Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch maxi S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 717 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65266 - puch maxi S
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jurien 27-9-2011 19:03 Print topicpost
Posts: 13
hallo ik had al een een berichje op het form gezet maar kon het neit goed terug vinden. ik heb een puch maxi s helemaal standaart opgeknapt ik zou hem graag ongeveer 60 laten lopenis dit mogelijk zonder te veielen en een 70 er onder of niet bij mijn scooter ging het namelijk heeel makelijk

mvg jurien
 

Meathausen 27-9-2011 19:32 Print reply

Posts: 726
Probeer gewoon een iets grotere carburateur. 15mm bijvoorbeeld.
Met 70cc ga je met een beetje afstelling wel makkelijk over de 60 heen.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
mxbeunking 27-9-2011 19:54 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurien
hallo ik had al een een berichje op het form gezet maar kon het neit goed terug vinden. ik heb een puch maxi s helemaal standaart opgeknapt ik zou hem graag ongeveer 60 laten lopenis dit mogelijk zonder te veielen en een 70 er onder of niet bij mijn scooter ging het namelijk heeel makelijk

mvg jurien


andere uitlaat (proma/leovince), 15mm carb of 17. dan rijdt hij al n stuk harder. (geen powerfilters of dat soort troep)
 
Draaiwerk nodig? = PB
jurien 27-9-2011 19:55 Print reply
Posts: 13
maar het gat van het spruitstuk is maar 12 mm waar ehht spruitstuk op zit dan heeft een 15 mm tog niet zo veel zin en als ik 3 kwart gas geef geef ik ook al vol gas. het lijkt eigelijk of de cab te groor tis voor mijn cilinderjte. is er iets te doen met uitlaatjes of iets.
 
mxbeunking 27-9-2011 19:58 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurien
maar het gat van het spruitstuk is maar 12 mm waar ehht spruitstuk op zit dan heeft een 15 mm tog niet zo veel zin en als ik 3 kwart gas geef geef ik ook al vol gas. het lijkt eigelijk of de cab te groor tis voor mijn cilinderjte. is er iets te doen met uitlaatjes of iets.


ja andere uitlaat, is het een snor of brom cilinder? anders 15mm spruitstuk op werpen. Brom cilinder heeft zo een vierkant gat in de cilinder, daar komt n stuk meer benzine door heen.
 
Draaiwerk nodig? = PB
jurien 27-9-2011 20:04 Print reply
Posts: 13
het si een brommer geen snor maar het gat in de cilinder is niet groter dan 12 mm zou je dat kune honen evnetueel
 
mxbeunking 27-9-2011 20:08 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurien
het si een brommer geen snor maar het gat in de cilinder is niet groter dan 12 mm zou je dat kune honen evnetueel


bedoel je dat gat in de cilinder? of het gat van je spruitstuk? spruitstuk moet je gewoon een 15 kopen of zelf maken. Cilinder kan je wel uitfrezen of vijlen.
 
Draaiwerk nodig? = PB
jurien 27-9-2011 20:09 Print reply
Posts: 13
het ga t bij mij cilinder zijn er dinge waar ik rekeing mee moet houden tijdens het vijlen en wat voor soort uitlaat zou ik dan moeten kijken
 
mxbeunking 27-9-2011 20:13 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurien
het ga t bij mij cilinder zijn er dinge waar ik rekeing mee moet houden tijdens het vijlen en wat voor soort uitlaat zou ik dan moeten kijken


als je er geen ervaring mee hebt zou ik het laten doen door iemand die weet waar die mee bezig is. Wel kan je gewoon een 50 snel of 70cc kopen.

Ik had een leovince op een 70cc, die 70 was toen uitgelubbert. Toen heb ik er een 50 snor opgezet. en toen trok die echt perfect:P Maar ontsteking had ik toen ook wel zo goed als mogelijk afgesteld.

maar als je een brom cilinder hebt is het gat van je cilinder 15mm, bij een snel is het een groter vierkant gat.

dus dan zou je een 15 spruitstuk moeten halen en 15mm carb.

Dit bericht is gewijzigd door piet van der voort op 27-9-2011 om 20:14 uur.
 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 27-9-2011 20:17 Print reply

Posts: 2938
ik heb ook een keer me uitlaat een inlaat poort uitgebaggert op de freesbank. NIET verder gaan dan deze maten: http://www.puchmaxi.nl/cilindertuning.php
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
jurien 27-9-2011 20:20 Print reply
Posts: 13
ik heb nog een technigas cercui uitlaat liggen is dat veel verschil met een leovince en dan ga ik er een andere cab opzetten mijn ontsteking staat geod zit en nieuwe op problemen da thij niet meer wilde starten had er nieuwe contact puntjes in gezet enzo maar als het geregend had deet hij het neit meer dus heb een nieuwe gekocht en afgestled met voeler maatjes.het kopelingetje straskker gezet. wat zou ik kunne doen met de tandwielen
 
mxbeunking 27-9-2011 20:24 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurien
ik heb nog een technigas cercui uitlaat liggen is dat veel verschil met een leovince en dan ga ik er een andere cab opzetten mijn ontsteking staat geod zit en nieuwe op problemen da thij niet meer wilde starten had er nieuwe contact puntjes in gezet enzo maar als het geregend had deet hij het neit meer dus heb een nieuwe gekocht en afgestled met voeler maatjes.het kopelingetje straskker gezet. wat zou ik kunne doen met de tandwielen


volgens mij heeft technigas proma overgenomen als ik het goed heb... dus dat zal wel n goeie zijn.

wat voor tandwiel verhouding heb je nu?

Je ben je er wel van bewust al staat je ontsteking niet 100% goed afgesteld, dat hij een stuk minder goede prestaties geeft?
 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 27-9-2011 20:25 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurien
ik heb nog een technigas cercui uitlaat liggen is dat veel verschil met een leovince en dan ga ik er een andere cab opzetten mijn ontsteking staat geod zit en nieuwe op problemen da thij niet meer wilde starten had er nieuwe contact puntjes in gezet enzo maar als het geregend had deet hij het neit meer dus heb een nieuwe gekocht en afgestled met voeler maatjes.het kopelingetje straskker gezet. wat zou ik kunne doen met de tandwielen



nou ja wil je hard op trekken wij reden met de cross puchjes altijd iets van 11/45 tw dan trek je aardig op
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
jurien 27-9-2011 20:25 Print reply
Posts: 13
het was precies hoe het in het handboek stond beschreven hoe je een ontsteking moest afstellen dus ik denk da tik het goed gedaan heb hij gaat nu 40 45.

ik geloof dat tandwielen 15 om 45 heb
 
mxbeunking 27-9-2011 20:27 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurien
het was precies hoe het in het handboek stond beschreven hoe je een ontsteking moest afstellen dus ik denk da tik het goed gedaan heb hij gaat nu 40 45.

ik geloof dat tandwielen 15 om 45 heb


oke dan zal dat wel goed zijn, je wilt harder rijden he, niet harder optrekken, dan moet je achter een wat kleiner tandwiel hebben, en voor misschien ook ietsje kleiner zo dat je niet te veel trek kracht verliest...
 
Draaiwerk nodig? = PB
jurien 27-9-2011 20:30 Print reply
Posts: 13
ikn wil eigelijk combinatie van beide ik heb kopelings veertejs helemaal aangedraait en anderhalve slag terug maar hij trekt niet heel hard ik dnek da tik tog beter een 70 kan pakken of kijk ik verkeer.

mx jacob wat was jullie top toen

 

Dit topic is 3367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved