BenjaminDG |
24-9-2011 22:18 |
Posts: 4605 |
Haal je in 6de ook je maximum toerental of niet?
Ga je in 5de even snel of zelfs sneller als in 6de?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Quincy-12 |
24-9-2011 23:47 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Haal je in 6de ook je maximum toerental of niet?
Ga je in 5de even snel of zelfs sneller als in 6de?
in de 6de haal ik de max wel ja en in 5de even snel als 6e
|
|
Mijn ducati staat in de garage ;) |
|
Marcooow |
25-9-2011 1:23 |
Posts: 5713 |
tandwiel 13 en 14 halen, eerst die 13 proberen, anders 14
|
|
faster than a bullet! |
|
StineZ |
25-9-2011 2:27 |
Posts: 571 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Quincy-12
[...]
in de 6de haal ik de max wel ja en in 5de even snel als 6e
raar want eigenlijk moet het een keuze zijn.. je secundaire vertanding verschilt (als het goed is) wel tussen de 5 en 6..
|
|
Turbokit |
|
Gerard1793 |
25-9-2011 2:29 |
Posts: 4006 |
Als je nieuwe tandwielen koopt raad ik aan om direct beide tandwielen en de ketting te vervangen, anders slijt de boel enorm...
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Ivo93 |
25-9-2011 3:41 |
Posts: 144 |
Volgens mij heeft deze man 149 posts met alleen maar vragen
|
|
|
|
JB1 |
25-9-2011 9:48 |
Posts: 14881 |
Een soort van halfwerkende prop?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
25-9-2011 10:15 |
Posts: 4605 |
Je hoort in 6de iets trager te gaan dan in 5de, je hoort ook minder toeren te draaien in 6de dan in 5de.
Dit dient dan als een soort overdrive zodat je andere versnellingen niet te hoog in toeren kunnen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
grasmaaier89 |
25-9-2011 11:36 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ivo93
Volgens mij heeft deze man 149 posts met alleen maar vragen
hij heeft er 9 meer als jou!
ontopic: ik zou er idd mee spelen. Desnoods verander je alleen het achtertandwiel (een kleinere erinzetten dus).
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Ivo93 |
25-9-2011 12:20 |
Posts: 144 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
hij heeft er 9 meer als jou!
ontopic: ik zou er idd mee spelen. Desnoods verander je alleen het achtertandwiel (een kleinere erinzetten dus).
Nou ik heb geen 140 vragen gesteld hoor
|
|
|
|
.luuk |
25-9-2011 13:02 |
Posts: 1483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Je hoort in 6de iets trager te gaan dan in 5de, je hoort ook minder toeren te draaien in 6de dan in 5de.
Dit dient dan als een soort overdrive zodat je andere versnellingen niet te hoog in toeren kunnen.
Wut? ik ga in de 6 echt wel een stukje harder dan in de 5
in de 5 +/- 70 en de 6 =/- 80, 85 met 15-53
|
|
|
|
BenjaminDG |
25-9-2011 16:17 |
Posts: 4605 |
Ik met mijn motor niet meer, maar dat zal aan de luchtweerstand liggen.
De brommer mag wel niet zijn maximum toerental bereiken in 6de want dan ga je teveel toeren draaien in je andere vitessen denk ik.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
.luuk |
25-9-2011 16:25 |
Posts: 1483 |
dat klop wel idd ja, op top in de 6 draait ie ongeveer 1k minder dan in de rest van de versnellingen
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-9-2011 20:16 |
Posts: 6717 |
als je in de 5 al harder kunt dan in de 6 heeft een groter voortandwiel geen zin. dan zit ie gewoon al op z'n max.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
25-9-2011 20:20 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik met mijn motor niet meer, maar dat zal aan de luchtweerstand liggen.
De brommer mag wel niet zijn maximum toerental bereiken in 6de want dan ga je teveel toeren draaien in je andere vitessen denk ik.
Ja, in de formule 1 schakelen ze ook altijd zo snel mogelijk op naar de 7e versnelling.
Spaart weer brandstof uit, komen ze weer een stukje verder.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|