van de andere kant, als je er niet zo veel aan van plan bent te gaan sleutelen, is viertakt wel leuk. Maar denk niet dat je het om de benzine besparing hoeft te doen.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
-Zeroed in- 4-12-02?22:16 Print reply

Posts: 3255
ze zien er wel mooi uit, veel chroom enzo.
en je kan er toch ook van die uitlaatjes met 360 graden tailpipe erop zetten, dat ziet er zooooo vet uit.
 
Nick - Administrator 4-12-02?22:20 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Voornaam Achternaam

laatst was me broers viertakt blokkie naar de klote, van ze VTR, naja, als ik dat zo zag allemaal, en hoe beroerd heti s om te reviceren. je zit met zoveel gezeik om het goedlopend te hebben (als je kleppen ook maar iets verkeerd staan), maar van de andere kant, als je er niet zo veel aan van plan bent te gaan sleutelen, is viertakt wel leuk. Maar denk niet dat je het om de benzine besparing hoeft te doen.

Hmm denk dat dat ook een kwestie is van doorhebben...
De eerste keer dat ik me versnellingsbak uit elkaar had zat ik ook ff van :n Hoe ga ik dat ooit weer in elkaar krijgen.
Maarja het is toch gelukt
 
Schuimpie 4-12-02?22:33 Print reply
Posts: 376
Je hoeft je geen zorgen te maken met sleutelen... k neem aan dat je ook aan je eventuele 2 takt ervaring bent gekomen door zelf te proberen... er is vast wel iemand die kent die ervaring heb met 4 takt... buren/oudjes ofzo die hebben vroeger meestal ook wel brommer gereje maybe 4 takt... dus voor het sleutelen zou k het niet doen... t is gewoon proberen...

en ja 4 takt is gewoon vet... en het is een leuke brommer... hijs wel klein geloof ik mja... heb je wel iets heel vets... niemand heb zoiets... en zo te zien zijn ze nog veel vetter te maken... en zijn het ook geen ori honda blokken ? anders heb je er echt wel leuke opvoersets voor... mja... weetniezo veel over die dingen...

zien er leuk uit... 4 takt is cool... je ben apart met zoiets... kopen zou ik doen
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
wipe-out 4-12-02?22:52 Print reply

Posts: 7672
mwa, 2 of 4 takt hangt een beetje af waarvoor dat blok gebruikt gaat worden zeg maar.

2 takt, prima voor een brommer, 125cc motor oid, bromstep ed, en dat soort spul, maar zwaardere motoren (koppel ), grasmaaiers ( ) enzo, allemaal 4 takt
 
YAMAHAFREAK 4-12-02?23:09 Print reply
Posts: 1001
4takt is leuk als automotor (V8, 7,4 liter, 1 onderliggende nokkenas, zootje stoterstangen, 16 kleppen, partijtje tuimelaars ). gewoon relaxed cruisen in je Cadillac!
maar als motor/brommer zou ik toch zeker 2takt kiezen!
500cc 4 cilinder in getrapte (U) opstelling => Yamaha RD500LC!
maar gewoon 50cctje is ook leuk 16000 toeren draaien met zo'n klein dingetje is toch wel heftig!
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Neonlampje 4-12-02?23:47 Print reply

Posts: 14825
4T!! is zooo moooi qua techniek en geluid...
2T als je snel wilt... (en bruut wilt tunen e.d)
edit: whaaa een zb??!!! MASTER! DIE GA JIJ KOPEN!!! en dan ga ik langs komen, ik ben zoooo fan van die dingen!! die zijn gewoon zo leuk!! alleen te duur :a en 2000 euro, daar kan je een godsgruwelijke motor voor kopen...

[This message is edited by Neonlampje on 4-12-02 23:50]
 
mikey 4-12-02?23:53 Print reply
Posts: 2392
ik ken iemand met een dax, 80cc oid, 20mm carbje, dikke kitaco uitlaat, trekt lekker, niet SNEL, rijd ongeveer 60 denk ik

 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Martijn 5-12-02?22:42 Print reply
Posts: 10000
4takt roeleert...ik ree laatst in zon dorpie...en daar rejen toen 2 honda 4takts voor me...cb of c ofzo....nou..die trokken me een partij wheelies...met lage toeren...prachtig geluid...

ik zie viertakt meer als een ?chte motor...kweenie waarom...2takt is simpeler..minder efficient...4takt hoef je ook geen olie door de benz. te mikken..dat heb ik altijd een voordeel gevonden..ding waar je echt alleen maar benz in hoeft te gooien....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rtm 6-12-02?11:16 Print reply

Posts: 784
hehehe, ik HEB een honda 4 takt een honda NOVIO maar die doet t nu niet, want ik snap die klepjes niet eigenlijk, ik moet aan een goed boek zien te komen over zoiets, maar hij heeft het wel gedaan, zeeeeeeer vet geluid, zeker zonder luchtfilter, dan leek t net een vette v8 ofzo
 
NSR RULEZZ 6-12-02?11:56 Print reply

Posts: 4934
hahaha ja die novio is cool vooral toen jij laatst bij mij langs kwam met je zus ik wist wel dat je die metrakit op je nsr had gezet dus ik denk wooooooooooow wat een vet geluidje zie ik ineens een heel raar klein brommertje haha het geluid van je nsr kwam er niet bovenuit ;p
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
ardan 6-12-02?13:05 Print reply
Posts: 595
ik heb honda amigo,die ik nu aan opknappen ben voor m'n zus,novio is zo goed als zelfde,wil je een goed boek ga dan naar honda heaven,staat het werkplaats handboek online. ,heb ik ook afgehaald,techniek is niet moeilijk,en blok slijt niet,gaat niet kapot,maar snel zul je er niet mee rijden.
 
have a blast,go fast
Martijn 6-12-02?14:01 Print reply
Posts: 10000
kree net ook nog naast een honda 4takt...kweet alleen niet wat voor een....soort dax leek het...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn_huis 14-7-2009 16:45 Print reply

Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK
4takt is leuk als automotor (V8, 7,4 liter, 1 onderliggende nokkenas, zootje stoterstangen, 16 kleppen, partijtje tuimelaars ). gewoon relaxed cruisen in je Cadillac!
maar als motor/brommer zou ik toch zeker 2takt kiezen!
500cc 4 cilinder in getrapte (U) opstelling => Yamaha RD500LC!
maar gewoon 50cctje is ook leuk 16000 toeren draaien met zo'n klein dingetje is toch wel heftig!


Nou mooi geluid... het klinkt als een grasmaaier man.
licht er ook maar weer aan wat je mooi vind.

 
Onder de 60 doe ik het niet voor, dan slaat ie af...iets met de bougies : Bert Visser

Dit topic is 18066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved