Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - krukas keringe plaatse cr 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65242 - krukas keringe plaatse cr 125
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 21-9-2011 19:06 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
hoe krijg je eigenlijk in godsnaam de krukaskeringe in de carter.
gwn carter heet stoke en moet er zo invallen ofhoe?
mvg, sef janssen
 

Royal Club 21-9-2011 19:07 Print reply

Posts: 60390
gewoon erin rammen, godsamme.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
smefke 21-9-2011 19:11 Print reply
Posts: 507
haha nou monteur van t dorp zei toen hij de krukaslagers van de kruk haalde
zet alsjeblieft het motorblok met zo weinig geweld inelkaar
 
Royal Club 21-9-2011 19:12 Print reply

Posts: 60390
Misschien moet je het dan door die monteur laten doen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
smefke 21-9-2011 19:16 Print reply
Posts: 507
hahaha heb gean geldboom.
 
mx-jacob 21-9-2011 19:19 Print reply

Posts: 2938
keerring gewoon een beetje vet of olie er op en kan je hem meestal er zo in drukken.. ander even rustig tikken zorgen dat hij recht gaat.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-9-2011 19:21 Print reply

Posts: 7728
de keerringen? beetje 2t olie eraan en dan mooi recht erin duwen. als het niet goed wil pak je een dop die net in de passing valt en dan tik je hem er tustig in. let erop dat je hem niet zo ver tikt dat ie voor het smeergaatje van de lagers komt
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
smefke 21-9-2011 20:59 Print reply
Posts: 507
haha nou wij hebben net de lagers en keringen erin gedaan.
toen de keringen er gewoon ingeduwd ma bij 1 carter iets te ver toen wou de lager gewoon bijna niet meer draaien.
toen maar beetje trug geduwd met rubber en een schroevendraaier.
nu draait het weer mooi soepel en de keringen zitten er mooi recht in.

maar nu ff vraagje over de krukas, de een zegt dat je het in de diepvries moet doe de andere zegt van niet, de 1 zegt in een zakje doen en dan in de diepvries en en de andere alweer, GEWOON NIET DOEN.

maar nu is mijn vraag de krukas moet tog ingevroren worden anders krijg je m tog nooit gemakkelijk erin?

mvg, sef janssen
 
ChielTZR 21-9-2011 21:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
haha nou wij hebben net de lagers en keringen erin gedaan.
toen de keringen er gewoon ingeduwd ma bij 1 carter iets te ver toen wou de lager gewoon bijna niet meer draaien.
toen maar beetje trug geduwd met rubber en een schroevendraaier.
nu draait het weer mooi soepel en de keringen zitten er mooi recht in.

maar nu ff vraagje over de krukas, de een zegt dat je het in de diepvries moet doe de andere zegt van niet, de 1 zegt in een zakje doen en dan in de diepvries en en de andere alweer, GEWOON NIET DOEN.

maar nu is mijn vraag de krukas moet tog ingevroren worden anders krijg je m tog nooit gemakkelijk erin?

mvg, sef janssen


of krukas koud maken ( en dus in de diepvries), of de carters/lagers warm maken.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
smefke 21-9-2011 21:04 Print reply
Posts: 507
ja maar maakt het niet uit of de krukas in de vriezer legt, met roestvorming ofso, ik heb t nu in een zakje gedaan en geprobeerd er zo weinig mogelijk lucht erin te hebben
 
Floris-tsx 21-9-2011 21:05 Print reply

Posts: 3225
krukas ff in een boterhamzakje doen, dagje in de diepvries

linkercarter neerleggen en vlak voordat je de krukas erin doet ff een emmertje kokend water overheen mikken.

zo snel en goed mogelijk handelen iig.
 
Iedereen kan professioneel worden
Derbi-Olaf 21-9-2011 21:07 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
krukas ff in een boterhamzakje doen, dagje in de diepvries

linkercarter neerleggen en vlak voordat je de krukas erin doet ff een emmertje kokend water overheen mikken.

zo snel en goed mogelijk handelen iig.

gewoon even met de verffohn warmmaken, jij begint al water in een blok te gooien dat nog niet eens in elkaar staan, lekker
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Floris-tsx 21-9-2011 21:07 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

gewoon even met de verffohn warmmaken, jij begint al water in een blok te gooien dat nog niet eens in elkaar staan, lekker


kan niks maken van wat je zegt. wat is er mis met water ?
 
Iedereen kan professioneel worden
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-9-2011 21:07 Print reply

Posts: 7728
ik heb altijd nog eerst de lagers in het carter gezet en dan pas de krukas. krukas ging er dan zonder al te veel moeite doorheen.
de lagers deed ik dan indd in een plastic zakje een nachtje in de diepvries. en dan met zo'n hete lucht fohn het carter opwarmen. dan vallen ze er zo in.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Derbi-Olaf 21-9-2011 21:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


kan niks maken van wat je zegt. wat is er mis met water ?

water + verschillende metalen geeft leuke dingen , als je een kunstenaar bent toch, die zijn creatief met roest

nee, to the point, met water blijf je best weg bij je blok/ koppeling/versnellingsbak/lagers...

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
smefke 21-9-2011 21:10 Print reply
Posts: 507
maar maakt het niet uit dat ik de krukas in de vriezer heb liggen??
of moet het er egt uit door bv roest
 

Dit topic is 2998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved