Joop_Karel_Spank |
13-10-2011 20:06 |
Posts: 278 |
koelvloeistof heeft verschillende bestandsdelen, een deel zal gewoon water zijn, een deel is antivries, een deel zorgt voor goede geleiding en met een beetje geluk heeft het ook eigenschappen die galvanische corrosie tegen gaan. Als je nou de KVS door water vervangt zal het iets schelen in warmte(niet heel veel maar toch zou ik het niet doen) Maar je hebt wel kans dat eventueele verschillende metalen op elkaar gaan inwerken waardoor het makkelijkst oplosbare wegweekt en voor allemaal drek in je systeem zorgt. Beter tap je nu dus even je kvs af (allemaal) en vul je hem gewoon even netjes bij want zo duur is het toch niet.
Verder is water trouwens ook niet geschikt boven 100 graden natuurlijk en kvs geloof ik wel. Dat kan je stoomdampen betekenen (alhoewel koelwater in principe gewoon onder de 100 graden hoort te blijven)
ik zou dan even een powerfiltertje regelen en een snellere uitlaat kan natuurlijk ook geen kwaad gang is alles toch? Maar mij lijkt het dat je nog niet alles weet wat er op internet aan informatie staat over afstellen, derbi's en setup's. Ik zou gewoon lekker hier topics lezen en je bijvoorbeeld voor derbiforum aanmelden. Daar weten ze je vragen ook prima te beantwoorden
|
|
|
|
Derbi Love |
13-10-2011 21:31 |
Posts: 49 |
haha nou dat is dus het probleem ik kijk all 3 maanden het internet door en ik hou ervan :P
ik mag nog niet rijden (nogsteeds niet)
maar ik wil hem perfect hebben als ik straks ga rijden.
dus wat jij zegt is gewooon me tankje leeglaten lopen derbi heeft een koelvloeistof tankje, en dan koelvloeistof erin laten lopen.
en ja inderdaad het hoort ook niet hoger dan 100 graden naar dat is dus waterdamp die witte rook.
en dat komt tussen clinder kop door (kan dit kwaad).
en zoals ik al zei en jij ook hij hoort geen 100 tehalen.
hoe komt dit en wat kan ik eraan doen.
nog bedankt voor je uitleg
|
|
|
|
Joop_Karel_Spank |
13-10-2011 21:50 |
Posts: 278 |
Hoeveel km/h wil je ongeveer halen eigenlijk? waterdamp kan denk ik wel kwaad omdat er overdruk komt op je systeem die er anders niet is, verder heb ik zelf ook een derbi en ik zou op een lager punt mn kvs aftappen want anders heb je niet alles eruit
Maar als je geen 100 km/h wilt kan je dan niet beter voor een ori setup gaan? snel cilindertje met een grote carb (goed aan de gang gekregen) leverd aardige bekeuringen op hoor :P terwijl je met ori ontgrenst netjes 75 km/h zal rijden ongeveer.
|
|
|
|
Derbi Love |
13-10-2011 22:25 |
Posts: 49 |
nou ik wil ongeveer 75 halen of 85 .
maar ik kan niet de origneele setup meer erop zetten want die heb ik er niet bij gekregen en ik heb geen heel groot bedrag om uittegeven.
dus ik met het doen met de onderdelen die ik hem en daarvan het beste maken.
maar ik begrijp het niet helemaal komt het niet door de false lucht in de radiateur en als ik hem dan ontlucht is het dan niet verholpen of komt het echt door het water.
en moet ik hem als ik hem wil laten leeglopen me motor starten zodat het tankje leegloopt ?
kort om hoe doe ik het ik pak het laagste punt en dan :P
en vet wat voorn heb jij
|
|
|
|
.luuk |
13-10-2011 22:30 |
Posts: 1483 |
idd kvs aftappen, dr zit een boutje onderaan bij je waterpomp, die losdraaien, dop van je tankje eraf. dan komt alles eruit.
die damp tussen je kop door, betekent of je kop/ cilinder krom of pakking niet goed meer.
dat ie zo heet wordt ligt aan niet goede koeling( maar dat zal het niet zijn bij jou) of een beroerde afstelling --> beter afstellen dus
koop anders een temp. metertje, dan kun je het in de gaten houden
edit: trouwens, nu lijk ik wel een zeikerd, maar beter rij je niet meer totdat je je rbw hebt.
t lijkt allemaal makkelijk te kunnen, maar wanneer je straks iemand aanrijd,en dat hoeft nieteens jouw schuld te zijn. kunnen jij en je ouders verhuizen, en de rest van jullie levens betalen
Dit bericht is gewijzigd door .LUUK op 13-10-2011 om 22:33 uur.
|
|
|
|
Joop_Karel_Spank |
13-10-2011 22:37 |
Posts: 278 |
ik heb een R extreme uit 2008, maar deze is op het moment niet volledig geassembleerd
wordt je radiator zelf wel warm? zeg maar ruwweg net zo warm als je cilinder? Dan circuleerd er namelijk gewoon vloeistof en is er dus geen lucht. Maargoed ik heb zelf mn systeem ontdaan van vloeistof door mn waterpompje los te gooien. als je dit doet terwijl je brommer iets schuin staat loopt echt alles eruit. Wel oppassen dat je je pakking niet om zeep helpt.
Verder zou je kunnen kijken of iemand een ori carb wil ruilen voor een 21mm. Wat voor merk/type carb is het eigenlijk? en is het een replica of originele? Verder kan je naar een 2e handse ori cilinder zoeken.
|
|
|
|
Derbi Love |
13-10-2011 23:32 |
Posts: 49 |
ik heb een 21mm del'orto caberateur , en ik wil ongeveer een 17.5 dat is toch nog wel redelijk snel
dus als ik het goedbegrijp als alle kvs uit me tankje tap en uit me blok en dan weer bij vul met KVS dan moet alles goed zijn ?
moet ik dan nog ontluchten of is hij al goed ?
dit is die van mij
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Love op 13-10-2011 om 23:55 uur.
|
|
|
|
Joop_Karel_Spank |
14-10-2011 7:18 |
Posts: 278 |
dan is niet gelijk alles goed hoor maar dan verknal je tenminste niet heel je brommer aan de koeling XD als het goed is ontlucht hij zichzelf wel aardig, anders gewoon vergelijken wat eruit kwam met wat erin gaat om een beetje een idee te krijgen of er nog veel lucht in zit :P Maargoed de pomp zit onderaan dus zolang er bij de inlaatkant kvs komt pomp hij alles leeg van lucht. Verder gewoon kijken of je rad. warm wordt he
Heb je trouwens een foto van je carb? ik heb nog wel een 17.5mm liggen die van mn derbi komt en nu op een puchblokje hangt :P (heb immers 24mm stage 6 r/t klaarliggen)
Dit bericht is gewijzigd door Joop_Karel_Spank op 14-10-2011 om 7:34 uur.
|
|
|
|
Derbi Love |
14-10-2011 10:20 |
Posts: 49 |
hahah woww 24 mm heb je een 70 cc cilinder ?
en ja ik zal er vanmiddag een fotottje van maken
en wat wil je er dan voor hebben als ik vragen mag
ja ik wil gewoon dat er geen rook meer uit me cilinder kop komt want als ik hem start dan komt er ook druppels tussen een beetje vocht zeg maar
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Love op 14-10-2011 om 10:26 uur.
|
|
|
|
JB1 |
14-10-2011 10:24 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Love
hahah woww 24 mm heb je een 70 cc cilinder ?
en ja ik zal er vanmiddag een fotottje van maken
en wat wil je er dan voor hebben als ik vragen mag
"woww" 24mm.
Het gaat niet om de mm's van een carburateur hoor.
mompelt iets over compensatie
17,5 is groot zat voor 50cc, 21mm is ook wel te doen, maar dan komt ie pas heel laat op gang.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
14-10-2011 10:27 |
|
Derbi Love |
14-10-2011 10:34 |
Posts: 49 |
mischien nog wel belangrijk om tevermelden als ik hem start maakt hij echt een enorm lawaai en hoe warmer me block word dus me clinder toeneemt kwa temprateur destemeer neemt de temprateur af .
of kan dit de afstelling zijn want dan ga ik vandaag even sproeirtjes kopen en weer beetje kijken en verwisselen
|
|
|
|
Joop_Karel_Spank |
14-10-2011 22:00 |
Posts: 278 |
des te meer neemt de herrie af bedoel je? ik denk toch dat ik zelf mn dellorto houdt omdat ik toch niet groter kwijtkan op die zuigergestuurde puch cilinder XD maargoed voor een euro'tje of 35 moet je wel een 2e handse echte 17.5mm carb vinden toch?
maar heb je nu ondertussen al wat gedaan in plaats van alleen je brommer starten ?:P als je nou iets veranderd kunnen we eventueel verder denken over de oorzaak. bijvoorbeeld cilinderpakkingen i.c.m. kvs
|
|
|
|
Derbi Love |
14-10-2011 22:30 |
Posts: 49 |
hahah ja oops ik bedoel des temeer de temprateur toeneemt neemt de herrie af.
en nee ik heb nog niks gedaan met me KVS geen tijd gehad vandaag ,
heb wel me sproeirtjes vervangen.
ik heb nog een fototje gemaakt van me bougi en ik kan er niet veel uitopmaken
en ik heb ook nog gevoelt aan me radiateur en die word gewoon niet warm zelfs niet een beetje dus wat kan ik hier aan doen.
trouwens weet jij of deze caberateur erop past
zie link naar marktplaats
http://fietsen-bromm...p;fta_ind=8&fs=1
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Love op 14-10-2011 om 22:33 uur.
|
|
|
|
.luuk |
14-10-2011 23:33 |
Posts: 1483 |
dan heb je wss lucht in je systeem, gooi m nou maar leeg.
en met opnieuw vullen goed ervoor zorgen dat alle lucht weg is.
andere mogenlijkheid is dat je thermostaat kapot is.
die kun je testen in een pan water op t fornuis met een thermometer erbij.
ik weet alleen niet exact op welke temeratuur ie open moet gaan
|
|
|
|