Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzer maken op Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65216 - Begrenzer maken op Suzuki TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custompuch 18-9-2011 20:27 Print topicpost

Posts: 290
Hoi,

ik heb hier een Suzuki TSX staan, die 85 gaat.

nu wil ik deze snelheid behouden, maar als ik 1 keer op de rollerbank moet, ben ik mijn papieren kwijt.

ik wil er dus een begrenzer op maken.

nu kan er dus geen eurobegrenzer op,

op dit forum zag ik een faq staan, maar ik zie het niet zitten om draden van mn ontsteking te gaan aftakken etc.

is er geen andere makkelijke manier, om bij rollerbanken de brommer ong 60/65 te laten lopen?

70cc airsal
16mm mikuni
gianelli uitlaat

Alvast Bedankt.

Mvg, Dennis.
 

mx-jacob 18-9-2011 20:31 Print reply

Posts: 2938
inlaat begrenzer?
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
kenny77 18-9-2011 20:32 Print reply

Posts: 29286
euro begrenzer zet je toch ook op de draden van de ontsteking?
Waarom zou je het met een eurobegrenzer wel willen doen , maar zoals in de faq niet?
 
Custompuch 18-9-2011 20:33 Print reply

Posts: 290
hoe kan ik dat er eenvoudig op maken?

ik wil het liefste zo weinig mogelijk lostrekken aan het blok enzo...
 
Custompuch 18-9-2011 20:33 Print reply

Posts: 290
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
euro begrenzer zet je toch ook op de draden van de ontsteking?
Waarom zou je het met een eurobegrenzer wel willen doen , maar zoals in de faq niet?


als ik die faq goed begrijp, moet ik de draad van de bobine doorknippen, en aftakken naar de elco/schakelaar?
 
Custompuch 18-9-2011 21:16 Print reply

Posts: 290
ik heb de brommer net, heb er echt totaal geen verstand van, en het liefste wil ik er ook niet aan gaan sleutelen...

dus wat is dan de makkelijkste/veiligste manier om een begrenzer te maken?
 
Makrolon 18-9-2011 21:19 Print reply

Posts: 6733
Makkelijker als een draad aftappen bij je onsteking is er niet. Als je t niet wil zal je m moeten afvoeren.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Custompuch 18-9-2011 21:23 Print reply

Posts: 290
ik ben bang dat er dan kortsluiting oid gaat komen.

want ik moet dan dus de draad van de bobine doorknippen, en aftakken?
 
BartHonda 18-9-2011 21:50 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
ik ben bang dat er dan kortsluiting oid gaat komen.

want ik moet dan dus de draad van de bobine doorknippen, en aftakken?


Als je gewoon netjes soldeert en een krimpkousje / stukje tape er omheen doet gebeurt dat niet hoor. Waarom niet gewoon uitlaat begrenzer of een gas begrenzer? Dezen zijn gewoon legaal omdat je ze niet in en uit kan schakelen.

edit: ik lees net dat je die snelheid wilt behouden. Mijn excuses!

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 18-9-2011 om 21:53 uur.
 
Makrolon 18-9-2011 22:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
ik ben bang dat er dan kortsluiting oid gaat komen.

want ik moet dan dus de draad van de bobine doorknippen, en aftakken?

Hoeft niet... Gewoon over de lengte van een centimeter met een mesje de isolatie er af snijden. strak een nieuwe draad er omheen wikkelen en in tapen met isolatietape.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Floris-tsx 18-9-2011 23:05 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Hoeft niet... Gewoon over de lengte van een centimeter met een mesje de isolatie er af snijden. strak een nieuwe draad er omheen wikkelen en in tapen met isolatietape.


Ja in mijn faqje staat nergens dat je t moet afknippen. Je kunt het beste als hierboven beschreven een stukje 'blootleggen' en een druppel tin erop doen. Daar bovenop kun je dan weer een anders stukje draad solderen en dat tape je in. Is niet beun en werkt perfect.
 
Iedereen kan professioneel worden
Custompuch 19-9-2011 10:23 Print reply

Posts: 290
met bijv een prop in de uitlaat lassen, dan trekt hij natuurlijk ook minder op..

als het ding 75 gaat vind ik het ook prima, maar hij moet wel net zo hard blijven trekken.
 
JB1 19-9-2011 10:25 Print reply

Posts: 14881
Spelen met je tandwielverhoudingen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paultje Pils 19-9-2011 11:11 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Spelen met je tandwielverhoudingen.


Hij wil een inschakelbare begrenzer voor op de rollerbank. Valt denk ik op als je de tandwielen wilt verwisselen vlak voordat je op de rollerbank moet.
 
If you can't dodge it, ram it.
Floris-tsx 19-9-2011 13:58 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
ik ben bang dat er dan kortsluiting oid gaat komen.

want ik moet dan dus de draad van de bobine doorknippen, en aftakken?


kortsluiting komt er niet als je t goed isoleert. en kortsluiting op je rood/zwarte draad betekent dat je motor uitvalt. Niet echt iets om bang voor te zijn. weet je meteen waar het aan ligt.
 
Iedereen kan professioneel worden
Custompuch 19-9-2011 17:23 Print reply

Posts: 290
hoe hard zal hij lopen met een standaard uitlaat?
 

Dit topic is 3566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved