Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Keuze 2-takt/4-takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6532 - Keuze 2-takt/4-takt?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 18063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jan van Elderen 4-12-02?17:30 Print topicpost

Posts: 555
Ik wil nu een Jincheng PRB kopen (4-takt):



Maar wat zijn de voor&nadelen van 4-takt?

Kan iemand een lijstje geven met ale voor en nadelen van 2 en 4-takt?

Als ik em koop, koop ik em nieuw bij de dealer (officiele jincheng importeur)
(2000 euro + incl verz)

Heb nu Honda MB.

Ohja, en et is een half-automatic --> Wasda pcies?


 
*blurk*

Zoetahmeerdah [Marcel] 4-12-02?17:58 Print reply

Posts: 5996
half auto..das net zoals een puch 2 speed volgens mij. (denk ik)

nadelen 4 takt: geen jank geluid, slomer dan 2 takt.

voordelen: zuiniger
 
ik haat mensen
MBBBBBB 4-12-02?18:11 Print reply
Posts: 2340
Met een leuke uitlaat zijn er mooiere geluiden uit te krijgen dan bij een 2-takt hoor :n
En slomer.. je mag toch maar 45 km/h Zijn hele brute setjes voor te krijgen om hem snel te krijgen!

Echt leuke dingen! alleen ik ga voor de originele Honda ZB dan.. vind ik toch beter...
Wil ik ooit nog eens kopen... en dan race uitvoering brengen.. toppie!

Zijn wel klein, maar je bent verschrikkelijk origneel, niemand heb ze
 
Coza_Noztra 4-12-02?18:17 Print reply
Posts: 257
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

half auto..das net zoals een puch 2 speed volgens mij. (denk ik)

nadelen 4 takt: geen jank geluid, slomer dan 2 takt.

voordelen: zuiniger


Half auto is met automatische koppeling.. dus geen handkoppeling, wel voetschakeling (en voet rem). Voordelen 4 takt: zuiniger, loopt mooier, beter geluid met goeie uitlaat, 4 takt is tof.
Nadeel: langzamer dan 2 takt
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
SIWWN 4-12-02?18:38 Print reply
Posts: 7079
Hebben die dingen nou dan 100cc?
Zou wel eerlijk zijn tegenover de 2 takts met 50cc..

50cc 4t en 50cc 2t is niet eerlijk...

Maar ik zou voor de Imitatie ZB gaan (Wist trouwens niet dat die er al was)

4T:

lekker zuinig
kunnen heel veel kilometers maken
opvallend als bromfiets
Loopt niet of niet zo gauw vast
Weinig slijtage

Wel onderhoud enzo (olie,oliefilter,bougie,luchtfilter,kleppen stellen,distrubutieketting/riem

Onderdelen zijn volgens mij wel prijzig, helemaal tuningsonderdelen enzo
 
4strokefun 4-12-02?19:38 Print reply
Posts: 2
He gaaf zeg, waar kan ik deze brommers vinden???

Ik denk dat ik ook zo'n PBR ga kopen
met een takagawa uitlaat eronder ofzo

vette sound
 
Rudy 4-12-02?19:49 Print reply

Posts: 3471
[URL[t]]http://www.jincheng.nl[/t]http://www.jincheng.nl[/URL]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Honda_MB80 4-12-02?19:48 Print reply
Posts: 251
Ik heb weleens gehoort dat 4T meer onderhoudt kost.
Omdat er meer bewegende onderdelen zijn.
Ook dat je de kleppen steeds moet bijstellen.
2T is dus minder onderhoudt.

Kan iemand dit bevestigen? (of juist niet)
 
http://www.honda-mbx.tk/
4strokefun 4-12-02?19:55 Print reply
Posts: 2
Volgens mij heeft 4-takt minder onderhoud nodig
dat zie je maar aan de ss50, die rijd nu nog steeds rond.

je moet er natuurlijk wel wel zorgen dat er olie in zit, ander loopt de zuiger vast.
:n
 
MBBBBBB 4-12-02?20:12 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: Honda_MB80

Ik heb weleens gehoort dat 4T meer onderhoudt kost.
Omdat er meer bewegende onderdelen zijn.
Ook dat je de kleppen steeds moet bijstellen.
2T is dus minder onderhoudt.

Kan iemand dit bevestigen? (of juist niet)


Het is onderhoudsvriendelijker omdat het veel minder toeren loopt...
Als er iets stuk is ben je wel meteen tijdje bezig volgens mij..

Ik vind 4-takt boven 2-takt gaan

Kijk eens op 4-stroke-bike-centre.com .... weet alleen niet hoe je het precies schrijft... maar daar staan veel leuke dingen.. alleen wel Honda dan
 
ties 4-12-02?20:42 Print reply
Posts: 1333
4-takt voordelen:
zuiniger
minder onderhoud.
geeft een mooi geluid.

4-takt nadelen:
blok onderdelen duur
moeilijker optevoeren want er valt niks aan te veilen en uitlaat maakt niet zo heel veel uit

2-takt voordelen:
goedkoper
meer onderdelen en makkelijker optevoeren
sneller als 4-takt

2-takt nadelen:
slijt sneller

 
Rudy 4-12-02?21:14 Print reply

Posts: 3471
woei snelle nokkenas erin


[This message is edited by rudy on 4-12-02 21:19]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Eef 4-12-02?21:23 Print reply

Posts: 2351
semi automaat is dat je moet schakelen maar zonder koppeling.. en 4-stroke is zeeeeeer zuinig.. (spreek uit ervaring )

[This message is edited by Yamaha DT 125 on 4-12-02 21:25]
 
aprilia2000 mod... :p
erikrulezz 4-12-02?21:23 Print reply
Posts: 382
Ik vind viertakt een zwaar vet geluidje produceren. en zo'n jingcheng of zo zie je niet veel. ik heb er nog geen zien rijden.
 
Rudy 4-12-02?21:26 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Yamaha DT 125

semi automaat is dat je moet schakelen maar zonder koppeling.. en 4-stroke is zeeeeeer zuinig.. (spreek uit ervaring )

[This message is edited by Yamaha DT 125 on 4-12-02 21:25]

[img]SUPERCHARGER KIT: Includes the following:
one supercharger, one complete head assembly, one carburetor, two drive belts, and one set of drive pulleys. This kit will generate 12 to 15 lbs of boost @ 3800 rpm

These kits are recommended for 70cc and above!!! bolt on installations for Honda Z50, CT 70, SL 70, CT 90, and CT 110
[/img] zal met deze supercharger wel minderworden
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Pingu 4-12-02?21:50 Print reply
Posts: 1842
ik weet niet hoor... maar een jankende 2takt vind ik toch ook wel roig klinken... en op brommer natuurlijk veel sneller, voordelen van 4takt tja, meer koppel onderin verbruik en dat was t denk, 2takt: leuk geluid, maar 4t ok, beter op te fokken
het is maar wat je zelf vind, maar ik vind 2takt veel roiger
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 18063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved