Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder laten tunen of nieuwe kopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65306 - Cilinder laten tunen of nieuwe kope...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chiel1994 5-10-2011 19:28 Print topicpost

Posts: 628
Hallo,

Ik heb mijn aprilia rx nu helemaal uit elkaar liggen, het cross seizoen zit erop voor mij. Ik heb dit jaar gereden met een DR 50cc cilinder, maar ik wil wat meer power, vooral meer trekkracht. Nou zit ik te kijken of ik mijn cilinder beter kan laten tunen, kosten: 100 euro, of een nieuwe cilinder kan kopen, ik zat dan te kijken naar een MHR replica. (of iets anders? zo ja, wat?)
 
BX nr. 19 Superklasse!

kenny77 5-10-2011 20:55 Print reply

Posts: 29286
Dat dat je beter voor een andere cilinder kan kijken, die ook meteen van alu is.
Vooral omdat je zo lang achterelkaar moet crossen.


 
Chiel1994 5-10-2011 21:01 Print reply

Posts: 628
Ja dat is waar, maar hoe zal de mhr-r het doen tegenover een getunede DR? En ik lees hier en daar ook verhalen over warmlopers met een mhr-r, dit ligt er natuurlijk ook aan wat je er zelf mee doet maar zijn ze hier gevoelig voor?
 
BX nr. 19 Superklasse!
kenny77 5-10-2011 21:10 Print reply

Posts: 29286
Ik heb voor de rest geen ervaring met die cilinders dus dat kan ik niet zeggen.
En we weten niet wat er met de dr gaat gebeuren.
Als je iemand met verstand eraan laat werken zal die dr vast wel even snel of sneller als een standaard malossi cilinder kunnen worden.
maar dat ligt per tuner verschillend.

Maar als je zo lang op een hoger vermogen wilt rijden lijkt het me toch raadzamer om over te stappen naar een alu cilinder.

warmlooper gevoelig , tsja ik vind het eigenlijk altijd de schuld van de gene die eraan sleutelt.

kan zijn dat hij gevoeliger is voor een goede afstelling, maar dan ligt het nog niet aan de cilinder, maar aan de gebruiker.


 
YAMAHA-Power 5-10-2011 22:39 Print reply

Posts: 818
Ik zou een nieuwe cilinder kopen (doppler of zo iets) want de brommer moet ook betrouwbaar blijven
 
Wizard1894 6-10-2011 16:13 Print reply

Posts: 695
loop je nog op je standaard krukas? dan is het handig te kijken of die misschien ook aan vervanging toe is als je toch zwaarder setup erop wilt gooien. En voor cilinder beveel ik je aan Airsal 70cc/50cc kit Derbi, is ook voor aprilia rx50 dus gewoon voor D50B0 blok van aprilia.

(Voor krukas zou ik dan nemen als je toch nieuwe besluit te nemen
Doppler Endurance Krukas is erg goed voor hoge toeren steeds dus crossen)

Succes ermee
 
Aprilia RX 50 2003 6-10-2011 16:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
loop je nog op je standaard krukas? dan is het handig te kijken of die misschien ook aan vervanging toe is als je toch zwaarder setup erop wilt gooien. En voor cilinder beveel ik je aan Airsal 70cc/50cc kit Derbi, is ook voor aprilia rx50 dus gewoon voor D50B0 blok van aprilia.

(Voor krukas zou ik dan nemen als je toch nieuwe besluit te nemen
Doppler Endurance Krukas is erg goed voor hoge toeren steeds dus crossen)

Succes ermee


denk alleen niet dat die derbi cilinders passen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Wizard1894 6-10-2011 16:29 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


denk alleen niet dat die derbi cilinders passen


Jawel al eens zelf 1 gemonteerd 50 cc airsal kit voor D50B0 blok. op een aprilia rx liep als een kanon i.c.m. malossi krukas
 
kenny77 6-10-2011 16:32 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]


Jawel al eens zelf 1 gemonteerd 50 cc airsal kit voor D50B0 blok. op een aprilia rx liep als een kanon i.c.m. malossi krukas

Ligt eraan of het oude of nieuwe type rx is.
oud heeft am6 nieuw heeft derbi.


Maar verder is het voor de brommercross, dus ik denk dat die 50cc verplicht is.
 
Wizard1894 6-10-2011 16:34 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Ligt eraan of het oude of nieuwe type rx is.
oud heeft am6 nieuw heeft derbi.


Maar verder is het voor de brommercross, dus ik denk dat die 50cc verplicht is.


Ja ok ja die cilinders zijn voor nieuwe type, deze (link) is gewoon voor aprilia rx blok
http://opvoeren.nl/s...al-50cc-Cilinder_101
 
Aprilia RX 50 2003 6-10-2011 16:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]


Jawel al eens zelf 1 gemonteerd 50 cc airsal kit voor D50B0 blok. op een aprilia rx liep als een kanon i.c.m. malossi krukas


ik zag iig op z'n profiel dat het een rx uit 98 is. is dus am6.
en die zijn ook stuk beter geschikt voor cross dan een nieuwe (die ik er ook nog niet tegengekomen ben)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Chiel1994 7-10-2011 11:18 Print reply

Posts: 628
Onder mijn aprilia rx zit.een am6 blok, ik neem waarschijnlijk een airsal 50cc en laat hem meteen tunen. 50cc is idd verplicht.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Chiel1994 7-10-2011 11:50 Print reply

Posts: 628
En mijn krukass is nog in goede staat, wel standaard, maar aangezien ik maar met 16 mm carburateur en standaard ontsteking in de standaardklasse rij, is het toch niet zo'n gigantische toerenbeuker dus die krukass laat ik er voorlopig in zitten.
 
BX nr. 19 Superklasse!
ultimatecrosser 8-10-2011 23:43 Print reply
Posts: 61
Als ik jouw was, legde ik me er toch een mhr cylinder op, en niet de replica maar de duurdere versie, door het crosse zal die redelijk warm worden en deze cilinder kan die warmte goed aan.
Die DR was zeker gietijzer, n mhr cylinder = aluminium dus stukke beter
 
Royal Club 9-10-2011 0:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ultimatecrosser
Als ik jouw was, legde ik me er toch een mhr cylinder op, en niet de replica maar de duurdere versie, door het crosse zal die redelijk warm worden en deze cilinder kan die warmte goed aan.
Die DR was zeker gietijzer, n mhr cylinder = aluminium dus stukke beter


bla bla bla, leer eerst eens je eigen brommer af te stellen eer je dat soort uitspraken gaat doen :')
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved