Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - derbi trekt niet goed door

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65279 - derbi trekt niet goed door
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 21204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joop_Karel_Spank 15-10-2011 8:28 Print reply
Posts: 278
je thermosstaat zie je dus zitten wanneer je je cilinderkop eraf gehaald hebt. Dit is het messingkleurige ventieltje dat in je kop zit op het punt waar de slang voor kvs eruit loopt. Deze dus even losschroeven en in een pan stoppen met heet water om te kijken of hij open gaat. Verder dan gelijk naar de fietsenhoer om je precies die pakkingen mee te geven die je hem hebt laten zien die uit jouw blok komen(voetpakking kan ori zijn maar van de koppakking weet ik niet zeker vandaar) en dan het hele spulletje weer in elkaar zetten. Goed vastdraaien(maar ook weer niet onbehouden, gewoon kruislings de bouten aandraaien en steeds een beetje meer, gelijkmatig dus)

Dan kan je daarna je kvs(die je dus netjes daarvoor hebt laten aflopen) vullen met NIEUWE KVS en dan kom je maar vertellen hoe het ging :P
 
Derbi Love 15-10-2011 9:27 Print reply
Posts: 49
ik heb gisteren avond nog even me KVS eruit laten lopen.

maar dat met die termostaat begrijp ik niet helemaal.
op het moment dat me motor loopt hoort hij toch automatisch de KVS door het circuit heen te pompen en dat zorgt voor verkoeling.

en ik heb op gemerkt dat toen ik de KVS eruit liet lopen dat de slang van de KVS tankje in een halven boog loopt en dan pas naar de radiateur.

maakt dit uit of kan de KVS wel ernaar toe want zoals ik het zie moet er iets van druk opstaan om me radiateur vol tekrijgen

want me radiateur moet toch voledig gevult zijn ?
want dan kan het toch ook het probleem zijn dat er teweinig KVS inzit waardoor hij gaat spuiten uit de cilinder kop


Dit bericht is gewijzigd door Derbi Love op 15-10-2011 om 9:30 uur.
 
Joop_Karel_Spank 16-10-2011 9:56 Print reply
Posts: 278
de thermosstaat zit erin om de temperatuur te regelen, vanaf een bepaalde temperatuur gaat hij pas open. Anders loop je in een winter 3 keer zo lang warm te draaien omdat het ijs van je rad. tegelijk met je cilinder opgewarmt moet worden. Maar wij denken dus misschien dat het ding verstopt zit(kan komen door de kvs zelf of door het water wat erin zit) en dan zou je hem dus even moetten demonteren om te kijken. Het is als het ware en ventieltje dat bij warmte openspring dus als je hem in een kokend hete pan gooit(helder water) dan moet je hem zien opengaan anders is hij verstopt en moet je hem schoonmaken. Dat ding zit dus in je cilinderkop geschroeft en je kan er zo bij wanneer je je cilinder losmaakt(die je er toch nog af moet halen voor de nieuwe pakkingen)
 
.luuk 16-10-2011 13:16 Print reply

Posts: 1483
kunnen beter ophouden met reageren, tis gvd net of je tegen een muur lult. @ ts breng m maar weg, je bent blijkbaar te stom om dit te snappen, laatstaan alles goed te (de)moteren
 
JB1 16-10-2011 13:38 Print reply

Posts: 14881
@TS Maak nu eens een duidelijke lijst met WAT en HOE je het hebt nagekeken.
En formuleer je probleem nog eens goed, in ABN, MET leestekens.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 16-10-2011 21:00 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Love
nou ik heb alsnog vandaag even gekeken kon het niet laten
nou ik heb me cilinder erafgehalt en even naar me zuiger keken zag er nog goed uit en heb me zuiger veertje (heb er maar 1 op mijn zuiger) ook even gekeken zag er ook nog prima uit .

me cilinder is ook nog goed ,

dus dat is allemaal al uitgesloten.

ontsteking verschoven ?
en nog ideeen wat het zou kunnen zijn ?



het kan er wel goed uitzien, maar toch versleten zijn

mijn cilinder zag er ook nog goed uit, alleen was ook versleten, trok de 5 bijna niet meer en de 6 al helemaal niet meer

dus haal die cilinder er nog een keer af en laat die nameten
 
faster than a bullet!
Derbi Love 17-10-2011 10:40 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
kunnen beter ophouden met reageren, tis gvd net of je tegen een muur lult. @ ts breng m maar weg, je bent blijkbaar te stom om dit te snappen, laatstaan alles goed te (de)moteren


ik weet niet wat jouw probleem is maar zover ik weet is dit forum bedoelt (deze sectie) om mensen met problemen tehelpen en je zet je post op dit deel van het forum om dat je nog niet zo veel weet over brommers maar het wel wilt begrijpen .
dit betekend dat je vragen dus MEERDERE keren zal vragen omdat je het nog niet zo goed snapt en als je daar niet tegen kan dan kan je het best gewoon niet meer reageren .

voor de mensen die gereageerd hebben heel erg bedankt.
ik ga morgen(middag) me cilinder kop erafhalen en dan leg ik die thermostaat in een hete pan en kijk ik of hij open springt.

ik heb alle KVS eral uitlaten lopen en heb ook als nieuwe gekocht .
ik ga het eerst proberen met water om tekijken of hij wel goed door loopt want Koelvloeistof is een beetje te duur om he weg gelaten lopen .

loopt hij goed door dan vul ik hem met koelvloestof ik ga als hij dan nog rookt een nieuew koppakking kopen .

en ben al bezig via marktplaats om een nieuwe caberateur te krijgen. 17.5 mm dan dat zal ook makkelijker aftestellen zijn.

nogmaals bedankt aan iedereen die wel heeft gereageerd ik zal zeker vertellen hoe het is gegaan.
 
Joop_Karel_Spank 17-10-2011 18:03 Print reply
Posts: 278
niet met water vullen! desnoods vul je hem helemaal met kvs en als je dan je cilinder nog moet openmaken vang je de kvs in de fles weer op om her te gebruiken. Maar water is gewoon slecht :P Verder zou ik gelijk een nieuwe koppakking doen om zo min mogelijk keer je cilinderkop eraf te hoeven halen. is kleine moeite nu. En koop gelijk een nieuwe set zuigerveren voor je cilinder.

Ik vind wel dat ze gelijk hebben qua inzet hoor. We hebben al meerdere keren acties voorgesteld en je doet sommige dingen maar half.
 
Derbi Love 17-10-2011 23:37 Print reply
Posts: 49
dat ik dingen maar half doe is omdat ik vaak niet precies weet hoe het komt of omdat ik dan weer wat anders tegen kom dat kapot is en dan wil ik daar eerst duidelijkheid over .

maar ik heb nu vooral me best gedaan en ik denk dat ik het weet wat het is.

koppakking is vervangen.
en gekeken bleek de rubers van me deksel van me cilinder gescheurt tezijn.

hieruit kwam dus ale KVS en de rook.
en ik heb geen termostaat (ik heb heel goed gekeken)

maar ik weet waarom denk ik me radiateur niet warm word.
doordat me cilinder deksel niet goed afsloot door dat gescheurde rubber en daardoor waarschijnlijk teweinig druk stond om het water door de radiateur te circuleren (dit verklaart denk ik ook waarom hij zo warm werd)

dus ik ga als ze het opvoorraad hebben een nieuw rubbertje halen en dan hopen dat alles dan voorholpen is :P

als dit het is HEEL erg bedankt iedereen voor de hulp


 
Derbi Love 18-10-2011 14:25 Print reply
Posts: 49
nou HIJ DOETT HET XD!!!!!

ik ben nu extreem blij ik denk dat het aan de uitlaat lag ofzo ik heb er nu een standaard uitlaat geleent van een dealer die ik hopelijk krijg voor me verjaardag morgen :P

en ik heb dat rubbertje vervangen komt nu geen rook meer uit me cilinder

ik zit in ze 2e versnelling al op 50 ik mag er nog niet de weg op dus dat doe ik ook niet maar ik verwacht dat hij de 85 wel aantikt :P

dus moet even een begrenzertje eroplaten zetten of kijken hoe dat het beste kan.

BEDANKT IEDEREEEn voor jullie hulp haha ik ben helemaal door het dole heen

special tanks to joop karel spank :P
 
Derbi Love 18-10-2011 19:35 Print reply
Posts: 49
nog 1 dingetje ik had een stukje gereden en toen zetten ik hem uit was de koelvloeistof ik me tankje aan het koken en er stond druk op.

is dit normaal kan dit kwaad ?
als dit kwaad kan wat kan ik er dan aan doen ?
 

Dit topic is 21204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved