Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT startproblemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65256 - Yamaha DT startproblemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wolrock 26-9-2011 15:22 Print topicpost
Posts: 48
Hallo, gister kwam een vriend langs en gingen we crossen. Mn brommer wou eerst niet starte dus ik had hem rijklaar gemaakt vor mn vriend als ie kwam. Dat was gelukt:P hij starte met 1x kick alleen wel steeds bougie beetje zwart/nat en wit aan andere kant. We ginge dus crosse maar hij rookte veel , wij uitlaat schoonmaken rook minder.. nog tijdje door gecrost en toen in de avond opeens viel die uit toen ik schakelde(schakelde ik verkeerd.. zo ja was prob?)toen gingen we proberen hem te starten ging meteen aan maar viel weer uit als je ging schakelen of hij reedt heel zachtjes..
Zelfs later wou ie niet meer aan zelfs niet reageren op het kicken en aanrennen(geluid klonk ook zwaarder dan normaal) af en toe zacht getik alsof ie gwn niet kon aanslaan. Ik bougie gekeken die was zwart en nat en de benzine drupte er gwn af dik verzope door teveel starten wsl. Soorry voor dit lange saaie verhaal.. Kan iemand mij helpen??

MEMBRAAM NAGEKEKEN= slechte pakking
BOUGIE= ZWART/NAT was eerst beetje zwart/nat en mantel deels wit
NA RIJDEN= Hij lekt altijd beetje na rijden
CARB= schoongemaakt amper vuil te zien
ONTSTEKING= Is erg goede vonk en goede timing

Alvast bedankt.

 

Paultje Pils 26-9-2011 16:33 Print reply

Posts: 2110
Nieuwe bougie, vlotter/benzinekraan nakijken en je pakking vernieuwen. En kijken of je compressie hebt.
 
If you can't dodge it, ram it.
Arjanus 26-9-2011 16:54 Print reply

Posts: 9073
een fatsoenlijk verhaal leren typen

en daarna je brommer af gaan stellen, als je bougie zwart en nat is kun je wel bedenken dat hij teveel benzine krijgt hoop ik ?
 
lieber nurburgring als ehering
wolrock 26-9-2011 19:22 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
een fatsoenlijk verhaal leren typen

en daarna je brommer af gaan stellen, als je bougie zwart en nat is kun je wel bedenken dat hij teveel benzine krijgt hoop ik ?



ja lol ik schreef het snel want had haast ik zal volgende keer een stuk netter en duidelijker zijn. en inderdaad afstellen moet zo ie zo dus ga dat proberen dan maar als er weinig andere suggesties zijn.
 
wolrock 26-9-2011 19:24 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Nieuwe bougie, vlotter/benzinekraan nakijken en je pakking vernieuwen. En kijken of je compressie hebt.



vlotter nagekeken en die beweegt gewoon nog en zit goed vast.
nieuwe bougie ga ik nog proberen maar die ik nu heb is eigenlijk redelijk nieuw. En benzinekraan nakijken dan maar. Eigenlijk had ik hem ook aardig afgesteld en reedt ie beter maar had toch beetje zwart vettige bougie met deels witte mantel en na uitvallen pikzwart en nattig. Hmm compressie laag is zeker denk ik want ik deeed beetje benzine in bougiegat en zelfs toen startte de brommer niet. Maar er zit een nieuw cilinder op.. dus dan heeft vorige eigenaar dus gare zuigerveren gebruikt of gare zuiger of beide.

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:30 uur.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 26-9-2011 19:48 Print reply

Posts: 1558
of dat ding niet ingereden.
 
I Can Play With Madness
thedutchrockstar 26-9-2011 19:56 Print reply

Posts: 500
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wolrock
[...]



vlotter nagekeken en die beweegt gewoon nog en zit goed vast.
nieuwe bougie ga ik nog proberen maar die ik nu heb is eigenlijk redelijk nieuw. En benzinekraan nakijken dan maar. Eigenlijk had ik hem ook aardig afgesteld en reedt ie beter maar had toch beetje zwart vettige bougie met deels witte mantel en na uitvallen pikzwart en nattig. Hmm compressie laag is zeker denk ik want ik deeed beetje benzine in bougiegat en zelfs toen startte de brommer niet. Maar er zit een nieuw cilinder op.. dus dan heeft vorige eigenaar dus gare zuigerveren gebruikt of gare zuiger of beide.

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 26-9-2011 om 19:30 uur.


Dat een bougie net nieuw is betekent eig nog niks, als je lang op een te grote sproeier (rijke afstelling) rijdt dan slaat de bougie vet, dan vonk ie niet goed meer maar dan knettert hij als het ware (miss ook eerst de vonk controleren)

Ik zou inderdaad even kijken naar de cilinder en de zuiger, weinig compressie betekent meestal gare zuigerveren (of ontbrekende zuiger veer)

Maar als ik jou was zou ik eerst vonk controleren...
Is er goeie vonk... dan ligt het niet aan bougie, en dan zou ik maar ff de ontsteking controleren (is ie nog goed afgesteld? 0.7mm volgens kenny empirisch gezien dat ie het dan opeens goed ging doen) Is die goed afgesteld dan zou ik de condensator controleren
Vonkt hij niet of knettert hij (niet tussen de twee puntjes vonken) dan zou ik gewoon een nieuw bougietje pakken en minder rijk afstellen...
Hoop je hier een beetje verder mee te helpen
 
2 wheel madness
RikDT50MX - Nieuws Poster 26-9-2011 20:05 Print reply

Posts: 1558
lol, een van de mods de titel aangepast?
 
I Can Play With Madness
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-9-2011 20:48 Print reply

Posts: 8606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
lol, een van de mods de titel aangepast?


Moest zijn "Yamaha DT reet maar nu kut"
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Arjanus 26-9-2011 21:02 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Moest zijn "Yamaha DT reet maar nu kut"



ja maar reedt was tenminste nog nederlands, nu klopt er gewoon geen reet van de topictitel


 
lieber nurburgring als ehering
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-9-2011 21:06 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



ja maar reedt was tenminste nog nederlands, nu klopt er gewoon geen reet van de topictitel




'reedt' is geen nederlands, misschien in dat achterlijke gat waar jij woont. Ik heb het aangepast naar het eerste woord wat weer een normale zin maakte.

 
Too cool for school!
Arjanus 26-9-2011 21:09 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


'reedt' is geen nederlands, misschien in dat achterlijke gat waar jij woont. Ik heb het aangepast naar het eerste woord wat weer een normale zin maakte.




true, true

maar men snapt iig dat de TS geen yamaha dt reet heeft oid

nou ja, ik snapte het iig
 
lieber nurburgring als ehering
Johann 26-9-2011 21:12 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


'reedt' is geen nederlands, misschien in dat achterlijke gat waar jij woont. Ik heb het aangepast naar het eerste woord wat weer een normale zin maakte.



reet/reten/gereten. Dat heeft niks met rijden te maken
reed/reden/gereden is wat beter
 
Frysk 26-9-2011 21:13 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


reet/reten/gereten. Dat heeft niks met rijden te maken
reed/reden/gereden is wat beter


reed -> oprijlaan
reet -> zo'n harig geval met een gaatje

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 26-9-2011 om 21:14 uur.
 
giggitybyte
Johann 26-9-2011 21:16 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


reed -> oprijlaan
reet -> zo'n harig geval met een gaatje

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 26-9-2011 om 21:14 uur.


of iets van zandweg
 
Frysk 26-9-2011 21:21 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


of iets van zandweg


jep
 
giggitybyte

Dit topic is 3089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved