Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 13-53 twv?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65252 - 13-53 twv?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Quincy-12 24-9-2011 20:59 Print topicpost
Posts: 187
Hallo, ik heb een derbi senda met leovince v6 met soort van halfwerkende prop in de uitlaat! ik heb nu twv 12-53 en hij loopt op teller 68 maar hij maakt bij 68 heel veel toeren. Kan ik nu tw 13 voor doen en een paar tandjes minder achter?
Ik wil hem rond de 70 hebben maar met minder toeren bij de 70!

Iemand een idee wat tandwielen (of anders) betreft?
 
Mijn ducati staat in de garage ;)

BenjaminDG 24-9-2011 22:18 Print reply

Posts: 4605
Haal je in 6de ook je maximum toerental of niet?

Ga je in 5de even snel of zelfs sneller als in 6de?
 
Vlaanderen vrij!
Quincy-12 24-9-2011 23:47 Print reply
Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Haal je in 6de ook je maximum toerental of niet?

Ga je in 5de even snel of zelfs sneller als in 6de?


in de 6de haal ik de max wel ja en in 5de even snel als 6e

 
Mijn ducati staat in de garage ;)
Marcooow 25-9-2011 1:23 Print reply

Posts: 5713
tandwiel 13 en 14 halen, eerst die 13 proberen, anders 14
 
faster than a bullet!
StineZ 25-9-2011 2:27 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quincy-12
[...]


in de 6de haal ik de max wel ja en in 5de even snel als 6e



raar want eigenlijk moet het een keuze zijn.. je secundaire vertanding verschilt (als het goed is) wel tussen de 5 en 6..
 
Turbokit
Gerard1793 25-9-2011 2:29 Print reply

Posts: 4006
Als je nieuwe tandwielen koopt raad ik aan om direct beide tandwielen en de ketting te vervangen, anders slijt de boel enorm...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Ivo93 25-9-2011 3:41 Print reply

Posts: 144
Volgens mij heeft deze man 149 posts met alleen maar vragen
 
JB1 25-9-2011 9:48 Print reply

Posts: 14881
Een soort van halfwerkende prop?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 25-9-2011 10:15 Print reply

Posts: 4605
Je hoort in 6de iets trager te gaan dan in 5de, je hoort ook minder toeren te draaien in 6de dan in 5de.

Dit dient dan als een soort overdrive zodat je andere versnellingen niet te hoog in toeren kunnen.


 
Vlaanderen vrij!
grasmaaier89 25-9-2011 11:36 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ivo93
Volgens mij heeft deze man 149 posts met alleen maar vragen



hij heeft er 9 meer als jou!

ontopic: ik zou er idd mee spelen. Desnoods verander je alleen het achtertandwiel (een kleinere erinzetten dus).

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Ivo93 25-9-2011 12:20 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



hij heeft er 9 meer als jou!

ontopic: ik zou er idd mee spelen. Desnoods verander je alleen het achtertandwiel (een kleinere erinzetten dus).



Nou ik heb geen 140 vragen gesteld hoor
 
.luuk 25-9-2011 13:02 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Je hoort in 6de iets trager te gaan dan in 5de, je hoort ook minder toeren te draaien in 6de dan in 5de.

Dit dient dan als een soort overdrive zodat je andere versnellingen niet te hoog in toeren kunnen.





Wut? ik ga in de 6 echt wel een stukje harder dan in de 5

in de 5 +/- 70 en de 6 =/- 80, 85 met 15-53
 
BenjaminDG 25-9-2011 16:17 Print reply

Posts: 4605
Ik met mijn motor niet meer, maar dat zal aan de luchtweerstand liggen.

De brommer mag wel niet zijn maximum toerental bereiken in 6de want dan ga je teveel toeren draaien in je andere vitessen denk ik.


 
Vlaanderen vrij!
.luuk 25-9-2011 16:25 Print reply

Posts: 1483
dat klop wel idd ja, op top in de 6 draait ie ongeveer 1k minder dan in de rest van de versnellingen
 
Aprilia RX 50 2003 25-9-2011 20:16 Print reply

Posts: 6717
als je in de 5 al harder kunt dan in de 6 heeft een groter voortandwiel geen zin. dan zit ie gewoon al op z'n max.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 25-9-2011 20:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik met mijn motor niet meer, maar dat zal aan de luchtweerstand liggen.

De brommer mag wel niet zijn maximum toerental bereiken in 6de want dan ga je teveel toeren draaien in je andere vitessen denk ik.




Ja, in de formule 1 schakelen ze ook altijd zo snel mogelijk op naar de 7e versnelling.
Spaart weer brandstof uit, komen ze weer een stukje verder.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 2469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved