Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem met carbu

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65247 - Probleem met carbu
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 23-9-2011 20:14 Print topicpost

Posts: 716
Hallo,

neen dit is geen topic over afstellen...
een maat van mij heeft een KLX 300 R. Daar zit een Keihin CVK 34 op. een carbu met vaccuum diafragma.
Als hij stationair loopt, dan trilt dit diafragma. IS dat normaal?
Volgen een andere kennis moet dit diafragma steeds hard op en neer gaan terwijl hij stationair loopt.

Ik heb er geen flauw idee van...
Wat zou er loos kunnen zijn??

oja: na een paar meters rijden valt hij uit, hij ontwikkeld veel rook en stinkt.

Alsvast bedankt!!


 
2takt of 4takt? Supermotard!

BenjaminDG 23-9-2011 21:23 Print reply

Posts: 4605
Vraagje, als het een CV carbs is hoe kan je dan het diafragma zien trillen terwijl daar een deksel op hoort?

Jouw kameraad snapt toch hoe een cv carbs werkt?

De gaschuif zelf wordt niet bediend door een gaskabel maar door de onderdruk van de motor die op zijn beurt wordt bijgestuurd door een vlinderklep. De vlinderklep wordt bediend door een gaskabel.

Normaal gezien moet de gaschuif mooi stil blijven staan (of toch zo goed als) bij het stationair draaien, als jet het gas bediend (toeren blijven houden) trillt hij een beetje. als je echt gas open en gas dicht doet dan klappen je gasschuiven op en neer.

Plaats eens een filmmpje.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 23-9-2011 om 21:27 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Santa Cruz 24-9-2011 17:22 Print reply

Posts: 716
neenee, ik heb het verkeerd uitgedrukt. het diafragma kan je inderdaad niet zien
Die klep (hoe dat ding ook heet) dat hoort open te gaan door luchtstroom trilt gewoon bij stationair draaien. Volgens mn maat moet dat steeds op en neer gaan tijdens het stationair draaien.


 
2takt of 4takt? Supermotard!
BenjaminDG 24-9-2011 17:34 Print reply

Posts: 4605
De gasschuif hoort niet op en neer te gaan tijdens stationair draaien, of je moet een stationair toerental hebben van 1000-5000 toeren. Maar dat is niet de bedoeling.

Normaal schommelt je stationair toerental 100 toeren ongeveer maar de beweging die je gasschuif dan maakt is echt minimaal, misschien maar 1/10 mm. Dus niet zichtbaar met het blote oog.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-9-2011 om 17:34 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Santa Cruz 24-9-2011 18:40 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
De gasschuif hoort niet op en neer te gaan tijdens stationair draaien, of je moet een stationair toerental hebben van 1000-5000 toeren. Maar dat is niet de bedoeling.

Normaal schommelt je stationair toerental 100 toeren ongeveer maar de beweging die je gasschuif dan maakt is echt minimaal, misschien maar 1/10 mm. Dus niet zichtbaar met het blote oog.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-9-2011 om 17:34 uur.


oké dan is er dus niets mis met de carbu...

 
2takt of 4takt? Supermotard!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-9-2011 19:21 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


oké dan is er dus niets mis met de carbu...



aardig voorbarige conclusie. Kan me best voorstellen dat er iets met de carb is.
Diafragma kan ook lek zijn btw... CV carbs zijn superleuke dingen, maar als ze niet goed zijn word je er flink verdrietig van.

Een eencilinder heeft een niet echt fijne luchtstroom stationair dus ik kan me voorstellen dat er dan een onregelmatigheid in dat systeem ontstaat. Van de andere kant staat je gasklep dicht, dus is er zo weinig luchtstroom dat dat ding volledig dicht zou moeten staan, of zijn er situaties waar de gasschuif nóg dichter moet staan dan bij stationair? (gas dicht zou er voor zorgen dat ie juist verder open gaat dus die situatie iig niet).

Ik zou em sowieso eens mooi goed schoonmaken en zeker weten dat er geen lekken in het diafragma zitten. Heb het zelf wel eens gehad met een oude kawa.

 
Too cool for school!
Santa Cruz 25-9-2011 18:59 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


aardig voorbarige conclusie. Kan me best voorstellen dat er iets met de carb is.
Diafragma kan ook lek zijn btw... CV carbs zijn superleuke dingen, maar als ze niet goed zijn word je er flink verdrietig van.

Een eencilinder heeft een niet echt fijne luchtstroom stationair dus ik kan me voorstellen dat er dan een onregelmatigheid in dat systeem ontstaat. Van de andere kant staat je gasklep dicht, dus is er zo weinig luchtstroom dat dat ding volledig dicht zou moeten staan, of zijn er situaties waar de gasschuif nóg dichter moet staan dan bij stationair? (gas dicht zou er voor zorgen dat ie juist verder open gaat dus die situatie iig niet).

Ik zou em sowieso eens mooi goed schoonmaken en zeker weten dat er geen lekken in het diafragma zitten. Heb het zelf wel eens gehad met een oude kawa.



heb de carbu zelf al meerdere keren open gedaan om alles te inspecteren. Ik kan niets vinden dat er verdacht uitziet...

De motor draait niet stationair, maar wnr je gas gaat geven valt hij niet uit... Kan dit een ontstekingsprobleem zijn? het betreft een cdi type ontsteking.

Srry ben verkeerd in mijn eerste vraag


Dit bericht is gewijzigd door cedric op 25-9-2011 om 19:05 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
BenjaminDG 25-9-2011 20:15 Print reply

Posts: 4605
Vlinderklep staat niet goed afgesteld of is wat versleten waardoor hij niet mooi afsluit tijdens stationair draaien.

Je kan de carb tegen het lichthouden en zien of de vlinderklep nog mooi afsluit, gasschuif verwijderen maakt dit makkelijker.

De motor verliest hierdoor wat vacuum wat normaal bedoelt is voor het staionaircircuit en kan dus het mengsel niet meer opzuigen.

Normaal gezien moet je 1 gaatje +1/2 gaatje zien.

Als je van richting cilinder kijkt is het eerst gaatje van de co schroeven (mengsel schroeven), het andere komt van het mengsel op stationair (stationair sproeier en stationair luchtsproeier).

Het kan ook zijn dat bovengenoemde circuits verstopt zitten.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-9-2011 om 20:17 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Santa Cruz 28-9-2011 12:37 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Vlinderklep staat niet goed afgesteld of is wat versleten waardoor hij niet mooi afsluit tijdens stationair draaien.

Je kan de carb tegen het lichthouden en zien of de vlinderklep nog mooi afsluit, gasschuif verwijderen maakt dit makkelijker.

De motor verliest hierdoor wat vacuum wat normaal bedoelt is voor het staionaircircuit en kan dus het mengsel niet meer opzuigen.

Normaal gezien moet je 1 gaatje +1/2 gaatje zien.

Als je van richting cilinder kijkt is het eerst gaatje van de co schroeven (mengsel schroeven), het andere komt van het mengsel op stationair (stationair sproeier en stationair luchtsproeier).

Het kan ook zijn dat bovengenoemde circuits verstopt zitten.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-9-2011 om 20:17 uur.


Maar op die vlinderklep regel je toch je stationair toerental?
logisch dan toch dat ze niet helemaal afsluit?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
BenjaminDG 28-9-2011 13:57 Print reply

Posts: 4605
Ja dat klopt maar als deze al niet afsluit in de doorlaat van de carburateur dan verlies je teveel onderdruk om nog het stationair circuit te kunnen benutten.

Want als jouw vlinderklep een paar mm open staat onbelast draai je al makkelijk 5000 toeren.




Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 28-9-2011 om 13:58 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 1928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved