Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mt 125cc Setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65293 - Mt 125cc Setup
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 3-10-2011 17:44 Print topicpost

Posts: 1298
Hierbij wil ik graag van jullie weten wat de beste setup is voor 125cc.

Cilinder word een Athena of Parmakit.
MT8 6bak onderblok
Standaard ontsteking

Welke carburateur raden jullie aan? En indicatie van de sproeier grootte?
En dan graag nog een passende uitlaat. Heb geen zin om een Cross uitlaat om te lassen, dus ik denk een Proma of Luhao 80-125cc uitlaat, of zijn er betere?

En aangezien ik ook nog geen bobine en CDI heb, welke kan ik het beste nemen? Orgineel?

Alvast bedankt
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Derbi-Olaf 3-10-2011 17:46 Print reply

Posts: 14999
nja, ik kan je zeggen dat je met een simpele 125cc set/up met crosspijp en voor de rest alles vrijwel origineel veeel meer vermogen haalt dan met de dikste set/up waar gewoon een promatje onder zit
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 3-10-2011 17:50 Print reply

Posts: 1298
Weet je dan toevallig mensen hier op het forum die uitlaten omlassen?
Zelf niet echt de mogelijkheid toe ook.


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 3-10-2011 17:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Weet je dan toevallig mensen hier op het forum die uitlaten omlassen?
Zelf niet echt de mogelijkheid toe ook.



Ja ik weet wel wie dat kan, maar het is beter dat ze ook een beetje in de buurt wonen, zodat ze de brommer erbij kunnen hebben.

ik had trouwens mijn uitlaatje voor 25 euro, omlassen had ik dan wel zelf gedaan, maar ik denk dat als je het laat doen dat je met 50 euro voor het lassen alleen al hoog geschat zit.


ik weet niet wat een proma kost ?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 3-10-2011 17:56 Print reply

Posts: 1298
Een promatje kost nieuw zo'n 70 euro.

Welke uitlaat is het makkelijkst om te lassen voor een MT? Misschien kan ik op werk wat regelen.

Had al een hele oude yz125 pijp gezien voor 25 euro.

Zijn er tuts van uitlaat omlassen, en ben ik hiervoor nog een oude 80cc uitlaat nodig voor de flens?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 3-10-2011 18:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Een promatje kost nieuw zo'n 70 euro.

Welke uitlaat is het makkelijkst om te lassen voor een MT? Misschien kan ik op werk wat regelen.

Had al een hele oude yz125 pijp gezien voor 25 euro.

Zijn er tuts van uitlaat omlassen, en ben ik hiervoor nog een oude 80cc uitlaat nodig voor de flens?

die flens zou makkelijk zijn, maar kan je evt ook zelf maken.

Verder zou ik voor een uitlaatje van rond 1990-2000 kijken, uiteraard rechts-om zoals de originele van MT

tof zou zijn als je ook de cross-demper erbij krijgt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 3-10-2011 18:04 Print reply

Posts: 1298
Dus dan toch maar een omlassertje :P

Ik zal een dezer dagen eens even bij de crossboer hier in het dorp vragen of hij nog een vernaggeld uitlaatje heeft liggen.


Nog tips qua carburateur keuze? Heb er geen liggen dus word sowieso een nieuwe/2e hands.

Zat zelf te denken aan 24-28mm, misschien zelfs een orginele honda keihin 26mm?

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 3-10-2011 18:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Dus dan toch maar een omlassertje :P

Ik zal een dezer dagen eens even bij de crossboer hier in het dorp vragen of hij nog een vernaggeld uitlaatje heeft liggen.


Nog tips qua carburateur keuze? Heb er geen liggen dus word sowieso een nieuwe/2e hands.

Zat zelf te denken aan 24-28mm, misschien zelfs een orginele honda keihin 26mm?


keihin zou tof zijn, ik weet niet hoe je hem wil gebruiken, maar maak je het niet te gek zou ik kijken voor een 24-28mm dell'orto vind ik zelf heel fijn. Keihin is ook fijn, mikuni vind ik zelf kwestie goed aan het lopen krijgen wat minder (al rijdt ik er wel zelf mee)

dan kijken voor een Derbi membraan waar je sterkere klepjes op zet en een wigje, of natuurlijk gewoon een malossi 6 kleps

ontsteking kan je eigenlijk prima origineel laten, op zijn vroegst zetten en eventueel een MPS300 CDI (als het wat meer mag kosten een HPI uiteraard)


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 3-10-2011 18:18 Print reply

Posts: 14881
Proma of luhao zijn schijtpijpen op de wat leukere cilinders, dus zoals Olaf al zei, crosserpijpje, ben je meestal nog goedkoper uit ook

Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen?
Straat op of crossen?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 3-10-2011 18:20 Print reply

Posts: 1298
T word vooral een toer/opschep brommer, dus niet voor dagelijks vervoer.

membraan moet ik nog even naar kijken, heb geen zin om al het geld uit te geven, ik moet nog genoeg onderdelen kopen :P

Ik zit nu ook te kijken naar een DMP 110cc cilinder, en de poortjes dan wat bewerken.
Gewoon, lekker goedkoop doen.

Mensen die ik heb gemaild voor een 125cc mailen niet terug, en heb ook geen zin om naar motoimport te stappen :P
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 3-10-2011 18:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
T word vooral een toer/opschep brommer, dus niet voor dagelijks vervoer.

membraan moet ik nog even naar kijken, heb geen zin om al het geld uit te geven, ik moet nog genoeg onderdelen kopen :P

Ik zit nu ook te kijken naar een DMP 110cc cilinder, en de poortjes dan wat bewerken.
Gewoon, lekker goedkoop doen.

Mensen die ik heb gemaild voor een 125cc mailen niet terug, en heb ook geen zin om naar motoimport te stappen :P

bij schaaf kost de 125cc athena spiksplinternieuw 155 euro, kan je eigenlijk geen miskoop aan doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 3-10-2011 18:23 Print reply

Posts: 14881
Je woont in Drenthe zie ik, zoek eens naar het nummer van Koen Engelbertink.
Hij handelt in crossers, en bouwt MT's op

Die kerel kan aan zo goed als alles voor een MT komen.

Hij kan je vast wel helpen aan een leuke cilinder/carbu etc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 3-10-2011 18:28 Print reply

Posts: 14999
mijn set-up is iig vooral uit 2dehandsdelen opgebouwd en kostte in eerste instantie ook geen drol :P (200 euro ong. met alles erop en eraan)

Nu zit er al wat meer geld in omdat het niet snel genoeg is :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 3-10-2011 18:28 Print reply

Posts: 1298
Ik zal eens even contact met hem opnemen.
Toevallig geen email adres van hem bekent?

Morgen eerst eens even langs de lokale crossboer.

En 155 voor een nieuwe 125cc is niet verkeerd!
Binnenkort maar even bestellen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 3-10-2011 18:32 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
mijn set-up is iig vooral uit 2dehandsdelen opgebouwd en kostte in eerste instantie ook geen drol :P (200 euro ong. met alles erop en eraan)

Nu zit er al wat meer geld in omdat het niet snel genoeg is :P


Ken het maar al te goed

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Ik zal eens even contact met hem opnemen.
Toevallig geen email adres van hem bekent?

Morgen eerst eens even langs de lokale crossboer.

En 155 voor een nieuwe 125cc is niet verkeerd!
Binnenkort maar even bestellen.


Nee, ik weet zo niet of hij daar uberhaupt aan doet, je doet er iig niet verkeerd aan om er even mee te bellen.
Hij heeft ook wel verstand van dingen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 3-10-2011 18:40 Print reply

Posts: 1298
Eerst maar eens even langs de bromboer. Gaat me nu voornamelijk om die uitlaat en cilinder.

En heeft iemand Frysk nog gezien? Hij pm't niet terug
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Dit topic is 8647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved