Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Onsteking vervroegen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6525 - Onsteking vervroegen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willyp 3-12-02?19:10 Print topicpost
Posts: 192
Ik lees overal dat als je je ontsteking gaat vervroegen dat de prestaties omhoog zullen gaan maar heb nog nooit een nadeel ervan gelezen? Weet iemand wat de nadelen ervan zijn en waarom is het niet standaard zo vervroegf?

 
da-da

Zeta-boy 3-12-02?19:56 Print reply

Posts: 2066
Dit hoort in TF thuis

Moved MF ->TF
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
marcel 3-12-02?20:03 Print reply

Posts: 1533
pretaties:
-vooral de trekkracht gaat omhoog
slechte gevolgen:
-de krukas lagers slijten hard maar bij niet te extreem vervroegen valt dit wel mee.
mijn onsteking heb ik ook uitgevijld en best wel een end teruggedraaid en dat vind ik wel lekker rijden
 
The Godfather AKA Danny 3-12-02?20:23 Print reply

Posts: 693
Hij maakt ok een iets zwaarder geluid en rijd harder.....
Bij mij is het verschil niet egt merkbaar.. maar goed....

De nadelen moet ik nog ondervinden...
 
Een vrouw met een linkerkoortslip is nooit grappig ;) || NS-1 Tiger-Edition loos, auto is beter
Martijn 3-12-02?23:07 Print reply
Posts: 10000
hmm bij mij ging ie niet lekker met uitgeveilde grondplaat....kreeg dips in het toerengebied...en dat soort crap...wilde gewoon soms niet op toeren komen
staat nou weer op std vervroegd...is goed zat

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 3-12-02?23:12 Print reply
Posts: 7079
Ik heb een verstelbare grondplaat gemaakt

Vliegwieldeksel eraf
Vliegwiel eraf
3 boutjes iets oplossen
Grondplaat verdraaien
Boutjes vastzetten
Vliegwiel erop
Deksel erop

Gewoon een sleuf gedremeld, SIM-PEL
 
-Michiel RS- 4-12-02?00:22 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Ik heb een verstelbare grondplaat gemaakt

Vliegwieldeksel eraf
Vliegwiel eraf
3 boutjes iets oplossen
Grondplaat verdraaien
Boutjes vastzetten
Vliegwiel erop
Deksel erop

Gewoon een sleuf gedremeld, SIM-PEL


SIWWN, de uitvinder van al-bestaande dingen

Quote:
Originally posted by: marcel

slechte gevolgen:
-de krukas lagers slijten hard maar bij niet te extreem vervroegen valt dit wel mee.



Bullshit



[This message is edited by -Michiel RS- on 4-12-02 00:24]
 
marcel 4-12-02?08:28 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Originally posted by: -Michiel RS-

Quote:
Ik heb een verstelbare grondplaat gemaakt

Vliegwieldeksel eraf
Vliegwiel eraf
3 boutjes iets oplossen
Grondplaat verdraaien
Boutjes vastzetten
Vliegwiel erop
Deksel erop

Gewoon een sleuf gedremeld, SIM-PEL


SIWWN, de uitvinder van al-bestaande dingen

Quote:
Originally posted by: marcel

slechte gevolgen:
-de krukas lagers slijten hard maar bij niet te extreem vervroegen valt dit wel mee.



Bullshit



[This message is edited by -Michiel RS- on 4-12-02 00:24]



ik denk niet dat dit bullshit is vriend, al denk je een beetje logisch na dan kun je ook wel nagaan waarom je krukaslagers harder slijten als je hem vervroegd. waarom isdait origineel dan niet het geval volgends jou als het toch niet harder slijt. als je je ontsteking vervroegd verbrand je mengsel dus nog voordat je zuiger in het BDP is, wat weer resulteerd in meer kracht op de zuiger en dus ook op de lagers. duzzz niet gelijk zeuren als je denk dat het niet klopt, maar vraag gewoon waarom ik dat denk. ik loop dit heus niet uit me duim te zuigen want ik heb hier zelf ook ervaring mee. :(
 
Willyp 4-12-02?10:10 Print reply
Posts: 192
dus.... Behalve dat je lagers sneller zullen slijten gebeurt er verder niets ernstig met je brommer? want mijn tsx is nu 16 % standaard vervroegd maar dan zet ik em op 32 % gaat ie misschien sneller..
 
da-da
Pingu 4-12-02?10:30 Print reply
Posts: 1842
wtf bedoel je met die procente..????? in graden zou je het kunnen meten, maar dan is 16 of 32 tog wel erg veel voorontsteking
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 4-12-02?11:58 Print reply
Posts: 4326
en lagers slijten bijna niet van kracht die erop staat, meer van (vooral als ze nog koud zijn) toeren draaien.
 
Willyp 4-12-02?12:10 Print reply
Posts: 192
owja foutje van de zaak bedoelde graden...

dus als je rustig optrekt als ie nog koud is heb je minder lager slijtage?
 
da-da
Hans F 4-12-02?12:17 Print reply
Posts: 4326
ooit van warmrijden gehoord
 
-Michiel RS- 4-12-02?14:55 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: marcel

Quote:
Originally posted by: -Michiel RS-

Quote:
blablalblblala


SIWWN, de uitvinder van al-bestaande dingen

Quote:
Originally posted by: marcel
crap


Bullshit..




ik denk niet dat dit bullshit is vriend, al denk je een beetje logisch na dan kun je ook wel nagaan waarom je krukaslagers harder slijten als je hem vervroegd. waarom isdait origineel dan niet het geval volgends jou als het toch niet harder slijt. als je je ontsteking vervroegd verbrand je mengsel dus nog voordat je zuiger in het BDP is, wat weer resulteerd in meer kracht op de zuiger en dus ook op de lagers. duzzz niet gelijk zeuren als je denk dat het niet klopt, maar vraag gewoon waarom ik dat denk. ik loop dit heus niet uit me duim te zuigen want ik heb hier zelf ook ervaring mee. :(


kijk als je hem vervroegd, zal ie misschien beter presteren, meer power, maarja hoe meer power en toeren is altijd meer slijtage he, dus dan is het logisch dat het meer slijt, maar fat hou je altijd, dus hoef je het er echt niet bij te zetten, je merkt het verschil in slijtage nieteens.

Hoezo denk je dat dan ? viel je mt meteen uit elkaar nadat je je ontsteking had vervroegd ? :n
 
Robert_S 4-12-02?15:47 Print reply
Posts: 513
En hoeveel raden jullie dan aan?

GEwoon standaard vervroegd of ook gaan lopen vijlen?

 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Zeta-boy 4-12-02?15:59 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: marcel

ik denk niet dat dit bullshit is vriend, al denk je een beetje logisch na dan kun je ook wel nagaan waarom je krukaslagers harder slijten als je hem vervroegd. waarom isdait origineel dan niet het geval volgends jou als het toch niet harder slijt. als je je ontsteking vervroegd verbrand je mengsel dus nog voordat je zuiger in het BDP is, wat weer resulteerd in meer kracht op de zuiger en dus ook op de lagers. duzzz niet gelijk zeuren als je denk dat het niet klopt, maar vraag gewoon waarom ik dat denk. ik loop dit heus niet uit me duim te zuigen want ik heb hier zelf ook ervaring mee. :(


Doen wij een beetje rustig, vriend. Het is hier geen oorlog hoor. Je kan ook wel normaal zeggen dat je het niet eens bent met de uitspraak van Michiel...
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??

Dit topic is 745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved