Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc diesel motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65307 - 50cc diesel motor
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 5-10-2011 22:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Die gloeiplug is alleen voor de koude start. (voorgloeien).
Eenmaal op gang ontbrand de diesel gewoon doordat de lucht gecomprimeerd wordt en daardoor de ontbrandingstemperatuur van diesel bereikt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
gloeiplug is alleen voor koude start. ding ontbrandt op de temperatuur van de einddruk na compressie. Temperatuur ligt bij koude start wat hoger als je de luchttemperatuur wat hoger maakt, dus start ie beter.

Als je 200cc diesel overpowered is geef je toch gewoon minder gas? ik zie het probleem niet. Minder vermogen uit een blokje halen is altijd makkelijker dan meer vermogen.




Ow oke.

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-10-2011 22:34 Print reply

Posts: 9841
ik heb nergens gelezen wat de bedoeling is, dus wat mij betreft is het om een diesel-powered-rectum-rekmachine aan te drijven. Blok is dus niet overpowered maar gewoon te groot en zwaar. Is niet hetzelfde.

Diesels zijn altijd zwaar, dus zou ik sowieso andere keuzes maken, maar uiteindelijk zit ik dan dat project te reverse engineeren en is het een stuk eenvoudiger als gewoon het doel/restricties van het project gepost worden anders wordt dit een heeeeeeeeel inefficient topic.

 
Too cool for school!
gluurder 5-10-2011 22:40 Print reply

Posts: 73
link verwijdert (klopte niet helemaal maar ik kijk ff verder voor je)
mischien een dieselblokje van een generator ofzo een optie?

Dit bericht is gewijzigd door gluurder op 5-10-2011 om 23:00 uur.
 
MonkeyBoy 5-10-2011 22:48 Print reply
Posts: 6
Ja, het blok is veel te zwaar. Het is trouwens de bedoeling dat het voertuig zo zuinig mogelijk rijdt, dat was ik nog vergeten te vermelden. Die Lohman had ik ook gezien, maar die is erg zeldzaam en heb er geen replica's oid van gezien.
 
JB1 5-10-2011 22:49 Print reply

Posts: 14881
Trappersysteem erop bouwen, rijd ie superzuinig
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MonkeyBoy 5-10-2011 22:51 Print reply
Posts: 6
Haha, hij mag alleen op diesel rijden. Hier nog een linkje van de Lohman voor de verdere geintresseerde: http://cyclemaster.w...-lohmann-hilfsmotor/
 
Maup 5-10-2011 23:01 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MonkeyBoy
Ja, het blok is veel te zwaar. Het is trouwens de bedoeling dat het voertuig zo zuinig mogelijk rijdt, dat was ik nog vergeten te vermelden. Die Lohman had ik ook gezien, maar die is erg zeldzaam en heb er geen replica's oid van gezien.

roses4eco?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Johann 5-10-2011 23:11 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gluurder
excuses dubbele post

Dit bericht is gewijzigd door gluurder op 5-10-2011 om 22:41 uur.


Als je rechts bovenaan op het icoontje met het potloodje drukt om je post te wijzigen dan staat rechts bovenaan onder het groene balkje een link om je post te verwijderen. (> Verwijder reply)
 
rubbert 5-10-2011 23:46 Print reply

Posts: 8825
Ik zat dus een beetje te twijfelen aan het downsizen van diesel motor ivm. de benodigde compressie voor de ontbranding, dit zijn kleine diesel motoren:

http://www.craftsman...eum.com/KnappCol.htm

maar daarvoor wordt dus een speciale soort diesel gebruikt, die een wat hogere viscositeit heeft.

Maar dan zou je dus is moeten kijken naar het soort machines waar het in is toegepast in kleinere schaal, en veel kleinere diesels dan een éénwielfreesje ken ik persoonlijk niet...

zoals al gezegd wordt zijn er wel eens motoren omgebouwd, daar zou je ook naar kunnen kijken, of je een leuk dieselpompje kunt fixen op één of ander brommerblok
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-10-2011 0:49 Print reply

Posts: 9841
wat is het budget?

 
Too cool for school!
Derbi-Olaf 6-10-2011 2:30 Print reply

Posts: 14999
Roses 4 eco wss.


ik zou jullie probleem niet bij de motor zelf zoeken, maar wat over de opstelling van de voorwielen ?



(misschien ken je me niet, maar ik heb vorig jaar naast jullie gestaan op de camping, team blue magic )



Oja, en misschien toch ook maar eens kijken om een vrijloop te maken in plaats van het blok volcontinu te laten lopen




in het geval jullie roses-4-eco zijn :P

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 6-10-2011 om 2:39 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 8871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved