kenny77 |
5-10-2011 20:55 |
Posts: 29286 |
Dat dat je beter voor een andere cilinder kan kijken, die ook meteen van alu is.
Vooral omdat je zo lang achterelkaar moet crossen.
|
|
|
|
Chiel1994 |
5-10-2011 21:01 |
Posts: 628 |
Ja dat is waar, maar hoe zal de mhr-r het doen tegenover een getunede DR? En ik lees hier en daar ook verhalen over warmlopers met een mhr-r, dit ligt er natuurlijk ook aan wat je er zelf mee doet maar zijn ze hier gevoelig voor?
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
kenny77 |
5-10-2011 21:10 |
Posts: 29286 |
Ik heb voor de rest geen ervaring met die cilinders dus dat kan ik niet zeggen.
En we weten niet wat er met de dr gaat gebeuren.
Als je iemand met verstand eraan laat werken zal die dr vast wel even snel of sneller als een standaard malossi cilinder kunnen worden.
maar dat ligt per tuner verschillend.
Maar als je zo lang op een hoger vermogen wilt rijden lijkt het me toch raadzamer om over te stappen naar een alu cilinder.
warmlooper gevoelig , tsja ik vind het eigenlijk altijd de schuld van de gene die eraan sleutelt.
kan zijn dat hij gevoeliger is voor een goede afstelling, maar dan ligt het nog niet aan de cilinder, maar aan de gebruiker.
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
5-10-2011 22:39 |
Posts: 818 |
Ik zou een nieuwe cilinder kopen (doppler of zo iets) want de brommer moet ook betrouwbaar blijven
|
|
|
|
Wizard1894 |
6-10-2011 16:13 |
Posts: 695 |
loop je nog op je standaard krukas? dan is het handig te kijken of die misschien ook aan vervanging toe is als je toch zwaarder setup erop wilt gooien. En voor cilinder beveel ik je aan Airsal 70cc/50cc kit Derbi, is ook voor aprilia rx50 dus gewoon voor D50B0 blok van aprilia.
(Voor krukas zou ik dan nemen als je toch nieuwe besluit te nemen
Doppler Endurance Krukas is erg goed voor hoge toeren steeds dus crossen)
Succes ermee
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-10-2011 16:16 |
|
Wizard1894 |
6-10-2011 16:29 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
denk alleen niet dat die derbi cilinders passen
Jawel al eens zelf 1 gemonteerd 50 cc airsal kit voor D50B0 blok. op een aprilia rx liep als een kanon i.c.m. malossi krukas
|
|
|
|
kenny77 |
6-10-2011 16:32 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]
Jawel al eens zelf 1 gemonteerd 50 cc airsal kit voor D50B0 blok. op een aprilia rx liep als een kanon i.c.m. malossi krukas
Ligt eraan of het oude of nieuwe type rx is.
oud heeft am6 nieuw heeft derbi.
Maar verder is het voor de brommercross, dus ik denk dat die 50cc verplicht is.
|
|
|
|
Wizard1894 |
6-10-2011 16:34 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ligt eraan of het oude of nieuwe type rx is.
oud heeft am6 nieuw heeft derbi.
Maar verder is het voor de brommercross, dus ik denk dat die 50cc verplicht is.
Ja ok ja die cilinders zijn voor nieuwe type, deze (link) is gewoon voor aprilia rx blok
http://opvoeren.nl/s...al-50cc-Cilinder_101
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-10-2011 16:35 |
Posts: 6718 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]
Jawel al eens zelf 1 gemonteerd 50 cc airsal kit voor D50B0 blok. op een aprilia rx liep als een kanon i.c.m. malossi krukas
ik zag iig op z'n profiel dat het een rx uit 98 is. is dus am6.
en die zijn ook stuk beter geschikt voor cross dan een nieuwe (die ik er ook nog niet tegengekomen ben)
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Chiel1994 |
7-10-2011 11:18 |
Posts: 628 |
Onder mijn aprilia rx zit.een am6 blok, ik neem waarschijnlijk een airsal 50cc en laat hem meteen tunen. 50cc is idd verplicht.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
Chiel1994 |
7-10-2011 11:50 |
Posts: 628 |
En mijn krukass is nog in goede staat, wel standaard, maar aangezien ik maar met 16 mm carburateur en standaard ontsteking in de standaardklasse rij, is het toch niet zo'n gigantische toerenbeuker dus die krukass laat ik er voorlopig in zitten.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
ultimatecrosser |
8-10-2011 23:43 |
Posts: 61 |
Als ik jouw was, legde ik me er toch een mhr cylinder op, en niet de replica maar de duurdere versie, door het crosse zal die redelijk warm worden en deze cilinder kan die warmte goed aan.
Die DR was zeker gietijzer, n mhr cylinder = aluminium dus stukke beter
|
|
|
|
Royal Club |
9-10-2011 0:09 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ultimatecrosser
Als ik jouw was, legde ik me er toch een mhr cylinder op, en niet de replica maar de duurdere versie, door het crosse zal die redelijk warm worden en deze cilinder kan die warmte goed aan.
Die DR was zeker gietijzer, n mhr cylinder = aluminium dus stukke beter
bla bla bla, leer eerst eens je eigen brommer af te stellen eer je dat soort uitspraken gaat doen :')
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|