Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Waarom plaatsen ze niet gewoon de powervalves etc van de 125'ers op een brommer? Nu vinden ze het wiel opnieuw uit?
Die is ook niet nieuw, op oude rotax cilinder zit het precies zo.
Reden dat ze niet zoals ypvs , hpp , etc hebben gedaan is dat je daar externe onderdelen voor nodig hebt.
Of een servo met een bestuuringskast of een extra aanbouw op het carter.
Wat weer extra (nog meer) kosten met zich mee brengt.
Ik zuig het zo uit mijn duim, maar denk dat dit de reden is.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Heb je gelijk in, ik snap echt niet dat mensen nog steeds die uitlaten kopen.
In die uitlaten zit erg veel test werk.
In principe is een opmaat wat je in 1x keer maakt ook nog niet optimaal. (ten minste dat weet je nooit zeker)
Eigenlijk zou je als opmaat uitlaat ook een stuk of wat moeten maken en dan testen welke het beste is.
Voor een opmaat een stuk of 7 uitlaten x 250(van de opmaat kosten)= 1750 euro.
Dan klinkt die 300 euro voor een goed getest uitlaat op eens niet zo slecht meer.
Wel zit er natuurlijk compromissen aan een plug en play uitlaat, maar dat zijn dan weer afwegingen wat je moet maken.
Edit:
Leuke foto'tje van hoe een opmaat uitlaat eigenlijk echt goed kan worden gemaakt.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-9-2011 om 20:08 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-9-2011 om 20:11 uur.
|