Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki tsx lekt blokolie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65260 - Suzuki tsx lekt blokolie
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custompuch 26-9-2011 21:09 Print reply

Posts: 290
die lange inbusbouten zijn dus van het vliegwielkapje?

nah, hij lekt niet zo erg hoor...

heb er een week mee gereden, en vandaag tapte ik er 700 ml olie uit...

olie is er een half jaar geleden in gegooid.


dan draai ik nu die kap er even af, dan check ik het even!
 
mxbeunking 26-9-2011 21:11 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
die lange inbusbouten zijn dus van het vliegwielkapje?

nah, hij lekt niet zo erg hoor...

heb er een week mee gereden, en vandaag tapte ik er 700 ml olie uit...

olie is er een half jaar geleden in gegooid.


dan draai ik nu die kap er even af, dan check ik het even!


ja, naja kunnen ook zeskanten zijn of kruiskoppen. zijn er in ieder geval 4 geloof ik.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Custompuch 26-9-2011 21:30 Print reply

Posts: 290
Ik heb hem net opengehaald,

het eerste wat me opviel, wat dat er iets speling zat op het koppelingsding (waar de kabel aan vast zit) daar zit ong een mm speling op, diagonaal... weet niet of dit erg is, of dat er miss een shimringetje bij tussen moet ofzo?

maar tijdens het rijden verneem ik er niks van.


verder, was het 1 grote smeerbende bij de drukstiftkeerring.
bij het vliegwiel is alles kurkdroog, dus gelukkig geen lekke krukaskeerring (kan ik me ook niet voorstellen, blok is een jaar geleden gereviseerd bij de dealer)

drukstift zelf zag er nog goed egaal uit, dus ik bestel nu even een keering, en dan moet het helemaal goedkomen!

Harstikke bedankt jongens!
 
mxbeunking 26-9-2011 21:32 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Ik heb hem net opengehaald,

het eerste wat me opviel, wat dat er iets speling zat op het koppelingsding (waar de kabel aan vast zit) daar zit ong een mm speling op, diagonaal... weet niet of dit erg is, of dat er miss een shimringetje bij tussen moet ofzo?

maar tijdens het rijden verneem ik er niks van.


verder, was het 1 grote smeerbende bij de drukstiftkeerring.
bij het vliegwiel is alles kurkdroog, dus gelukkig geen lekke krukaskeerring (kan ik me ook niet voorstellen, blok is een jaar geleden gereviseerd bij de dealer)

drukstift zelf zag er nog goed egaal uit, dus ik bestel nu even een keering, en dan moet het helemaal goedkomen!

Harstikke bedankt jongens!

en dan zou ik het even goed schoon maken, zodat je morgen echt goed ziet waar het vandaan komt

 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 26-9-2011 21:32 Print reply

Posts: 2938
supper! ik denk als je naar de brom boer gaat dat hebben ze hem ook wel voor 1 euro
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Custompuch 26-9-2011 21:40 Print reply

Posts: 290
mwah, bij de brommerboeren hier in de buurt is het meestal zo van; nee dat hebben we niet, maar we hebben dit en dat wel, en dat werkt ook wel hoor...


ik heb hem al besteld bij bromfietsshop

als hij binnen is, maak ik alles even goed schoon, nieuwe keerring erin, en dan in de gaten houden of hij blijft lekken of niet.
 
Custompuch 6-11-2011 13:14 Print reply

Posts: 290
Nu heeft hij een paar weken niet meer gelekt,

En sinds een paar dagen, lekt hij weer een paar drup na het rijden?

Moet ik nou elke maand mn drukstiftkeerring gaan vervangen ofzo?
 
tsx-elite 6-11-2011 13:22 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Nu heeft hij een paar weken niet meer gelekt,

En sinds een paar dagen, lekt hij weer een paar drup na het rijden?

Moet ik nou elke maand mn drukstiftkeerring gaan vervangen ofzo?


maak je blok eens helemaal schoon, kun je zo zien waar hij lekt, misschien lekt hij nu wel ergens anders
 
shut up muttley
Floris-tsx 6-11-2011 17:31 Print reply

Posts: 3225
Draai je je benzinekraan dicht na het rijden? Zoniet, wel doen want anders gaat de carb lekken en dit komt dan links naast het blok te liggen.


 
Iedereen kan professioneel worden
Custompuch 6-11-2011 17:46 Print reply

Posts: 290
Die draai ik altijd dicht..
 
Floris-tsx 6-11-2011 22:31 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Die draai ik altijd dicht..


hmm, vervelend. ik heb ook lang last gehad van lekkages aan het blok. Uiteindelijk gewoon een keer het ding uit elkaar gehad en alles vervangen en toen was het goed.
 
Iedereen kan professioneel worden
Custompuch 7-11-2011 10:46 Print reply

Posts: 290
ja ik ga dus niet het hele blok uit elkaar halen
 
Robin 1993 7-11-2011 10:47 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
ja ik ga dus niet het hele blok uit elkaar halen


Tja wat een motivatie toch weer . Da blijft dat ding dus lekken.
 
!!2 takt!!
Custompuch 7-11-2011 10:48 Print reply

Posts: 290
Ik ga niet mn blok uit elkaar halen, als ik niet eens weet waar het lekt.

ding is een jaar geleden door een bedrijf gereviseerd,

en dan zou ik hem nu helemaal uit elkaar gaan halen, omdat hij iets olie lekt??


als jou brommer niet vonkt, ga je toch ook niet het hele blok uit elkaar halen ?
 
Robin 1993 7-11-2011 10:50 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Ik ga niet mn blok uit elkaar halen, als ik niet eens weet waar het lekt.

ding is een jaar geleden door een bedrijf gereviseerd,

en dan zou ik hem nu helemaal uit elkaar gaan halen, omdat hij iets olie lekt??


als jou brommer niet vonkt, ga je toch ook niet het hele blok uit elkaar halen ?



Klopt wat je zegt. Maar als de pakking van je carters kapot zijn ofzo dan zou je hem toch echt uit elkaar moeten halen. Of je laat hem dat beetje lekken en vult het telkens bij.
 
!!2 takt!!

Dit topic is 5401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved