Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #65260 - Suzuki tsx lekt blokolie
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 5401 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Custompuch |
26-9-2011 21:09 |
Posts: 290 |
die lange inbusbouten zijn dus van het vliegwielkapje?
nah, hij lekt niet zo erg hoor...
heb er een week mee gereden, en vandaag tapte ik er 700 ml olie uit...
olie is er een half jaar geleden in gegooid.
dan draai ik nu die kap er even af, dan check ik het even!
|
|
|
|
mxbeunking |
26-9-2011 21:11 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
die lange inbusbouten zijn dus van het vliegwielkapje?
nah, hij lekt niet zo erg hoor...
heb er een week mee gereden, en vandaag tapte ik er 700 ml olie uit...
olie is er een half jaar geleden in gegooid.
dan draai ik nu die kap er even af, dan check ik het even!
ja, naja kunnen ook zeskanten zijn of kruiskoppen. zijn er in ieder geval 4 geloof ik.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Custompuch |
26-9-2011 21:30 |
Posts: 290 |
Ik heb hem net opengehaald,
het eerste wat me opviel, wat dat er iets speling zat op het koppelingsding (waar de kabel aan vast zit) daar zit ong een mm speling op, diagonaal... weet niet of dit erg is, of dat er miss een shimringetje bij tussen moet ofzo?
maar tijdens het rijden verneem ik er niks van.
verder, was het 1 grote smeerbende bij de drukstiftkeerring.
bij het vliegwiel is alles kurkdroog, dus gelukkig geen lekke krukaskeerring (kan ik me ook niet voorstellen, blok is een jaar geleden gereviseerd bij de dealer)
drukstift zelf zag er nog goed egaal uit, dus ik bestel nu even een keering, en dan moet het helemaal goedkomen!
Harstikke bedankt jongens!
|
|
|
|
mxbeunking |
26-9-2011 21:32 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Ik heb hem net opengehaald,
het eerste wat me opviel, wat dat er iets speling zat op het koppelingsding (waar de kabel aan vast zit) daar zit ong een mm speling op, diagonaal... weet niet of dit erg is, of dat er miss een shimringetje bij tussen moet ofzo?
maar tijdens het rijden verneem ik er niks van.
verder, was het 1 grote smeerbende bij de drukstiftkeerring.
bij het vliegwiel is alles kurkdroog, dus gelukkig geen lekke krukaskeerring (kan ik me ook niet voorstellen, blok is een jaar geleden gereviseerd bij de dealer)
drukstift zelf zag er nog goed egaal uit, dus ik bestel nu even een keering, en dan moet het helemaal goedkomen!
Harstikke bedankt jongens!
en dan zou ik het even goed schoon maken, zodat je morgen echt goed ziet waar het vandaan komt
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
mx-jacob |
26-9-2011 21:32 |
Posts: 2938 |
supper! ik denk als je naar de brom boer gaat dat hebben ze hem ook wel voor 1 euro
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Custompuch |
26-9-2011 21:40 |
Posts: 290 |
mwah, bij de brommerboeren hier in de buurt is het meestal zo van; nee dat hebben we niet, maar we hebben dit en dat wel, en dat werkt ook wel hoor...
ik heb hem al besteld bij bromfietsshop
als hij binnen is, maak ik alles even goed schoon, nieuwe keerring erin, en dan in de gaten houden of hij blijft lekken of niet.
|
|
|
|
Custompuch |
6-11-2011 13:14 |
Posts: 290 |
Nu heeft hij een paar weken niet meer gelekt,
En sinds een paar dagen, lekt hij weer een paar drup na het rijden?
Moet ik nou elke maand mn drukstiftkeerring gaan vervangen ofzo?
|
|
|
|
tsx-elite |
6-11-2011 13:22 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Nu heeft hij een paar weken niet meer gelekt,
En sinds een paar dagen, lekt hij weer een paar drup na het rijden?
Moet ik nou elke maand mn drukstiftkeerring gaan vervangen ofzo?
maak je blok eens helemaal schoon, kun je zo zien waar hij lekt, misschien lekt hij nu wel ergens anders
|
|
shut up muttley |
|
Floris-tsx |
6-11-2011 17:31 |
Posts: 3225 |
Draai je je benzinekraan dicht na het rijden? Zoniet, wel doen want anders gaat de carb lekken en dit komt dan links naast het blok te liggen.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Custompuch |
6-11-2011 17:46 |
Posts: 290 |
Die draai ik altijd dicht..
|
|
|
|
Floris-tsx |
6-11-2011 22:31 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Die draai ik altijd dicht..
hmm, vervelend. ik heb ook lang last gehad van lekkages aan het blok. Uiteindelijk gewoon een keer het ding uit elkaar gehad en alles vervangen en toen was het goed.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Custompuch |
7-11-2011 10:46 |
Posts: 290 |
ja ik ga dus niet het hele blok uit elkaar halen
|
|
|
|
Robin 1993 |
7-11-2011 10:47 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
ja ik ga dus niet het hele blok uit elkaar halen
Tja wat een motivatie toch weer . Da blijft dat ding dus lekken.
|
|
!!2 takt!! |
|
Custompuch |
7-11-2011 10:48 |
Posts: 290 |
Ik ga niet mn blok uit elkaar halen, als ik niet eens weet waar het lekt.
ding is een jaar geleden door een bedrijf gereviseerd,
en dan zou ik hem nu helemaal uit elkaar gaan halen, omdat hij iets olie lekt??
als jou brommer niet vonkt, ga je toch ook niet het hele blok uit elkaar halen ?
|
|
|
|
Robin 1993 |
7-11-2011 10:50 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Ik ga niet mn blok uit elkaar halen, als ik niet eens weet waar het lekt.
ding is een jaar geleden door een bedrijf gereviseerd,
en dan zou ik hem nu helemaal uit elkaar gaan halen, omdat hij iets olie lekt??
als jou brommer niet vonkt, ga je toch ook niet het hele blok uit elkaar halen ?
Klopt wat je zegt. Maar als de pakking van je carters kapot zijn ofzo dan zou je hem toch echt uit elkaar moeten halen. Of je laat hem dat beetje lekken en vult het telkens bij.
|
|
!!2 takt!! |
|
Dit topic is 5401 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|