Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuw soort athena cilinder voor am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65214 - nieuw soort athena cilinder voor am...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 18-9-2011 15:45 Print reply

Posts: 14881
Omdat die cilinder misschien een heel stuk groter zijn?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paultje Pils 18-9-2011 15:47 Print reply

Posts: 2110
gewoon hetzelfde principe op een brommer drukken, dan wel in verhouding, duhu.

http://www.youtube.com/watch?v=UX2yOcv2lf0

Zoiets dus iets kleiner maken?
 
If you can't dodge it, ram it.
Tobias Verhoef 18-9-2011 16:08 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
gewoon hetzelfde principe op een brommer drukken, dan wel in verhouding, duhu.

http://www.youtube.com/watch?v=UX2yOcv2lf0

Zoiets dus iets kleiner maken?


Nou ik zou zeggen maak het en verkoop het
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 18-9-2011 20:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Waarom plaatsen ze niet gewoon de powervalves etc van de 125'ers op een brommer? Nu vinden ze het wiel opnieuw uit?


Die is ook niet nieuw, op oude rotax cilinder zit het precies zo.

Reden dat ze niet zoals ypvs , hpp , etc hebben gedaan is dat je daar externe onderdelen voor nodig hebt.
Of een servo met een bestuuringskast of een extra aanbouw op het carter.
Wat weer extra (nog meer) kosten met zich mee brengt.

Ik zuig het zo uit mijn duim, maar denk dat dit de reden is.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Heb je gelijk in, ik snap echt niet dat mensen nog steeds die uitlaten kopen.



In die uitlaten zit erg veel test werk.
In principe is een opmaat wat je in 1x keer maakt ook nog niet optimaal. (ten minste dat weet je nooit zeker)
Eigenlijk zou je als opmaat uitlaat ook een stuk of wat moeten maken en dan testen welke het beste is.

Voor een opmaat een stuk of 7 uitlaten x 250(van de opmaat kosten)= 1750 euro.
Dan klinkt die 300 euro voor een goed getest uitlaat op eens niet zo slecht meer.

Wel zit er natuurlijk compromissen aan een plug en play uitlaat, maar dat zijn dan weer afwegingen wat je moet maken.

Edit:

Leuke foto'tje van hoe een opmaat uitlaat eigenlijk echt goed kan worden gemaakt.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-9-2011 om 20:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-9-2011 om 20:11 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-9-2011 21:18 Print reply

Posts: 17929
er is ooit een uitlaat voor een scooter geweest met schroefdraad in het middenstuk, kon je m langer of korter maken
 
Frysk 18-9-2011 22:52 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
er is ooit een uitlaat voor een scooter geweest met schroefdraad in het middenstuk, kon je m langer of korter maken


dat bestaat dus al
daar gaat m'n idee
 
giggitybyte
kenny77 19-9-2011 0:25 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


dat bestaat dus al
daar gaat m'n idee


Dat hadden ze in de jaren 60 al.
 

Dit topic is 4675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved