Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc diesel motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 751 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65307 - 50cc diesel motor
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MonkeyBoy 5-10-2011 19:33 Print topicpost
Posts: 6
Ik heb voor een schoolproject een 50cc diesel nodig. We maken nu gebruik van een 200cc diesel en die is zwaar overpowered, dus de vraag of er ook kleinere diesels bestaan. Ik heb al een 18cc dieselmotor gezien, maar ik denk dat dat weer te weinig is. Graag reacties!
 

Aprilia RX 50 2003 5-10-2011 20:00 Print reply

Posts: 6717
er zijn wel eens zulke buitenboord motortjes gemaakt...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Frysk 5-10-2011 20:00 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
er zijn wel eens zulke buitenboord motortjes gemaakt...


Meer info graag

Diesel intreseerd mij ook tige veel

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-10-2011 om 20:00 uur.
 
giggitybyte
Aprilia RX 50 2003 5-10-2011 20:04 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Meer info graag

Diesel intreseerd mij ook tige veel

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-10-2011 om 20:00 uur.


ben aan het zoeken waar ik het ook alweer vandaan heb. volges mij van me oude baas. maar ben al op internet opzoek
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koetjeboe91 5-10-2011 20:15 Print reply

Posts: 2096
er is wel een motor die werk volgens het zelfde princiepen. dat zijn de nitro motoren. deze heb je al in 2cc
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Aprilia RX 50 2003 5-10-2011 20:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
er is wel een motor die werk volgens het zelfde princiepen. dat zijn de nitro motoren. deze heb je al in 2cc


nitro motoren volgens het diesel princiepe
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bro123 5-10-2011 20:17 Print reply

Posts: 901
The German Lohman semi diesel motor, gemaakt rond 1952 was 18cc


edit: info: http://www.motoredbi...amp;highlight=diesel

Dit bericht is gewijzigd door bro123 op 5-10-2011 om 20:21 uur.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
kenny77 5-10-2011 21:26 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nitro motoren volgens het diesel princiepe

daar zit ook gewoon een gloeiplug in, ipv een ontsteking
 
tsx-elite 5-10-2011 21:38 Print reply

Posts: 1798
alleen is bij een nitro motortje de gloeiplug de ontsteking, niet de compressie zoals bij een diesel
 
shut up muttley
RD50mx 5-10-2011 21:52 Print reply
Posts: 353
en haalt zo'n nitromotortje 34k rpm, en een dieselmotor lang niet
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Aquamaniac 5-10-2011 22:01 Print reply

Posts: 882
je hebt vroeger toch van die ombouwsets gehad om van een fiets een
bromfiets te maken(jaren 50 /60 ofzo).

en sommige van die sets waren toch diesels, kwam alleen nooit echt van de grond door het gewicht,problemen met s'winters starten (geen gloeiplug) en de prijs.
denk dat als je zo'n blokje kan vinden je aardig in de buidel mag tasten aangezien die zeldzaam zijn en verzamelaars er niet graag afstand van zullen doen.

denk dat het goedkoper en makkelijker zal zijn om een brommobielblok om te bouwen tot 1 cilinder.
 
er gaat niks boven luchtkoeling
kenny77 5-10-2011 22:17 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-cross
alleen is bij een nitro motortje de gloeiplug de ontsteking, niet de compressie zoals bij een diesel

Een diesel heeft toch ook een gloeiplug en werken allebei via zelf ontbranding?
Of bega ik nu een mega blunder?
Ik heb verder geen verstand van, aangezien ik diesels niet interessant vind.
 
Maup 5-10-2011 22:29 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Een diesel heeft toch ook een gloeiplug en werken allebei via zelf ontbranding?
Of bega ik nu een mega blunder?
Ik heb verder geen verstand van, aangezien ik diesels niet interessant vind.

Die gloeiplug is alleen voor de koude start. (voorgloeien).
Eenmaal op gang ontbrand de diesel gewoon doordat de lucht gecomprimeerd wordt en daardoor de ontbrandingstemperatuur van diesel bereikt.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-10-2011 22:30 Print reply

Posts: 9841
gloeiplug is alleen voor koude start. ding ontbrandt op de temperatuur van de einddruk na compressie. Temperatuur ligt bij koude start wat hoger als je de luchttemperatuur wat hoger maakt, dus start ie beter.

Als je 200cc diesel overpowered is geef je toch gewoon minder gas? ik zie het probleem niet. Minder vermogen uit een blokje halen is altijd makkelijker dan meer vermogen.


 
Too cool for school!
JB1 5-10-2011 22:31 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
gloeiplug is alleen voor koude start. ding ontbrandt op de temperatuur van de einddruk na compressie. Temperatuur ligt bij koude start wat hoger als je de luchttemperatuur wat hoger maakt, dus start ie beter.

Als je 200cc diesel overpowered is geef je toch gewoon minder gas? ik zie het probleem niet. Minder vermogen uit een blokje halen is altijd makkelijker dan meer vermogen.




Ja daar zat ik ook al aan te denken, desnoods ram je er een prop in oid
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
just_pelmke 5-10-2011 22:31 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
gloeiplug is alleen voor koude start. ding ontbrandt op de temperatuur van de einddruk na compressie. Temperatuur ligt bij koude start wat hoger als je de luchttemperatuur wat hoger maakt, dus start ie beter.

Als je 200cc diesel overpowered is geef je toch gewoon minder gas? ik zie het probleem niet. Minder vermogen uit een blokje halen is altijd makkelijker dan meer vermogen.




Dan heb je een veel te zwaar blok voor maar weinig vermogen en dat rijd dan weer lomp dus ik denk dat hij daarom zon kleiner blokje wil.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel

Dit topic is 8877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved