Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki tsx lekt blokolie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 830 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65260 - Suzuki tsx lekt blokolie
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custompuch 26-9-2011 20:45 Print topicpost

Posts: 290
Mn suzuki tsx lekt olie, paar drupjes per dag...

nu heb ik vandaag de keering van de schakelas schoon gemaakt, en de onderkant van het blok.
en toen de olie ververst. (850ml)

nu een paar uur later, ligt er weer een plasje olie onder.

de keering is nog droog, dus daar lekt hij niet.

nu hing er een druppel, helemaal aan de linker kant van het blok. (kant van de schakelas)

volgens mij komt dat van de pakking af.

wat zit er aan die kant van het blok?

en is het makkelijk om die pakking te vervangen?

Alvast bedankt.
 

mx-jacob 26-9-2011 20:46 Print reply

Posts: 2938
denk de keerring van de druk stift heb ik ook gehad
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Custompuch 26-9-2011 20:47 Print reply

Posts: 290
en waar zit die dan?

in het blok?

dan moet er dus ook een pakking lek zijn, wil de olie naar buiten komen?

edit; ik zag net een oud topic van je,

dat jij dat probleem ook had.


dus de oplossing is waarschijnlijk een nieuwe keering,


die drukstift, kun je die er zo uit trekken en er weer terug induwen?

hoe weet ik hoever ik hem er weer in moet duwen?


(sorry, ik weet echt niks van deze brommers, heb hem net!)

Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 26-9-2011 om 20:51 uur.
 
old timer 26-9-2011 20:51 Print reply

Posts: 469
zit er olie bij het vliegwiel. bij mijn was de linker krukas keering lek.
 
bijna goed, is goed genoeg
mx-jacob 26-9-2011 20:52 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
en waar zit die dan?

in het blok?

dan moet er dus ook een pakking lek zijn, wil de olie naar buiten komen?

edit; ik zag net een oud topic van je,

dat jij dat probleem ook had.


dus de oplossing is waarschijnlijk een nieuwe keering,


die drukstift, kun je die er zo uit trekken en er weer terug induwen?

hoe weet ik hoever ik hem er weer in moet duwen?

keerring kan je er gewoon wippen met de drukstift en de nieuwe er weer in duwen.


(sorry, ik weet echt niks van deze brommers, heb hem net!)

Dit bericht is gewijzigd door Custompuch op 26-9-2011 om 20:51 uur.



oke linker deksel er af. dan kan de de stift er gewoon uitrekken en met er weer in gewoon er in tot hij niet verder kan.

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 26-9-2011 om 20:53 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
mxbeunking 26-9-2011 20:53 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Mn suzuki tsx lekt olie, paar drupjes per dag...

nu heb ik vandaag de keering van de schakelas schoon gemaakt, en de onderkant van het blok.
en toen de olie ververst. (850ml)

nu een paar uur later, ligt er weer een plasje olie onder.

de keering is nog droog, dus daar lekt hij niet.

nu hing er een druppel, helemaal aan de linker kant van het blok. (kant van de schakelas)

volgens mij komt dat van de pakking af.

wat zit er aan die kant van het blok?

en is het makkelijk om die pakking te vervangen?

Alvast bedankt.


kan ook zijn dat je vloeibare pakking tussen de carter helfden niet goed meer is... dat had ik
 
Draaiwerk nodig? = PB
Custompuch 26-9-2011 21:00 Print reply

Posts: 290
als ik de kap voor het vliegwiel eraf haal, moet de olie eerst afgetapt worden?

ik heb hier nog een pakkingsetje liggen,

dus als ik zo'n keering haal, kan ik in 1 avond de boel weer goed hebben?
 
mxbeunking 26-9-2011 21:01 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
als ik de kap voor het vliegwiel eraf haal, moet de olie eerst afgetapt worden?

ik heb hier nog een pakkingsetje liggen,

dus als ik zo'n keering haal, kan ik in 1 avond de boel weer goed hebben?


achter je vliegwiel kap zit geen pakkinge, dus er komt geen olie uit als je hem loshaald, de brommer even naar rechts laten hangen. Stift er uit halen, keering eruit trekken, en nieuwe erin. Klaar
 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 26-9-2011 21:01 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
als ik de kap voor het vliegwiel eraf haal, moet de olie eerst afgetapt worden?

ik heb hier nog een pakkingsetje liggen,

dus als ik zo'n keering haal, kan ik in 1 avond de boel weer goed hebben?



mee als je de vliegwiel deksel er af haald komt er geen olie uit. nou dan heb je wel een lange avond als je alles wil vervangen moet je je hele blok splitsen.

edit lees fout, ja idd de druk stift keerring heb je in 10min gedaan

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 26-9-2011 om 21:02 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Arjanus 26-9-2011 21:01 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
als ik de kap voor het vliegwiel eraf haal, moet de olie eerst afgetapt worden?

ik heb hier nog een pakkingsetje liggen,

dus als ik zo'n keering haal, kan ik in 1 avond de boel weer goed hebben?



nee

ja, als dat het lek is tenminste
 
lieber nurburgring als ehering
Custompuch 26-9-2011 21:03 Print reply

Posts: 290
als ik die keering vervang, moet de olie wel afgetapt worden toch?


ik bedoel niet blok splitsen, maar die keerring vervangen..

dat is toch wel klaar in 1 avondje?

raden jullie ook een nieuwe drukstift aan?
 
mxbeunking 26-9-2011 21:03 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



mee als je de vliegwiel deksel er af haald komt er geen olie uit. nou dan heb je wel een lange avond als je alles wil vervangen moet je je hele blok splitsen.


hij bedoeld alleeen de keering van de drukstift, en hij denkt dat er een pakking tussen zit. Het kan ook zijn dat het van je neutraal schakelaar komt, of je oliepompt. Oliepomp zit achter je voortandwiel. En neutraal gaat een draadje naar toe, deze 2 zitten ook allebij achter je vliegwiel kap.

Even kap eraf kijken waar de olie vandaan komt.
ligt eraan of je drukstift nog goed is. nee olie hoeft er niet uit. Brommer naar rechts laten hangen

Dit bericht is gewijzigd door piet van der voort op 26-9-2011 om 21:04 uur.
 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 26-9-2011 21:04 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
als ik die keering vervang, moet de olie wel afgetapt worden toch?


ik bedoel niet blok splitsen, maar die keerring vervangen..

dat is toch wel klaar in 1 avondje?

raden jullie ook een nieuwe drukstift aan?


nou is je drukt stift nog netjes recht en zonder geulen

klus je van 10 minuten
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Custompuch 26-9-2011 21:06 Print reply

Posts: 290
oliepomp zit er niet meer op, hij rijd op mengsmering.

dus er zit ook geen pakking tussen?

is ook wel logisch als er geen olie achter zit

dus ik kan gewoon die lange inbusbouten losdraaien, ff checken wat er lek is, weer dichtschroeven, en morgen weer mee naar school.

dan kan ik vanavond een bestelling plaatsen.


 
mx-jacob 26-9-2011 21:08 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
oliepomp zit er niet meer op, hij rijd op mengsmering.

dus er zit ook geen pakking tussen?

is ook wel logisch als er geen olie achter zit

dus ik kan gewoon die lange inbusbouten losdraaien, ff checken wat er lek is, weer dichtschroeven, en morgen weer mee naar school.

dan kan ik vanavond een bestelling plaatsen.





mmm ja hoor weet niet hoe ver je moet anders neem je een flesje olie mee... maar achter je olie pomp zit wel olie dus die pakking kan ook lek zijn
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
mxbeunking 26-9-2011 21:09 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
oliepomp zit er niet meer op, hij rijd op mengsmering.

dus er zit ook geen pakking tussen?

is ook wel logisch als er geen olie achter zit

dus ik kan gewoon die lange inbusbouten losdraaien, ff checken wat er lek is, weer dichtschroeven, en morgen weer mee naar school.

dan kan ik vanavond een bestelling plaatsen.




ja precies. Maar misschien hebben ze geen goed afdekplaatje gemaakt dat de olie er langzaam uitkomt, heb ik ook nog gehad.

idd imbussen los. kap eraf. kijken wat er mis is.
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 5400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved