smefke |
29-9-2011 8:51 |
Posts: 507 |
nou het was ons zo door de winkel aangeraden als je het materiaal er niet voor hebt.
degene die mij mee hielp had dit toendertijd ook gedaan met zijn yz125 want daar was het big end van vastgelope.
maar bij hem zate de carters zo opelkaar en hier niet echt
over krukas richten gaat dat zo snel dan? dat het weer uit balans is
|
|
|
|
PRO TUNING |
29-9-2011 10:40 |
Posts: 4000 |
TIP :
Ga met van Dijck samen naar het dichts bijzijnde ziekenhuis en laat jullie handen in het gips zetten.
Kun je dit soort domme dingen niet meer doen.
Edit : heb je geen N op je toetsenbord ?
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 29-9-2011 om 10:41 uur.
|
|
|
|
JB1 |
29-9-2011 11:07 |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
29-9-2011 14:39 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
TIP :
Ga met van Dijck samen naar het dichts bijzijnde ziekenhuis en laat jullie handen in het gips zetten.
Kun je dit soort domme dingen niet meer doen.
Edit : heb je geen N op je toetsenbord ?
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 29-9-2011 om 10:41 uur.
Het is misschien verstandig om gewoon normaal te reageren? Het is al een paar keer genoemd dat de gebruikte methode misschien niet de beste was.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
[...]
Volgens mij heeft ie wel een N op z'n toetsenbord
Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 29-9-2011 om 11:07 uur.
Jij moet misschien maar meer ontopic gaan posten wil je op dit forum blijven.
Dit bericht is gewijzigd door Gary op 29-9-2011 om 14:40 uur.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
smefke |
29-9-2011 14:47 |
Posts: 507 |
ja this ook kei dom deze methode maar het is mijn eerste blokje wat ik wil reviseren, gelukkig heb ik nog wel 2 carters liggen.
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 29-9-2011 om 14:49 uur.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
29-9-2011 14:57 |
Posts: 8591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
ja this ook kei dom deze methode maar het is mijn eerste blokje wat ik wil reviseren, gelukkig heb ik nog wel 2 carters liggen.
1) Er staan wel FAQ's hier op bf over het vervangen van lagers en keerringen.
2) Ik gok dat je een en ander niet goed gemonteerd hebt, en dat je je karters daardoor gewoon nooit had kunnen dichtkrijgen (dat is een wilde gok, maar doe er je voordeel mee).
3) Het is niet vreemd om in het begin fouten te maken. Je eerste fout was waarschijnlijk dat je naar de winkel hebt geluisterd. Niet meer doen
4) Maak foto's bij de demontage, deze komen van pas bij de montage. Je kan ook een projectje hier maken, dan kunnen we gelijk goed advies geven.
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 29-9-2011 om 15:22 uur.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
smefke |
29-9-2011 17:14 |
Posts: 507 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
1) Er staan wel FAQ's hier op bf over het vervangen van lagers en keerringen.
2) Ik gok dat je een en ander niet goed gemonteerd hebt, en dat je je karters daardoor gewoon nooit had kunnen dichtkrijgen (dat is een wilde gok, maar doe er je voordeel mee).
3) Het is niet vreemd om in het begin fouten te maken. Je eerste fout was waarschijnlijk dat je naar de winkel hebt geluisterd. Niet meer doen
4) Maak foto's bij de demontage, deze komen van pas bij de montage. Je kan ook een projectje hier maken, dan kunnen we gelijk goed advies geven.
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 29-9-2011 om 15:22 uur.
ja dat van 2 klopt wel, want de versnellingsbak zat niet goed heb ik hierbij ook vermeld.
maar vind het nu wel raar, ik kan NERGENS een scheur vinden in het carter vind dit vrij raar, want de auto monteur zei dat er dan haast zeker een scheur is.
maar kan het nergens vinden en nu vraag ik mij toch af wat die paaang is.
bij de versnellingsbak heb je ringen die over de assen heen passen, waar over weer tandwielen moeten, deze ring zat dus knel en krijg je nu ook niet meer op de as, heb een nieuwe gehaald en die gaat er zo overheen dus is die ring scheef en niet de as, zou het dus kunnen dat het geluid van de ring vanaf kwam.??
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 29-9-2011 om 17:16 uur.
|
|
|
|
Aquamaniac |
29-9-2011 23:02 |
Posts: 882 |
jazekers
de pang was iets wat scheurde of ineens wegschoot
beide geluiden zullen door de dunne carterhelften versterkt worden waardoor ze aardig naar kunnen klinken
als je echt geen scheur kan vinden kan je het spul gewoon monteren
eventueel zoals al is aangeraden even de krukas laten controleren of deze nog goed recht is en er niet een kleine slingering in zit
en mocht er toch een scheur in het blok zitten dan zal je die uiteindelijk wel tegenkomen door lekkage o.i.d.
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Derbi-Olaf |
30-9-2011 0:08 |
Posts: 14999 |
Krukasje is heel snel ``krom`` ik zou hem sowieso even bij een bedrijf in de klokken laten zetten. als ´ie recht is doen ze er niks aan en kost het je wss niks , als ´ie krom is zullen ze hem richten en dan kost het je wat.
iig een win/win situatie, een kromme krukas wil je sowieso nieet.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Velthuis |
2-10-2011 21:17 |
Posts: 222 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
jazekers
de pang was iets wat scheurde of ineens wegschoot
beide geluiden zullen door de dunne carterhelften versterkt worden waardoor ze aardig naar kunnen klinken
als je echt geen scheur kan vinden kan je het spul gewoon monteren
eventueel zoals al is aangeraden even de krukas laten controleren of deze nog goed recht is en er niet een kleine slingering in zit
en mocht er toch een scheur in het blok zitten dan zal je die uiteindelijk wel tegenkomen door lekkage o.i.d.
Kun je niet gewoon eerst je blok aan de kant zetten met olie, of van mijn part benzine erin? Als hij ergens aan het carter begint te lekken zie je snel genoeg of hij gescheurd is.
|
|
|
|
Aquamaniac |
2-10-2011 22:33 |
Posts: 882 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Velthuis
[...]
Kun je niet gewoon eerst je blok aan de kant zetten met olie, of van mijn part benzine erin? Als hij ergens aan het carter begint te lekken zie je snel genoeg of hij gescheurd is.
de kans is heel groot dat als er een scheur in zit deze pas zal gaan lekken zodra het materiaal van het blok gaat werken (warm/koud wordt)
dus grote kans dat op jouw manier er nog niks te vinden is
in de automotoren revisie maken ze de boel magnetisch en de plekken waar dan het ijzerstof ophoopt zit een scheur
zo'n soort methode zal nu ook wel mogenlijk zijn maar lastig uitvoerbaar zonder de juiste materialen
Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 2-10-2011 om 22:35 uur.
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
smefke |
3-10-2011 8:34 |
Posts: 507 |
heb er gistere mee gerede lekt nog niks
deze kan dicht
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 3-10-2011 om 8:35 uur.
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
3-10-2011 15:13 |
Posts: 12846 |
U vraagt, wij draaien.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|