Aprilia RX 50 2003 |
5-10-2011 20:00 |
Posts: 6717 |
er zijn wel eens zulke buitenboord motortjes gemaakt...
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Frysk |
5-10-2011 20:00 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
er zijn wel eens zulke buitenboord motortjes gemaakt...
Meer info graag
Diesel intreseerd mij ook tige veel
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-10-2011 om 20:00 uur.
|
|
giggitybyte |
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-10-2011 20:04 |
|
koetjeboe91 |
5-10-2011 20:15 |
Posts: 2096 |
er is wel een motor die werk volgens het zelfde princiepen. dat zijn de nitro motoren. deze heb je al in 2cc
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-10-2011 20:16 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
er is wel een motor die werk volgens het zelfde princiepen. dat zijn de nitro motoren. deze heb je al in 2cc
nitro motoren volgens het diesel princiepe
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
bro123 |
5-10-2011 20:17 |
Posts: 901 |
|
|
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them. |
|
kenny77 |
5-10-2011 21:26 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
nitro motoren volgens het diesel princiepe
daar zit ook gewoon een gloeiplug in, ipv een ontsteking
|
|
|
|
tsx-elite |
5-10-2011 21:38 |
Posts: 1798 |
alleen is bij een nitro motortje de gloeiplug de ontsteking, niet de compressie zoals bij een diesel
|
|
shut up muttley |
|
RD50mx |
5-10-2011 21:52 |
Posts: 353 |
en haalt zo'n nitromotortje 34k rpm, en een dieselmotor lang niet
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
Aquamaniac |
5-10-2011 22:01 |
Posts: 882 |
je hebt vroeger toch van die ombouwsets gehad om van een fiets een
bromfiets te maken(jaren 50 /60 ofzo).
en sommige van die sets waren toch diesels, kwam alleen nooit echt van de grond door het gewicht,problemen met s'winters starten (geen gloeiplug) en de prijs.
denk dat als je zo'n blokje kan vinden je aardig in de buidel mag tasten aangezien die zeldzaam zijn en verzamelaars er niet graag afstand van zullen doen.
denk dat het goedkoper en makkelijker zal zijn om een brommobielblok om te bouwen tot 1 cilinder.
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
kenny77 |
5-10-2011 22:17 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-cross
alleen is bij een nitro motortje de gloeiplug de ontsteking, niet de compressie zoals bij een diesel
Een diesel heeft toch ook een gloeiplug en werken allebei via zelf ontbranding?
Of bega ik nu een mega blunder?
Ik heb verder geen verstand van, aangezien ik diesels niet interessant vind.
|
|
|
|
Maup |
5-10-2011 22:29 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Een diesel heeft toch ook een gloeiplug en werken allebei via zelf ontbranding?
Of bega ik nu een mega blunder?
Ik heb verder geen verstand van, aangezien ik diesels niet interessant vind.
Die gloeiplug is alleen voor de koude start. (voorgloeien).
Eenmaal op gang ontbrand de diesel gewoon doordat de lucht gecomprimeerd wordt en daardoor de ontbrandingstemperatuur van diesel bereikt.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-10-2011 22:30 |
Posts: 9841 |
gloeiplug is alleen voor koude start. ding ontbrandt op de temperatuur van de einddruk na compressie. Temperatuur ligt bij koude start wat hoger als je de luchttemperatuur wat hoger maakt, dus start ie beter.
Als je 200cc diesel overpowered is geef je toch gewoon minder gas? ik zie het probleem niet. Minder vermogen uit een blokje halen is altijd makkelijker dan meer vermogen.
|
|
Too cool for school! |
|
JB1 |
5-10-2011 22:31 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
gloeiplug is alleen voor koude start. ding ontbrandt op de temperatuur van de einddruk na compressie. Temperatuur ligt bij koude start wat hoger als je de luchttemperatuur wat hoger maakt, dus start ie beter.
Als je 200cc diesel overpowered is geef je toch gewoon minder gas? ik zie het probleem niet. Minder vermogen uit een blokje halen is altijd makkelijker dan meer vermogen.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, desnoods ram je er een prop in oid
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
just_pelmke |
5-10-2011 22:31 |
Posts: 1349 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
gloeiplug is alleen voor koude start. ding ontbrandt op de temperatuur van de einddruk na compressie. Temperatuur ligt bij koude start wat hoger als je de luchttemperatuur wat hoger maakt, dus start ie beter.
Als je 200cc diesel overpowered is geef je toch gewoon minder gas? ik zie het probleem niet. Minder vermogen uit een blokje halen is altijd makkelijker dan meer vermogen.
Dan heb je een veel te zwaar blok voor maar weinig vermogen en dat rijd dan weer lomp dus ik denk dat hij daarom zon kleiner blokje wil.
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|