Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #65260 - Suzuki tsx lekt blokolie
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 5400 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Custompuch |
26-9-2011 20:45 |
Posts: 290 |
Mn suzuki tsx lekt olie, paar drupjes per dag...
nu heb ik vandaag de keering van de schakelas schoon gemaakt, en de onderkant van het blok.
en toen de olie ververst. (850ml)
nu een paar uur later, ligt er weer een plasje olie onder.
de keering is nog droog, dus daar lekt hij niet.
nu hing er een druppel, helemaal aan de linker kant van het blok. (kant van de schakelas)
volgens mij komt dat van de pakking af.
wat zit er aan die kant van het blok?
en is het makkelijk om die pakking te vervangen?
Alvast bedankt.
|
|
|
|
mx-jacob |
26-9-2011 20:46 |
Posts: 2938 |
denk de keerring van de druk stift heb ik ook gehad
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Custompuch |
26-9-2011 20:47 |
Posts: 290 |
en waar zit die dan?
in het blok?
dan moet er dus ook een pakking lek zijn, wil de olie naar buiten komen?
edit; ik zag net een oud topic van je,
dat jij dat probleem ook had.
dus de oplossing is waarschijnlijk een nieuwe keering,
die drukstift, kun je die er zo uit trekken en er weer terug induwen?
hoe weet ik hoever ik hem er weer in moet duwen?
(sorry, ik weet echt niks van deze brommers, heb hem net!)
Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 26-9-2011 om 20:51 uur.
|
|
|
|
old timer |
26-9-2011 20:51 |
Posts: 469 |
zit er olie bij het vliegwiel. bij mijn was de linker krukas keering lek.
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
mx-jacob |
26-9-2011 20:52 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
en waar zit die dan?
in het blok?
dan moet er dus ook een pakking lek zijn, wil de olie naar buiten komen?
edit; ik zag net een oud topic van je,
dat jij dat probleem ook had.
dus de oplossing is waarschijnlijk een nieuwe keering,
die drukstift, kun je die er zo uit trekken en er weer terug induwen?
hoe weet ik hoever ik hem er weer in moet duwen?
keerring kan je er gewoon wippen met de drukstift en de nieuwe er weer in duwen.
(sorry, ik weet echt niks van deze brommers, heb hem net!)
Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 26-9-2011 om 20:51 uur.
oke linker deksel er af. dan kan de de stift er gewoon uitrekken en met er weer in gewoon er in tot hij niet verder kan.
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 26-9-2011 om 20:53 uur.
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
mxbeunking |
26-9-2011 20:53 |
|
Custompuch |
26-9-2011 21:00 |
Posts: 290 |
als ik de kap voor het vliegwiel eraf haal, moet de olie eerst afgetapt worden?
ik heb hier nog een pakkingsetje liggen,
dus als ik zo'n keering haal, kan ik in 1 avond de boel weer goed hebben?
|
|
|
|
mxbeunking |
26-9-2011 21:01 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
als ik de kap voor het vliegwiel eraf haal, moet de olie eerst afgetapt worden?
ik heb hier nog een pakkingsetje liggen,
dus als ik zo'n keering haal, kan ik in 1 avond de boel weer goed hebben?
achter je vliegwiel kap zit geen pakkinge, dus er komt geen olie uit als je hem loshaald, de brommer even naar rechts laten hangen. Stift er uit halen, keering eruit trekken, en nieuwe erin. Klaar
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
mx-jacob |
26-9-2011 21:01 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
als ik de kap voor het vliegwiel eraf haal, moet de olie eerst afgetapt worden?
ik heb hier nog een pakkingsetje liggen,
dus als ik zo'n keering haal, kan ik in 1 avond de boel weer goed hebben?
mee als je de vliegwiel deksel er af haald komt er geen olie uit. nou dan heb je wel een lange avond als je alles wil vervangen moet je je hele blok splitsen.
edit lees fout, ja idd de druk stift keerring heb je in 10min gedaan
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 26-9-2011 om 21:02 uur.
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Arjanus |
26-9-2011 21:01 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
als ik de kap voor het vliegwiel eraf haal, moet de olie eerst afgetapt worden?
ik heb hier nog een pakkingsetje liggen,
dus als ik zo'n keering haal, kan ik in 1 avond de boel weer goed hebben?
nee
ja, als dat het lek is tenminste
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Custompuch |
26-9-2011 21:03 |
Posts: 290 |
als ik die keering vervang, moet de olie wel afgetapt worden toch?
ik bedoel niet blok splitsen, maar die keerring vervangen..
dat is toch wel klaar in 1 avondje?
raden jullie ook een nieuwe drukstift aan?
|
|
|
|
mxbeunking |
26-9-2011 21:03 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
mee als je de vliegwiel deksel er af haald komt er geen olie uit. nou dan heb je wel een lange avond als je alles wil vervangen moet je je hele blok splitsen.
hij bedoeld alleeen de keering van de drukstift, en hij denkt dat er een pakking tussen zit. Het kan ook zijn dat het van je neutraal schakelaar komt, of je oliepompt. Oliepomp zit achter je voortandwiel. En neutraal gaat een draadje naar toe, deze 2 zitten ook allebij achter je vliegwiel kap.
Even kap eraf kijken waar de olie vandaan komt.
ligt eraan of je drukstift nog goed is. nee olie hoeft er niet uit. Brommer naar rechts laten hangen
Dit bericht is gewijzigd door piet van der voort op 26-9-2011 om 21:04 uur.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
mx-jacob |
26-9-2011 21:04 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
als ik die keering vervang, moet de olie wel afgetapt worden toch?
ik bedoel niet blok splitsen, maar die keerring vervangen..
dat is toch wel klaar in 1 avondje?
raden jullie ook een nieuwe drukstift aan?
nou is je drukt stift nog netjes recht en zonder geulen
klus je van 10 minuten
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Custompuch |
26-9-2011 21:06 |
Posts: 290 |
oliepomp zit er niet meer op, hij rijd op mengsmering.
dus er zit ook geen pakking tussen?
is ook wel logisch als er geen olie achter zit
dus ik kan gewoon die lange inbusbouten losdraaien, ff checken wat er lek is, weer dichtschroeven, en morgen weer mee naar school.
dan kan ik vanavond een bestelling plaatsen.
|
|
|
|
mx-jacob |
26-9-2011 21:08 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
oliepomp zit er niet meer op, hij rijd op mengsmering.
dus er zit ook geen pakking tussen?
is ook wel logisch als er geen olie achter zit
dus ik kan gewoon die lange inbusbouten losdraaien, ff checken wat er lek is, weer dichtschroeven, en morgen weer mee naar school.
dan kan ik vanavond een bestelling plaatsen.
mmm ja hoor weet niet hoe ver je moet anders neem je een flesje olie mee... maar achter je olie pomp zit wel olie dus die pakking kan ook lek zijn
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
mxbeunking |
26-9-2011 21:09 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
oliepomp zit er niet meer op, hij rijd op mengsmering.
dus er zit ook geen pakking tussen?
is ook wel logisch als er geen olie achter zit
dus ik kan gewoon die lange inbusbouten losdraaien, ff checken wat er lek is, weer dichtschroeven, en morgen weer mee naar school.
dan kan ik vanavond een bestelling plaatsen.
ja precies. Maar misschien hebben ze geen goed afdekplaatje gemaakt dat de olie er langzaam uitkomt, heb ik ook nog gehad.
idd imbussen los. kap eraf. kijken wat er mis is.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Dit topic is 5400 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|