Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Luchtfilter direct op carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 710 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65246 - Luchtfilter direct op carb.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custom667 23-9-2011 13:02 Print topicpost
Posts: 153
Hallo,

Ik wil nu wel eens weten of een "powerfilter" direct op je carburateur nou zo veel voordelen heeft, behalve een leuker geluidje dan. Filteren deze filters wel voldoende? Win ik wat vermogen hiermee als ik mijn mengsel hierop afstel?
 

thedutchrockstar 23-9-2011 13:21 Print reply

Posts: 500
Ik heb er alleen een op omdat het voor mij handiger is om te klussen, je kan dan namelijk makkelijker de carb eraf halen en er weer op doen
 
2 wheel madness
Custom667 23-9-2011 13:37 Print reply
Posts: 153
OK, ja ik lees ook veel dat het alleen maar zuipt en meer lawaai maakt. En ik heb zelf al een maatje grotere luchtslang erop, dus veel meer lucht kan er dan niet echt meer bijkomen denk ik?
Het gaat btw. om een 50cc snel met 16mm. carburateur.
 
thedutchrockstar 23-9-2011 13:46 Print reply

Posts: 500
als ik jou was zou ik het er gewoon op laten, behalve als je denkt de carb er nog heel wat keren af te willen halen
 
2 wheel madness
koetjeboe91 23-9-2011 13:46 Print reply

Posts: 2096
meeste powerfilters zijn pure rommel. maar je kan de powerfilter aansluiten direct op de cab.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Custom667 23-9-2011 14:06 Print reply
Posts: 153
Ja dat weet ik, maargoed, levert het meer lucht, dus misschien ook nog wat extra vermogen? En dat dit meer zuipt is logisch.
 
koetjeboe91 23-9-2011 14:07 Print reply

Posts: 2096
echt meer vermogen levert die niet.

maar ik begrijp je gedachte. meer lucht betekent meer benzine die je kunt toevoegen dus uiteindelijk een grotere explosie bij de ontbranding.

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 23-9-2011 om 14:13 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Custom667 23-9-2011 14:15 Print reply
Posts: 153
Ja inderdaad. Maar meer is niet altijd beter dus ik twijfel een beetje of het nog nut heeft. Dat verbruik maakt mij niet zo veel uit.
 
jerry mt5 23-9-2011 14:54 Print reply
Posts: 9
org filter vind ik het beste en als je powerfilter erop doet
zou ik voor twin air gaan en goed infetten in luchtfilter olie
en niet zo,n powerfilter van 7 euro daar gaat het zand dwars doorheen kwa lopen maakt het niet veel uit maar wel leuk geluid je zoals je al zegt
 
4takker 23-9-2011 15:02 Print reply

Posts: 2395
goed onthouden. meer kabaal is meer snelhijd!

het zal vast wel wat uitmaken of hij er harder van loopt. maar dat zal je niet echt merken. ik heb het nooit gemerkt in iedergeval rij al een aantal jaar met k&n filters en origineele filters.


Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 23-9-2011 om 15:02 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Custom667 23-9-2011 16:31 Print reply
Posts: 153
OK, dan zal ik eens kijken wat ik hiermee ga doen.
ieder geval bedankt voor reacties.

 
grasmaaier89 23-9-2011 17:16 Print reply

Posts: 14412
Niet doen... Zonde van je geld en je benzine..
Hij gaat meer verbruiken en maakt wat meer herrie, that's it....


 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Paultje Pils 23-9-2011 18:12 Print reply

Posts: 2110
Een powerfilter wordt vaak toegepast op zeer snelle set-ups, pas dan heeft een powerfilter marginaal meer nut.

Vaak wordt hij toegepast omdat het lekkerder past, vaak in verband met de achterveer etc.
Áls je er toch een wilt, neem er dan een van Twinair, K&N of Stage6 ofzo, dit zijn een van de betere die te verkrijgen zijn.
 
If you can't dodge it, ram it.
BenjaminDG 23-9-2011 21:33 Print reply

Posts: 4605
Op een 1 cilinder misschien wel ja maar vanaf 2 of 4 cilinders moet je best 1 hebben die op 2 carbs past.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 23-9-2011 22:16 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Op een 1 cilinder misschien wel ja maar vanaf 2 of 4 cilinders moet je best 1 hebben die op 2 carbs past.


Waarom?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 23-9-2011 22:20 Print reply

Posts: 4605
Omdat daar die carburateurs moeten kunnen samenwerken.

Want als daar 1 cylinder inlaat heeft dan heeft 1 cilinder ook uitlaat en er gaat altijd wat mengel terug richting de carburateurs.

Dus als er 1 carb aanzuigt neemt die het terugkomend mengsel mee.

Moet je maar eens de luchtfilter van je cbr aflaten (of allezinds de aansluitingen) en eens gas geven dan zie je zo de benzine/lucht wolk terugkomen uit de carbs.

En het allerbeste is om deze nog eens af te zonderen van allerhanden zijwinden (zijkanten, warme lucht van je motorblok,...) door een soort van doos rond de carbs te maken met luchtinlaat van de rijwind.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 23-9-2011 om 22:30 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 2690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved