Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamah RD valt uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1255 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65278 - Yamah RD valt uit
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custom667 30-9-2011 18:41 Print topicpost
Posts: 153
Hallo,

Ik heb een Yamaha RD 50MX,
50 cc snel (Zeta)
16 mm. carburateur met een 110 sproeier
loopt met oliepomp

Hij loopt opzich wel, maar hij valt na een minuutje of 1-2 uit. Ik heb de ontsteking al nagekeken en vervangen.
Dit probleem deed ook voor met mijn vorige cilinder, namelijk de originele 50cc van Yamaha. Die Zeta 50 zit er nog maar net op ook.
Hij viel ook steeds meer uit, van kwaad tot erger zegmaar.
De uitlaat lekt iets bij de pakking, kan het niet daar aan liggen, kleur bougie is wel koffiebruin (en heb al gasnaald verschoven).

Oja, er zit een NGK B8 HS bougie in.

Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 30-9-2011 om 18:48 uur.
 

RikDT50MX - Nieuws Poster 30-9-2011 18:42 Print reply

Posts: 1558
zou zo eens kunenen, hij zuigt dan valse lucht via de uitlaat, wordt veel te warm, zuiger zet uit. zuiger zit vast.
 
I Can Play With Madness
KlaasMarten 30-9-2011 18:44 Print reply

Posts: 423
Volgens mij is er iets mis met je carburateur, dat je em verkeerd hebt afgesteld of dat de vlotter te snel leeg trekt.

Of je hebt valselucht.

Je zou eerst valselucht wel even checken met deo, want dat is het makkelijkst om eerst even te doen.
 
Haus am See
Custom667 30-9-2011 18:49 Print reply
Posts: 153
Is goed zal ik doen, bedankt voor de snelle reactie.
 
ChielTZR 30-9-2011 18:56 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
zou zo eens kunenen, hij zuigt dan valse lucht via de uitlaat, wordt veel te warm, zuiger zet uit. zuiger zit vast.


leg eens uit hoe hij valse lucht trekt via de uitlaat?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RikDT50MX - Nieuws Poster 30-9-2011 19:03 Print reply

Posts: 1558
je cilinder loopt vol door de onderdruk in je uitlaat, je uitlaat heeft doorgaans een onderdruk als de uitlaatpoort een tijdje open is. hierdoor zuigt ie normaal mengsel onder de zuiger de cilinder in. Is je uitlaat pakking lek, dan zuigt hij ook lucht van buiten ipv. alleen mengsel uit je carter.

edit:
dit komt dan weer terug met de tweede puls die de boel weer terug drukt voor de poort sluit.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 30-9-2011 om 19:03 uur.
 
I Can Play With Madness
ChielTZR 30-9-2011 19:11 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
je cilinder loopt vol door de onderdruk in je uitlaat, je uitlaat heeft doorgaans een onderdruk als de uitlaatpoort een tijdje open is. hierdoor zuigt ie normaal mengsel onder de zuiger de cilinder in. Is je uitlaat pakking lek, dan zuigt hij ook lucht van buiten ipv. alleen mengsel uit je carter.

edit:
dit komt dan weer terug met de tweede puls die de boel weer terug drukt voor de poort sluit.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 30-9-2011 om 19:03 uur.


Nja, volgens mij met bv een gaatje in je uitlaat wordt je mengsel niet echt anders van. heb eigenlijk nog nooit gehoord van valse lucht NA de cilinder.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Derbi-Olaf 30-9-2011 19:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
je cilinder loopt vol door de onderdruk in je uitlaat, je uitlaat heeft doorgaans een onderdruk als de uitlaatpoort een tijdje open is. hierdoor zuigt ie normaal mengsel onder de zuiger de cilinder in. Is je uitlaat pakking lek, dan zuigt hij ook lucht van buiten ipv. alleen mengsel uit je carter.

edit:
dit komt dan weer terug met de tweede puls die de boel weer terug drukt voor de poort sluit.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 30-9-2011 om 19:03 uur.

woesj, en waarom is er carterdruk dan ?


Lekke uitlaat zorgt nooit voor valse lucht in die mate dat jij het nu verwoord.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RD50mx 30-9-2011 19:38 Print reply
Posts: 353
krijgt de carb wel genoeg benzine? maw; controleer je benzinetoevoer. valt hij gewoon langzaam weg, begint hij te pruttelen, of knalt de achterkant ineens vast?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Custom667 30-9-2011 19:44 Print reply
Posts: 153
Hij valt gewoon weg, langzaam. Kunt gas geven wat je wilt, alsof er geen vonk meer is.
 
BenjaminDG 30-9-2011 19:53 Print reply

Posts: 4605
Een lekke uitlaat kan je ook horen aan de knallen die hij geeft wanneer je even vol gas geeft en daarna gaat afremmen op de motor.
 
Vlaanderen vrij!
RD50mx 30-9-2011 20:12 Print reply
Posts: 353
ik zou dan zeggen als ie langzaam wegvalt dat 't probleem in je benzinetoevoer zit, probeer eens je vlotter iets hoger te zetten, en de benzineslang van kraantje naar carb checken of er ongeveer net zo veel uitkomt als dat je 'm rechtstreeks bij 't kraantje aftapt. (kun je simpel doen: bekertje/bakje/fles, eerst alleen op 't benzinekraantje, die vol open zetten, en wacht totdat hij op een bepaald niveau is, even iemand de tijd op laten meten, en vervolgens het slangetje erop zetten en idem dito.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Derbi-Olaf 1-10-2011 1:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Een lekke uitlaat kan je ook horen aan de knallen die hij geeft wanneer je even vol gas geeft en daarna gaat afremmen op de motor.

dat merk je bij een 2takt niet echt, bij een 4takt geef ik je volkomen gelijk.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RutgerDTmx 1-10-2011 1:47 Print reply

Posts: 211
maakt ie verder nog een apart geluid? (heel zwaar mss?)
loopt ie perfect in de eerste paar minuten?

sproeier 110 is ook wel erg groot voor 50 denk ik. zou die niet te rijk staan (koude motor heeft meer benzine nodig/kan meer gebruiken)? ik heb 60cc met sproeier 105. Bij mij is het zo: starten met koude motor kun je choken (niet aangte raden behalve bij -20graden buiten), is ie ook maar iets warm zet je hem uit door op de choke te drukken :p zelfs tijdens rijden of volgas
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 1-10-2011 7:30 Print reply

Posts: 1558
@rutger, ik heb een 50cc 2l7 met sproeier 120, ding loopt ook goed. ori uitlaat, 16 mm carburateur en ori membraam
 
I Can Play With Madness
Custom667 1-10-2011 12:53 Print reply
Posts: 153
Benzine was bijna op, echt slecht.
Probleem is verholpen

Maargoed, heb moeite met afstellen. Ben van een 50cc origineel vaan een 50snel gegaan, hij loopt alleen fatsoenlijk met dezelfde sproeiermaat (100) en gasnaald helemaal dicht. Bougiekleur is dan wel koffiebruin, vrij licht. En onderin heeft hij helemaal geen power.
Is 16mm. Teikei carb. niet te klein voor een 50 snel?


Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 1-10-2011 om 13:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 1-10-2011 om 14:04 uur.
 

Dit topic is 4076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved